Minkä ikäisenä lapsesi halusi/sai korvikset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mimmamamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mimmamamma"

Vieras
Lapseni on nyt vuoden verran halunnut korviksia, lupasin että kun täyttää 5 niin saa ne. Eli ensi kuussa sitten olisi sen aika. Haluaa lähinnä varmaan sen takia, kun itselläni on useita lävistyksiä, sekä ystävä-perheen lapset saavat korvikset täyttäessään kolme vuotta, tietysti jos lapsi ei niitä halua niin ei laiteta. Eli lapsi saa itse päättää. :)

Itse pelkään yli kaiken korvisten laittoa (siis itselleni :D ), joten kauhistuttaa jo valmiiksi se homma. En tietenkään lapselle omaa pelkoani näytä, mutta silti. Ehkäpä skippaan homman ja laitan mummon liikkeeseen lapsen kanssa jos se hänelle sopii..

Mutta aiheeseen, milloin lapsesi on saanut korvis-reijät, halusiko itse vai kysyittekö, minkä ikäisenä olet tähän suostunut?

tyttö täyttää 10 eikä olla vielä laitettu. kyseli talvella siitä, mutta ei ole mitenkään erityistä innostusta asiaan osoittanut, joten ei kiirehditä siihen. on nimittäin atoopikko ja itestäni muistan miten ne reiät oli alkuvuodet jatkuvasti ruvella ja mätivät... että mieluummin laittaisi vasta sitten kun osaa itse niitä hoitaa.

Esikoinen sai 12v, kakkonen on nyt 13, ei oo halunnu korviksia, ekaluokkalainen on muutaman kerran sanonut, että haluaa, mut ei sen enempää oo ees keskusteltu. Nuorin 6v ei myöskään oo vielä ees kyselly. Joku 7-8v ois mun ikäraja tällä hetkellä

[QUOTE="miksi";29855739]Miks annatte ylipäätään korvikset laittaa? t. 35-v jolla ei korviksia...[/QUOTE]

Miksi ei? t. 24v jolla on yhteensä 12kpl korviksia.. :D
Jokainen päättäkööt itse lapsensa kanssa laitetaanko vaiko ei. :)

Kyseli eskarissa.. ei laitettu. Tytön kaveri joutui antibioottikuurille, kun tulehtui reiät niin pahasti. Ei kiirettä! Itse sain 10 v. Mätivät silloinkin. Ikävää. Siis odottelemme, että itse hoitaa visvat. :-) Pikkutyttö näyttää 'pikkuhuoralta' korviksissaan! :-/ Ehtii olla miesten armoilla myöhemminkin.

Kaikki lapset on saaneet noin eskari-iässä, en muista ihan tarkkaan. Kahdella vanhimmalla meni hyvin, mutta nuorin jääräpää antoi laittaa vain yhden. Toinen laitettiin sitten myöhemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei kiirettä;29855988:
Kyseli eskarissa.. ei laitettu. Tytön kaveri joutui antibioottikuurille, kun tulehtui reiät niin pahasti. Ei kiirettä! Itse sain 10 v. Mätivät silloinkin. Ikävää. Siis odottelemme, että itse hoitaa visvat. :-) Pikkutyttö näyttää 'pikkuhuoralta' korviksissaan! :-/ Ehtii olla miesten armoilla myöhemminkin.

Oletkos ihan terve?

Itse halusin korvikset vasta yläasteella, tosiaan siksi kun pelkään aivan hirveästi sitä laittamista. (Ja joo, silti löytyy 12kpl niitä. Kauhee panikointi ollut ennen niiden laittoa, mutta hengissä olen selvinnyt :D )

vanhempi tytöistä otti 13v ekat reijät,nyt on toisessa korvassa 2
nuorempi on 9v ja silloin tällöin haaveilee korviksista mut ei ole vielä halukas niitä kuitenkaan ottamaan.

molemmat olis saaneet siinä 7-8v jos olisivat halunneet.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;29855690:
tyttö täyttää 10 eikä olla vielä laitettu. kyseli talvella siitä, mutta ei ole mitenkään erityistä innostusta asiaan osoittanut, joten ei kiirehditä siihen. on nimittäin atoopikko ja itestäni muistan miten ne reiät oli alkuvuodet jatkuvasti ruvella ja mätivät... että mieluummin laittaisi vasta sitten kun osaa itse niitä hoitaa.

Sit ei käy muut kuin kultakorvikset, hopean kans ei kannata ottaa riskejä!