Minkä ikäisenä lapsesi/lastesi hiukset ovat alkaneet kasvaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kertokaas...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kertokaas...

Vieras
Otsikossa tuo kysymys tulikin. Eli minkä ikäisinä lapsillanne on hiukset alkaneet kasvaa "kunnolla"? Meillä kun tuo parivuotias oli melkein kalju yli yksivuotiaaksi ja nyt on sellainen hento valkoinen tukka (päänahka kuultaa vielä läpi). Miehen puolen suvussa ilmeisesti on sellaista taipumusta, että tukka alkaa kasvaa aika myöhään. Lapsen serkullakin oli kunnon tukka vasta kolmevuotiaana.

Onko niin, että vaaleilla lapsilla tukka kasvaisi myöhemmin, kuin tummilla? Ja niillä, joilla tukka kasvaa myöhään, tulee luonnonkiharat hiukset?

Miten teillä?

Itselläni oli monen sentin syväntumma, kihara tukka jo syntyessäni. :) Edelleenkin on melko kihara, mutta sanoisin enemmänkin laineiksi. Väri on muuttunut vaaleahkon harmahtavaksi.

Voi hyvinkin olla, että vaaleilla lapsilla kasvaa tukka myöhemmin.

Mun pojalla oli syntyessään vahva ja tummanpunerva tukka. 6kk aivan vaalea jota joutui silmiltä jo leikkaamaan. Luonnonkiharaa on ja 1v oikeat enkelinkiharat. Itellänikin oli syntyessä tumma ja paksu tukka, paksuus ei minnekään menny, väri vaihtu vaaleaan. Alle 1v munkin tukkaa on saksittu.Nyt laps on 5v ja tosi vahva tukka, kihartuu edelleen vaikka on vedetty poiskin kokonaan pari kertaa. Isällään oli myös pikkulapsena kihara ja todella vaalea tukka.

Itse näin synnärillä vauvan jolla sellanen vaalea pehko etten koskaan ennen nähnyt. Aivan uskomaton määrä tukkaa jo vastasyntyneenä. Kyl ne värit ja määrät menee yksilöllisesti.

Varmaan parivuotiaana alkoi kasvaa esikoisella, sitä ennen oli melkein kalju. Nyt meidän nuorin on 1 v 7 kk ja aika paljon on jo tukkaa, ei ole kuitenkaaan vielä kertaakaan tarvinnu leikata. Yksivuotiaina kumpikin oli täysin pulipäitä.

Esikoistyttö oli yli 1v ikäiseksi melkein kalju. Nyt vajaa 3v ja vasta hieman etuhiuksia jouduttu lyhentämään. On vaalea ja hiuslaatu hyvin pehmeä.

Kuopuksella on hieman tummemmat hiukset ja karheat. Ne alkoi kasvaa jo puolivuotiaana tai vähän jälkeen.

poika oli melkein kalju syntyessään,1v. oli suht tuuhea vaalea tukka,ekaa ketaa tarvitsi leikata n.1½v. Tytöllä oki pitkähkö tumma tukka syntyessään,1v. tukka oli vaalea tuuhea,kiharainen ja sai laitettua saparoille.

Meillä tyttö syntyi mustahiuksisena.. Nyt 1,5 -vuoden iässä on olkapäille ulottuva blondi(!) tukka.. Ne mustat hiukset hävisivät pois kun alkoi tuo vaalea kasvaa tilalle. Miehen siskon tyttö oli lähes kaljupää 2-vuoden ikään saakka.. Nyt 3,5-vuoden ikäisenä on edelleen lyhyempi blondi kuin meidän tytöllä.

No meillä ekalla lapsella oli jo tasan 1-vuotiaana vastaavat hiukset kuin 2. lapsella nyt, hän täyttää kohta 3 vuotta. Nyt vasta alkanut saada ponnarin kiinni kunnolla eikä edelleenkään ne hiukset tule sieltä päälaelta asti vaan ne etummaiset pitää erikseen kerätä pinneillä tms. kiinni. Kumpikin on vaaleita että ei kaits se siitä. :)

Meillä on vaalea poika joka oli syntyessään kalju, yksivuotiaana oli jo paljon tukkaa, parivuotiaana jo kunnon paksu tukka (jouduttiin ajamaan 1,5-vuotiaana kaljuksi niin hiuslaatu muuttui "uuden tukan myötä").
Tumma tyttö, syntyessään hälä oli vain töyhtö/irokeesi päälaella, yksivuotiaana oli jo paljon tukkaa ja nyt kolmevuotiaana hiukset ulottuvat puoleen selkään siitä huolimatta että vauvatukkaa leikattiin pienenä..
Kolmannella, myös tummalla tytöllä, oli ainoana lapsena tukka syntyessään, saa nähdä miten lähtee kasvamaan ja onko tämä sitten ainoa lapsista joka kerkeää myös kaljuuntumaan ennen kuin uusi tukka kasvaa..

Meidän molemmilla pojilla tuuheat tummat tukat jo syntyessään. Ei ollut mitään vauvatukkaa, joka olisi lähtenyt pois, vaan tukka jatkoi kasvuaa heti. Molemmilla piti 6kk ekan kerran leikata otsalta tukkaa ja molemmat kävivät parturissa ekan kerran 1v2kk iässä.

Kiitos vastauksista! :)

Itsekin synnyin kuulemma pää täynnä mustaa tukkaa, joka puolivuotiaaksi mennessä oli korvautunut punaisella tuuhealla tukalla. Kolmivuotiaana minulla sitten oli vaalea tukka melkein peppuun saakka.

Meidän lapsilla on kaikilla ollut pitkä tumma tukka syntyessään (tytöllä oli raidoitettu tukka) ja kiharat ja kyllä se on jatkanut kasvamistaan ihan samantien.
Mulla on ollut musta ja kiharatukka, mutta ennen puolivuotispäiviä se oli korvautunut punaisella ja suoralla tukalla.

Esikoisella oli hiuksia jo syntyessään ja ensimmäiset kerrat on leikattu alle 1-vuotiaana. Nyt sillä on paksu oikeen jouhimainen tukka, sanon aina Jukolan Jussiksi hiuksineen :D

Kuopus tais olla likeemmäs 2, kun hiukset vasta alkoi kasvaa. Ikää jo 5v ja edelleen on ihan hennot vaaleat hiukset.

Onneksi ovat kumpainenkin poikia, suosin kaljua päätä tässä taloudessa :D

Mun kaikki kolme lasta ovat syntyneet hiukset päässä ja siitä asti kasvaneet. Pojat oli vaaleita, tyttö tumma. Vahvat, paksut hiukset kaikilla.

Jeps, meillä lapset ovat syntyneet suoraan vahvat hiukset päässä - toinen syntyi kolmiväriraidoituksella eli punaista, ruskeaa & harmaata tukkaa, joka sitten ei missään välissä irronneet, vaan kun tukka jatkoi kasvuaan, se vaihtui totaaliblondiksi punaisella fleivörillä (ns. strawberry blond on edelleen). Toinen syntyi punatukkaisena & vaihtoi totaaliblondiksi vastaavalla tavalla.

Itse olen syntynyt mustatukkaisena (paksu tukka niin ikään silloin), tuosta se sitten vaaleni punertavaksi blondiksi, johon se sitten jäikin. Mutta paksuus on kyllä lapsilla moninkertainen itseeni verrattuna.

Meijän tytöllä oli aika hennot hiukset syntyessään, tai siis niskalla oli vähän pidempiä ja päälealta/sivuilta vaan ihan lyhyttä. Niskahiukset oli tummempia, muut vaaleita. Nyt vuoden ikäisenä on vaaleat hiukset. Rupesivat kunnolla kasvamaan joskus 8kk ikäisenä, siihen saakka vaan vaaleni ja oli ihan lyhyet. Nyt siis sen verran pitkät että silmille tulevat edestä, ja ovat kyllä vahvoneetkin tosi paljon. Vaikka en usko että hirmu paksuhiuksista neitiä tulee, kun molemmilla vanhemmilla on ihan ohuet liurut hiukset.. :D

Meillä on molemmilla lapsilla ollu kunnon musta pehko jo syntyessään. Toisella on edelleen tummat hiukset (tummanruskea) ja toisella ihan vaaleat hiukset. Vaalea tukkaisella näytti että olis ollut raitoja päässä kun alko hiusväri vaihtumaan :)

meillä on molemmilla tytöillä ollut hentoinen vaaleanruskea syntymätukka. Mun mielestä kummallakin hävisi sekin vähä melkein kokonaan ja vaalenikin vielä. Yhden vuoden jälkeen reikusti vasta alkoi taas vahvistumaan hiukset. Esikoisella pysyi yli parivuotiaaksi etuhiusten raja korkealla kuin vanhalla papalla, niskahiukset siis alkoivat ensin kasvaa. Pikkuhiljaa tukka on tummunut ja nyt 6-vuotiaana on jo kunnon ruskea tukka ja näyttäisi tummenevan edelleen.
Tuolla vajaa puolitoistavuotiaalla on edelleen vaaleanrusehtava untuva kaljua peittämässä. Niskassa jo hieman pörröttääkin.

Meillä näyttäsi tulevan tytöistä tummia niin kuin me vanhemmatkin ollaan. Itsekin olin kaksivuotiaaksi kalju blondi ja nyt moni on kadehtinut vahvaa, tummaa tukkaani.

Rakenneultrassa näkyi hiuksia ja syntyessä oli paksu tukka, ei lähtenyt missään vaiheessa. :D Nyt 1,5-vuotiaalla on paksut kiharat olkapäille saakka.

Itse olin melkein kalju 2-vuotiaaksi saakka, samoin nuorempi pikkusiskoni. Vanhemmalla pikkusiskolla on aina ollut paksut ja pitkät kiharat hiukset. (Itsellänikin 8-vuotiaasta saakka, muttei pienempänä.)

Kaikilla tytöillä ollut kunnon tumma pehko syntyessään,joka sitten on vaalentunut.
keskimmäiseltä lähti parin kk ikäisenä kaikki hiukset,kun iho kuivui maitoallergian takia,mutta sen selvittyä ja "hoidot aloitettua hiukset kasvoivat pian.

Tässä kuusi ja kaksi vuotiaiden pehkot. :)

Yhteistyössä