Minkä ikäisenä kerrossänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Madicken04
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Madicken04

Aktiivinen jäsen
26.11.2004
24 106
1
36
Siis lähinnä että minkä ikäiset lapset ovat alkaneet nukkua siellä yläsängyssä? Varsinkin jos on kyse vähän "kömpelömmmistä" lapsista, onko yläsänkyyn muuttaminen ollut hankalaa.

Mennään tänään katsomaan kerrossänkyjä ja mietin mahtaako tuo 3,5v olla heti valmis yläsänkyyn nukkumaan...

Niin ja topinen kysymys eli kannattaako ottaa 80cm vai 90cm leveä sänky? Unipuuta olen katsellut. Tuo nykyinen lastenhuone ei niin hirveän leveä ole mutta ei kai sillä 10cm:llä niin hirveästi merkitystä olisi, voisi vain mahtua paremmin köllöttelemään lapsen viereen (tiedän, nukutusmetodit päin seiniä...).

Meillä on unipuun pikkuparvi, eli ei kylläkään kerrossänkyä. Mutta vastaan silti koska mielestäni kannattaa ottaa se 90cm. Pojan huone ei ole myöskään kovin iso, mutta myöhemmässä käytössä uskon tuon olevan parempi. Tavoite meillä on että sänky kelpaa lattiamallina vielä pitkään. Ja kun puhuit "kömpelöistä" niin ei kyllä meidän erkkalasta uskaltaisi päästää kerrossänkykorkeudelle vaikka haluaisikin (nyt 7-v).

Mä olen suunnitellut siirtäväni lapset kerrossänkyyn kun he ovat iältään reilu 1v ja 2,5v. Isompi menee luonnollisestikin ylös. Kokemusta mulla ei ole, eli tää on nyt ihan suunnitteluasteella vasta...se pienempi lapsikin on vielä muutaman viikon masussa jotta hetki tässä vielä tosiaan kuluu ennen kuin pääsen toteutuspuolen kimppuun :D

Meillä on siis suunnitelmana tehdä tällainen (tai siis tämäntyylinen)

http://www.aijaa.com/v.php?i=3354345.jpg

jolloin ylös uskaltaa laittaa jo pienen koska putoamisriskiä ei käytännössä juurikaan ole sillä mä voin rakentaa vaikka metrisen laidan, jos siltä tuntuu :)

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Mä olen suunnitellut siirtäväni lapset kerrossänkyyn kun he ovat iältään reilu 1v ja 2,5v. Isompi menee luonnollisestikin ylös. Kokemusta mulla ei ole, eli tää on nyt ihan suunnitteluasteella vasta...se pienempi lapsikin on vielä muutaman viikon masussa jotta hetki tässä vielä tosiaan kuluu ennen kuin pääsen toteutuspuolen kimppuun :D

jolloin ylös uskaltaa laittaa jo pienen koska putoamisriskiä ei käytännössä juurikaan ole sillä mä voin rakentaa vaikka metrisen laidan, jos siltä tuntuu :)

Ihana!!! :heart: :heart:

*täytyy ehdottomasti näyttää miehellekin* :D

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:

Se on jonkun palstalaisen tekemä...löysin sen aikanaan "tuunattuja tavaroita" ketjusta ja rakastuin siihen :heart:

Kun saatiin kuulla että meille on tulossa taas tyttö, olin ratketa riemusta sillä se tarkoittaa sitä, että mä saan sisustaa lastenhuoneesta prinsessahuoneen linnoineen päivineen :heart: :laugh:

Kun googlaa tuon "tuunattuja tavaroita" niin löytää sen ketjun ja tarkat selitykset siitä, miten tuo on tehty.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Meillä on unipuun pikkuparvi, eli ei kylläkään kerrossänkyä. Mutta vastaan silti koska mielestäni kannattaa ottaa se 90cm. Pojan huone ei ole myöskään kovin iso, mutta myöhemmässä käytössä uskon tuon olevan parempi. Tavoite meillä on että sänky kelpaa lattiamallina vielä pitkään. Ja kun puhuit "kömpelöistä" niin ei kyllä meidän erkkalasta uskaltaisi päästää kerrossänkykorkeudelle vaikka haluaisikin (nyt 7-v).

Juu, mietin kanssa että ne sängyt olisivat sitten pitkäikäisiä. Meillä on yksi lastensänky jo olemassa eli tarvittaessa voisivat molemmat lapset nukkua alatasoilla alkuun.

Meidän tyttö on vähän jännällä tavalla kömpelö, tai siis hän on hyvin varovainen ja jännittää jollain lailla uusia juttuja. Kerrossänkyä ei olle vielä kokeiltu lain, eli en tiedä miten siihen suhtautuisi. En usko että sieltä tippuisi, mutta juuri sitä että jos ei uskalla itse kiivetä sinne/alas tai pelkää kun on niin korkealla.

Se on jonkun palstalaisen tekemä...löysin sen aikanaan "tuunattuja tavaroita" ketjusta ja rakastuin siihen :heart:

Kun saatiin kuulla että meille on tulossa taas tyttö, olin ratketa riemusta sillä se tarkoittaa sitä, että mä saan sisustaa lastenhuoneesta prinsessahuoneen linnoineen päivineen :heart: :laugh:

Jos meillä olisivat molemmat tyttöjä niin mahtaisi olla kyllä prinsessainen huone... :whistle: Nyt täytyy kuitenkin pojun takia vähän hillitä. Mutta linna-jutut on hienoja ja tietty niistä voisi tehdä "tavallisempia" versioita joissa sitten osan koristelisi prinsessan kamariksi ja toisen puolen ritarille. :D

Jos meillä olisivat molemmat tyttöjä niin mahtaisi olla kyllä prinsessainen huone... :whistle: Nyt täytyy kuitenkin pojun takia vähän hillitä. Mutta linna-jutut on hienoja ja tietty niistä voisi tehdä "tavallisempia" versioita joissa sitten osan koristelisi prinsessan kamariksi ja toisen puolen ritarille. :D

Mäkin pohdin sitä, että jos sittenkin masussa on poika, niin mun on kai pakko tehdä sitten sellainen puoliksi prinsessa- ja puoliksi rirtarilinna.
Näin siksi, että koska jos laitan pojan tuollaiseen vaaleanpunaiseen unelmaan nukkumaan niin siinä kohtaa kun hän tuo ensimmäisen kerran kaverin kotiinsa joka huutaa "x nukkuu TYTTÖJENSÄNGYSSÄ" ja nauraa päälle, lapseni varmaankin haluaisi murhata mut :laugh:

Sitten on niitä Roope ja Riikka kerrossänkyjä. Mun kaverin lapsilla on sellainen. Ne on jatkettavia, eli kun lapset oli pieniä, niin molemmat oli lattiatasossa. Nyt tytöt on 5 ja 2 ja sänky on ollut kerrossänkynä jo vuoden päivät. Kerrossänkynäkin se on vielä "lyhyemmässä" asennossa kun heidän 5 vee ei järin pitkä ole ja lastenhuoneeseen jää paremmin tilaa.

Kivannäköinen ja tukeva suomalainen sänky.

Meillä on Roope-Riikka sänky. Tytöt menivät siihen 3v 2kk ja 1v 6kk. Hyvin ovat pysyneet, turvalaidat on tosi tukevat ja noin 10cm korkeat.

Hieno toi prinsessa sänky!

Alkuperäinen kirjoittaja ompus:
Sitten on niitä Roope ja Riikka kerrossänkyjä. Mun kaverin lapsilla on sellainen. Ne on jatkettavia, eli kun lapset oli pieniä, niin molemmat oli lattiatasossa. Nyt tytöt on 5 ja 2 ja sänky on ollut kerrossänkynä jo vuoden päivät. Kerrossänkynäkin se on vielä "lyhyemmässä" asennossa kun heidän 5 vee ei järin pitkä ole ja lastenhuoneeseen jää paremmin tilaa.

Kivannäköinen ja tukeva suomalainen sänky.

Tuo on kanssa yksi vaihtoehto mitä katselin, kätevän ja tukevan tuntuinen. En vaan meiltäpäin löytänyt noita myynnistä (asutaan tukholmassa). :/

...hankin tytölle sängyn, jossa oli kirjoituspöytä alla. Tyttö oli 9v. ja laita oli n. 20 cm korkea, mutta ilmeni jotain muuta. Tyttö heräsi joskus yöllä ja lähti kävelemään muistamatta, että oli ns. yläsängyssä. Jouduimme luopumaan kätevästä tilansäästäjästä.

Yhteistyössä