Minkä ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mimonmami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mimonmami

Jäsen
13.10.2008
609
0
16
Meillä on jonkun aikaa olleet yöt hieman levottomia 6kk vauvan kanssa. Moni on suositellut omaan huoneeseen siirtämistä (tyyliin "meil meni 2kk:na ja heti helpotti...") mutta musta se ei tunnu oikealta. Tyttö nukkuu sivuvaunussa pinniksessä meidän parisängyn vieressä. Minä tahdon kuulla vauvani tuhinan nukkumaanmennessä :///
Mitään ehdotuksia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mä olisin valmis näin 37-vuotiaana nukkumaan yksin.
Mutta ei, samaan petiin tulevat mies ja 2 lasta... (6v ja 4v)

:laugh: tää on ihana..

Mut joo meillä meni nukkumaan 1v:nä ainut et isä meni perässä, joten mä 28 nukun nyt sitten vihdoin yksin, paitti et toinen lapsi massussa..

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Mä aattelin antaa tytön itse päättää milloin se aika tulee. En pystyis laittaa 6kk omaan huoneeseensa, enkä oikein ymmärrä miten se auttais...?

Niinpä. Samalla lailla se varmaan herää tuttia etsimään sittenki. Tuntuis tosi kalseelta :( En sit tiedä onks se se että saattaa olla että reagoin liian herkästi joka inahdukseen, toisessa huoneessa saattaisi mennä ohi pienimmät ininät mihin herään, mut... sit jos toinen tulisi niin mahdollisesti sit voisin harkita.

Alkuperäinen kirjoittaja mimonmami:
Mä aattelin antaa tytön itse päättää milloin se aika tulee. En pystyis laittaa 6kk omaan huoneeseensa, enkä oikein ymmärrä miten se auttais...?

Niinpä. Samalla lailla se varmaan herää tuttia etsimään sittenki. Tuntuis tosi kalseelta :( En sit tiedä onks se se että saattaa olla että reagoin liian herkästi joka inahdukseen, toisessa huoneessa saattaisi mennä ohi pienimmät ininät mihin herään, mut... sit jos toinen tulisi niin mahdollisesti sit voisin harkita.

Njaah =/ Mä oon huomannu, että jos jättää vastaamatta niin siitähän tuo vasta hermostuu ja herää kunnolla.

Kyllä mun mielestä vauvan tulis olla vanhempien kanssa samassa huoneessa. Voithan sä testata yhden yön, jos jaksat, että et heti vastaakaan johonkin inahdukseen. Teet tietoisen päätöksen, että nyt odotat... Ja katot mitä tapahtuu.

Muutaman kerran oon ollu täällä olkkarissa, kuullu tytön ääntelehtivän, käyny kattoo ja todennu että unissaan höpötellyt :D Mutta suurimman osan kerroista kuitenkin tarvii mua. Mieluummin oon sitten vierellä ku lähtisin toiseen huoneeseen...

Tuntuu olevan semmosta ameriikoiden meininkiä, että vauvelit nukkuupi eri huoneissa. Mammat sitten muka nousee yöllä kun itkuhälytin huutaa ja raahautuu toiseen huoneeseen imettään pienoisiaan...Kaikenmaailman imetystuolit sitten oltava. Emmää ainaskaan jaksais tommosta! Kai se sen takia sitten on, että äiskä ja iskä saa harrastaa vaakamamboo niin että lavat rytkyy....

Mä oon tullut siihen tulokseen, että jos meinaa saada lähivuosina edes nukuttua yksin/kaksin pitäisi totuttaa jo vauvana omaan sänkyyn ja huoneeseen. Meillä on pari tuttua, ketkä on heti vauvasta nukuttaneet omassa huoneessa ja nukkuminen sujuu.

Ittestä vaan tuntui ihan mahottomalle vauvaa laittaa omaan huoneeseen. Omassa sängyssä kyllä nukkui aluksi. Siitä se vaan vähitellen rupesi siirtymään perhepediksi. 3-vuotiaana yritettiin siirtymistä omaan huoneeseen. Pari yötä oli vissiin uutuuden viehätystä ja nukkui koko yöt. Sen jälkeen on alkanut joka yö tulemaan meiän viereen, aina samoihin aikoihin.

Että en tiiä millon ois oikea aika kieltää viereen tulo. :/ Kun sellasiakin tuttuja on, jotka on antaneet lasten päättää. Yhdessä perheessä lapset oli YLÄasteella ennen kuin rupesivat nukkumaan omassa huoneessa!!!

meillä meni omaan huoneeseen heti kun rupesi nukkumaan täydet yöt syömättä,eli siinä 3kk:n iässä tai jopa pikkuisen alle.mut saa tulla sitten isompana joskus viereen jos itse haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mä oon tullut siihen tulokseen, että jos meinaa saada lähivuosina edes nukuttua yksin/kaksin pitäisi totuttaa jo vauvana omaan sänkyyn ja huoneeseen. Meillä on pari tuttua, ketkä on heti vauvasta nukuttaneet omassa huoneessa ja nukkuminen sujuu.

Ittestä vaan tuntui ihan mahottomalle vauvaa laittaa omaan huoneeseen. Omassa sängyssä kyllä nukkui aluksi. Siitä se vaan vähitellen rupesi siirtymään perhepediksi. 3-vuotiaana yritettiin siirtymistä omaan huoneeseen. Pari yötä oli vissiin uutuuden viehätystä ja nukkui koko yöt. Sen jälkeen on alkanut joka yö tulemaan meiän viereen, aina samoihin aikoihin.

Että en tiiä millon ois oikea aika kieltää viereen tulo. :/ Kun sellasiakin tuttuja on, jotka on antaneet lasten päättää. Yhdessä perheessä lapset oli YLÄasteella ennen kuin rupesivat nukkumaan omassa huoneessa!!!

Miks ei vois siis antaa lasten päättää? En oikein ymmärtänyt.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:

Miks ei vois siis antaa lasten päättää? En oikein ymmärtänyt.

Rauralangastako tarvii vääntää? Ehkei kaikki vanhemmat halua nukkua 15 vuotta lasten kanssa samassa sängyssä/huoneessa. Ihan varmasti nämäkin lapset ois jossain vaiheessa pienempinä tottuneet helpommalla nukkumaan omassa huoneessa kuin vasta teininä.

Ja entä jos niitä lapsia on 5 tai 10? Ei kaikki mahdu nukkumaan iskän ja äiskän kaa niin kauan kuin huvittaisi. Mulla on myös se syy, että jos olen raskaana, en halua siihen viereen yhtään potkivaa nukkujaa.

Yhteistyössä