Minkä ikäisenä laittaisit teinin asumaan erilliseen rakennukseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Paikkakunta pieni, teini nyt 14 vuotias ja toistaiseksi ainakin ollut hyvin fiksu. Meillä olisi omassa pihassa erillisessä rakennuksessa asuintilaa, johon teini-ikäisenä ollut tarkoitus päästää lapset. Kovasti jo itse haluaisi tuohon piharakennukseen mennä, mutta minua vielä mietityttää, joten kysynkin teiltä, minkä ikäisemä itse päästäisit, mikäli olisi tuollainen mahdollisuus?

Oman 17-vuotiaan voisin päästää. Siis silleen, että ruoka tarjoillaan päärakennuksessa, samoin pesut olisi täällä. Eli käytännössä oma huone voisi olla erillään.
Itse en laittaisi lasta sinne, mutta jos välttämättä haluaisi, niin se onnistuisi.

Pitäisin epäkäytännöllisenä ratkaisuna, enkä näkisi mitään syytä pistää lasta asumaan erilliseen rakennukseen. Pelkästään lämmityskustannukset jo olisi syy jättää "muutto" tekemättä. Mikä siinä se idea niinkun olisi?

En näe tuossa minkäänlaista ongelmaa. Koulun loputtua keväällä olisi hyvä aika muuttaa. Voisi syksyllä muuttaa takaisin, jos haluaisi. Itse nukuin kesät lapsena aitassa jo alle 10-vuotiaasta alkaen. Eihän tuo paljoa siitä poikkea paitsi, että on paremmat tilat ja mukavampi asua.

Kiitos vastauksista! On kyllä hyvinkin erilaisia mielipiteitä. Kustannusten kannalta ei merkitystä, kun rakennus on jokatapauksessa olemassa ja lämmitetään. Teini haluaisi oman rauhan vuoksi, harrastaa musiikkia ja joutuu nyt jakamaan huoneensa. Wc on erillisessä rakennuksessa, mutta ruokailut ja pesut tietysti "päätalossa", kuten myös muu ajanvietto lukuun ottamatta omassa huoneessa/rakennuksessa vietettyä aikaa.

Me asuttiin ulkorakennuksessa sisaruksen kanssa jo toiselta luokalta lähtien...

Kesäisin myös ennen sitä.

Eikä ole kyse mistään ökytalosta vaan ihan vanhanaikainen, lattoista vetävä rakennus :D
Ja ulkohuussi :)

Me asuttiin ulkorakennuksessa sisaruksen kanssa jo toiselta luokalta lähtien...

Kesäisin myös ennen sitä.

Eikä ole kyse mistään ökytalosta vaan ihan vanhanaikainen, lattoista vetävä rakennus :D
Ja ulkohuussi :)

Niin meilläkin olisi kyllä tuo vuotta nuorempi sisaruskin, ehkä olisikin hyvä päästää molemmat yhtä aikaa. Ovat ainakin tähän asti olleet hyviä kielimään toisistaan.

Kiitos vastauksista! On kyllä hyvinkin erilaisia mielipiteitä. Kustannusten kannalta ei merkitystä, kun rakennus on jokatapauksessa olemassa ja lämmitetään. Teini haluaisi oman rauhan vuoksi, harrastaa musiikkia ja joutuu nyt jakamaan huoneensa. Wc on erillisessä rakennuksessa, mutta ruokailut ja pesut tietysti "päätalossa", kuten myös muu ajanvietto lukuun ottamatta omassa huoneessa/rakennuksessa vietettyä aikaa.
Jaa, no tuossa tapauksessa miksipäs ei vaikka heti. Etenkin jos joutuu nyt jakamaan huoneensa, niin varsin ymmärrettävää että haluaisi omaakin rauhaa välillä. Ja musiikkiharrastuskin vielä.

Yhteistyössä