Minkä ikäisenä olette leikkauttaneet tai itse leikanneet lapsenne hiukset ekan kerran?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen itse kampaaja eli itse olen leikannut... Pojan hiukset leikattiin ekan kerran meidän häihin, oli sillon 1v3kk. Ei mitenkään radikaalisti, kun ei kauheesti kuitenkaan hiuksiakaan ollut.

Kaksi seuraavaa on tyttöjä ja ovat tainneet olla lähempänä 2v, kun olen ekan kerran tasoitellut latvoja. Otsahiukset olen molemmilta kasvattanut pitkiksi eli niitä en ole leikannut.

olen tasoitellut itse varmaan puolivuotiaasta lähtien tytön mieletöntä pehkoa. Nyt juuri täytti 2v. ja pitkät letit jo saa eli paljoa en ole ikinä pituudesta lyhentänyt. Kohta ajattelin viedä kampaajalle, kun en enää itse saa paksua pitkää tukkaa siististi tasoitettua.

Otsatukkaa on jouduttu leikkaamaan noin 4 kk:n iässä. Poika sitten 1-vuotiaana leikattiin lyhyttukkaiseksi kokonaan, tytön hiuksia leikattiin enemmän vasta 2-vuotiaana.

Pojalla kasvoi sellanen juicetukka vauvana ja päältä ihan kalju, joten trimmailin sitä ihan puolen vuoden iästä lähtien. Ois muuten ollu 2 v suhteellisen koomisen näkönen kun ois ollut takana ja sivuilla epämääräisen epätasaisia pitkiä haituvia ja päällä lyhyet :D Nyt poika on 3 v ja leikkaan itse hiukset 1-2 kk välein.

etuhiuksia leikkailtiin lyhyemmiksi jo varmaan ennen vuoden ikää ku tuli silmille, mutta muut hiukset vasta kaksivuotiaana. Ja ihan kunnolla leikattiin tai siis käytiin parturissa, niskakiharoita lähti noin 5 - 10 cm ja kyllä ulkonäkö muuttu paljon!

Tyttö: Alle vuoden iässä on joutunut jotain otsalta siistimään tms. Parturissa käynyt jostain 1,5veestä asti, meillä hiuksia paljon ja paksulti. Polkkamallina pidetään. parturissa käydään n.6-8-10viikon välein, menis ehkä pidempäänkin, mut käy samalla kun isänsä.

poika oli n.4kk kku ekan kerran mamma trimmas takatukkaa.. ja pari kertaa leikattiin sen ekan vuoden aikana.. Toisen vuoden aikana on tarvinnut leikata n.3 kertaa. kerran oli kampaajalla, mut lopputulos ei ollu sen kummempi joten mun sisko leikkaa.. iten en osaa!

Molemmilta trimmasin vähän hiuksia jo vauvana.

Poika oli parturissa ekaa kertaa 1 v iässä, kun mun taidot ei enää riittäneet leikkaamaan.

Tytön tukkaa leikkasin itse kunnes hän oli 2 v, siitä lähtien sen on hoitanut kampaaja.

Pojilta varmaan noin 1-vuotiaina on alettu lyhentelemään, nyt leikkasin tytöltä (kohta 2v) takajeejeen lyhyemmäksi, sellaiseksi polkkatukan aluksi. Päällä ei paljoa hiuksia vielä ole. :snotty:

Meidän 2-vuotiaalla on sellanen kiharapörrötukka että ihan sama leikkaisko sitä vai ei, yhtä epäsiisti on kuitenkin, olen siis antanut kasvaa siinä toiveissa että sen sais vaikka letille joskus. Märkänä ulottuu puoleen selkään, mut kuivana ei pysy aisoissa millään...

Yhteistyössä