Minkä ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Häxa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä esikoinen nukkui omassa huoneessa heti kotiuduttuamme eli 3vrk iästä lähtien. Kuopus ei ole koskaan omassa huoneessa ollutkaan, mutta 3,5kk ikäisenä sai huonekaverikseen vanhempien tilalle isosiskon.

N. 1 vuotiaana siirty esikoinen, joka lopetti yöheräämisensä itse 3 kk iässä. Kuopus - toukokuussa vuoden täyttänyt - nukkuu vielä meidän huoneessa, kun herää yöllä vähintään kerran.

Tilan puutteesta ollut kysymys meilläkin aiemmin, mutta nyt kun olis tilaa niin mulla iksee eroahdistus! Tyttö on kohta 1,5 vuotta. Toisaalta myös laiskuus/mukavuudenhaluisuus nyt kun hampaita hänellä puskee ja heräilee usemman kerran yöllä, helpompi hypätä kun on samassa huoneessa...

Esikoinen oli 5kk ja yöheräilyt loppu siihen. Kuopus on nyt 1v6kk, ja on nukkunut milloin missäkin - on huono nukkuja, ja tasaisin välein kokeillaan jotain uutta järjestelyä. Nyt on parisen kk nukkunut isoveljen kanssa samassa huoneessa. Huonosti edelleen :-O

Olemme siirtäneen monesta eri syystä eri ikäisenä lapset omiin huoneisiin. Nuorin on ollu 10kk ikäinen ja vanhin oli 3vuotias ja loput siltä väliltä. Olemme asiaa katsoneet lapsen näkökulmasta et mikä on ollut paras ikä.

Mun mielestä on jotenkin luonnotonta, että lapsi nukku yksikseen omassa huoneessa, mikähän siinä on idea? Meill poika täyttää pian 4 ja nukkuu meidän huoneessa. Syksyllä pakon edessä täytyy siirtää omaan huoneeseen kun syntyy vauva ja tuodaan pinnis meidän huoneeseen.

Virkistävää muuten että ketju on päässyt näinkin pitkäksi ilman että joku fanaattinen perhepeteilijä tulee tänne saarnaamaan. Yleensähän nämä nukkumisketjut menee jossain vaiheessa aina inttämiseksi perhepedistä.

Yhteistyössä