Minkä ikäisenä lapsia..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ssss
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

ssss

Vieras
Olen 24-vuotias ja aiemmin ajattelin aina että haluan lapset aikaisintaan kolmekymppisenä, mieluummin lähempänä neljääkymmentä. Nyt kuitenkin mietin että jos lapset saisi nyt, niin ei olisi edes kovinkaan vanha kun lapset olisivat isoja. Toisaalta haluaisin vielä mennä vapaasti. Mutta luulen että jos ajattelen saavani lapsia joskus reippaasti yli kolmikymppisenä, niin sitten ei enää viitsi alkaa vaan jäädän lapsettomiksi. Mies on jo muutaman vuoden ajan halunnut lapsia, itse en.

Ei sitä oikeaa aikaa koskaan tuu, aina tulee olemaan syitä miksei sitä lasta vielä vois hankkia. Ne kannattaa vaan tehdä josmkokee että lapsia haluaa. Paljon raskaampaa se on jos on ite jo ikäloppu. Ja mukavaa sitten kun on lapsenlapsia eikä ite oo vielä toinen jalka haudassa vaan voi osllistua heidänkin elämäänsä.

[QUOTE="Vieras";26579777]Ei sitä oikeaa aikaa koskaan tuu, aina tulee olemaan syitä miksei sitä lasta vielä vois hankkia. Ne kannattaa vaan tehdä josmkokee että lapsia haluaa. Paljon raskaampaa se on jos on ite jo ikäloppu. Ja mukavaa sitten kun on lapsenlapsia eikä ite oo vielä toinen jalka haudassa vaan voi osllistua heidänkin elämäänsä.[/QUOTE]

Että mua sitten suoraan sanottuna vi...taa tälläset kommentit. Mistä sinä tiedät miten kukakin jaksaa, vaikka olisi tehnyt lapsia vähän myöhemmin kuin parikymppisenä? Et sinä sitä tiedä mistään, oletat vaan vaikka et tosiaankaan tiedä. Kyllä suurin osa lapsenteko iässä olevista on suht hyvässä kunnossa ja lapsen saatuaan varmaan jaksavat. Ihan naurettavan kliseinen kommentti tämä "ikää enemmän, ei jaksa yhtään mitään".

Mutta ap vaikuttaa tosi fiksulta ja kypsältä. Pääasia lapsen teossa/saannissa on se, että koet todellakin olevasi valmis suureen muutokseen. Iällä ei ole väliä, kunhan olet sinut päätöksesi kanssa.

[QUOTE="Vieras";26579777]Ei sitä oikeaa aikaa koskaan tuu, aina tulee olemaan syitä miksei sitä lasta vielä vois hankkia. Ne kannattaa vaan tehdä josmkokee että lapsia haluaa. Paljon raskaampaa se on jos on ite jo ikäloppu. Ja mukavaa sitten kun on lapsenlapsia eikä ite oo vielä toinen jalka haudassa vaan voi osllistua heidänkin elämäänsä.[/QUOTE]

Totta! Jos molemmat haluaa lapsia,se päätös ajankohdasta vain täytyy tehdä. Itselläni ei koskaan ollut varsinaista vauvakuumetta,päätös aloittaa lasten yrittäminen vaan tehtiin. Nyt meillä on reilun vuoden ikäinen ihana tyttölpsi ja minulla elämäni ensimmänen vauvakuume <3

Molemmilla on on vakituiset työt, joten rahallisesti ei ainakaan olisi ongelmaa. Mutta juurikin tuo kun toisaalta tuntuu että haluaisin vielä mennä vapaasti, nyt ollaan joka viikonloppu jossakin ja vähintään joka toinen viikonloppu baarissa.. mutta kun en sitten haluaisi olla juurikin toinen jalka haudassa kun mahdollisia lapsenlapsia tulisi :)

nuorena jaksaa valvoa yöllä ja hoitaa pieniä lapsia.. miksei myös vanhempanakin jaksa mutta itse suosittelen nuorena hankkimaan lapsia jos niitä vaan tulee.. ite olin 24v kun odotin toista lasta.

[QUOTE="vieras";26580314]nuorena jaksaa valvoa yöllä ja hoitaa pieniä lapsia.. miksei myös vanhempanakin jaksa mutta itse suosittelen nuorena hankkimaan lapsia jos niitä vaan tulee.. ite olin 24v kun odotin toista lasta.[/QUOTE]

Vanhanakin jaksaa valvoa yöllä ja hoitaa pieniä lapsia.

Lastenlasten saamisesta ei ole takuita vaikka saisi lapsensa minkäikäisenä.

Suosittelen tekemään lapsia sitten kun on itse valmis siihen.

[QUOTE="Äitee";26580343]Vanhanakin jaksaa valvoa yöllä ja hoitaa pieniä lapsia.

Lastenlasten saamisesta ei ole takuita vaikka saisi lapsensa minkäikäisenä.

Suosittelen tekemään lapsia sitten kun on itse valmis siihen.[/QUOTE]

LUE huolellisemmin mitä kirjoitin!!!!!!!!!!

[QUOTE="Äitee";26580370]Anteeksi. Miksi? Mikä ihme sai sinut noin kimpaatumaan?[/QUOTE]

kun ei lueta kokonaan mitä kirjoitetaan, kirjoitin että vanhempanaki jaksaa mutta itse suosittelen nuorena hankkimaan..

[QUOTE="vieras";26580314]nuorena jaksaa valvoa yöllä ja hoitaa pieniä lapsia.. miksei myös vanhempanakin jaksa mutta itse suosittelen nuorena hankkimaan lapsia jos niitä vaan tulee.. ite olin 24v kun odotin toista lasta.[/QUOTE]

Mihin perustat väitteesi, että nuorempana jaksaa valvoa öitä ja jaksaa hoitaa pieniä lapsia? Voisitko tarkentaa mihin perustat väitteesi? Ihan siihenkö kun olet joskus kuullut jonkun sanovan niin?

Ei kannata hankkia "palloa jalkaan" jos bilejalkakin vielä vipattaa. Mutta kyllä sen loppujen lopuksi sisimmässään tietää, kun oikein miettii, että onko valmis saamaan lapsen.

[QUOTE="vieras";26580392]kun ei lueta kokonaan mitä kirjoitetaan, kirjoitin että vanhempanaki jaksaa mutta itse suosittelen nuorena hankkimaan..[/QUOTE]

Ymmärsin kyllä lukemani. Totesinpahan vain kokemuksen rintaäänellä, että kyllä vanhanakin jaksaa ja suosittelin tekemään lapset sitten kun itsestä siltä tuntuu. Eli ei mitään syytä kimpaantua.

Ikä ei ole velvoite yrittämään lasta, olit sitten nuori tai lähempänä keski-ikää.

Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että lapsien aika tulee itsestään. Mullakin oli nuorempana suunnitelmia, että haluan ensimmäisen lapsen parikymppisenä opiskelujen jälkeen, jotta voin hetken hengähtää ennen täysin työelämään siirtymistä (opiskelin ja tein töitä kolmessa eri työpaikassa). Niin vain kävi, ettei asiat menny niin miten haaveilin.

Nyt, 24-vuotiaana odotan esikoistani enkä koe ikääni mitenkään haittapuolena. Sain usean upean vuoden aikaa kasvaa enemmän aikuiseksi, ja oppia mitä elämä on. Nyt koen olevani valmis ottamaan vastuulleni toisenkin elämän, kun itsellä on kokemusta enemmän. (minä tiedän, että tämä saattaa kuulostaa huvittavalta minua vanhempien korvissa, mutta älkää suinkaan aliarvioiko toisen ihmisen kokemuksia tietämättä niistä mitään)

Yhtä hyvin keski-ikäinen jaksaa huolehtia lapsistaan mitä nuorempikin. Ehkä kannattaa ajatella perheenlisäystä sitten, kun itse tuntee olevansa siihen valmis.

Yhteistyössä