Minkä ikäisenä ei enää vanhempien kanssa saunaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Evl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Evl

Vieras
Minkä ikäinen lapsi voi vielä käydä vanhempien kanssa saunassa?
Tiedän erään 18v naisen joka käy äitinsä ja isänsä kanssa saunassa viikottain?
Onko tämä ihan normaalia? Itse lopetin vanhempien kanssa saunomisen 12-vuotiaana.

Joo ymmärrän hyvin että aikuinen ihminen voi käydä samaa sukupuolta olevan vanhemman kanssa saunassa, mutta onko normaalia että 18v nainen käy isänsä kanssa saunassa?

Jaah, minusta on ihan normaalia. Lapsi käyköön saunassa pesulla vanhempiensa kanssa niin kauan kuin tahtoo. Tuskin on pakottamisesta kyse? Minä saunoin vanhempieni kanssa 16 vuotiaaksi asti ja olisin varmaan saunonut pidempäänkin mutta muutin pois kotoa silloin, joten saunomiset muutti muualle myös. Ihmiset käy pesulla, mitä kummallista siinä on?

Itse saunon silloin tällöin äidin kanssa kun hänen luonaan kyläilen mutta isän kanssa en ole saunonut sen jälkeen kun täytin 11, eikä isä hyvällä katsoisi jos sinne tuppaisin mukaan, mutta eiköhän tuo eroa eri perheiden välillä... alle kouluikäinen pikkusisko oli tänään saunomassa mun kanssa kun olin vahtina täällä ja keskusteltiin hänen tulevaisuudensuunnitelmistaan, aikoo hankkia kaksi kissaa, viisi lasta ja hevosen. Selvät sävelet on tytöllä! :D Koirakin oli mukana saunomassa, eli meillä tilanne on rennompi kuin joissain perheissä ei voida edes jutella saunassa, Meillä siis naiset/tytöt voi saunoa keskenään, pojat/miehet keskenään koska se luontevalta tuntuu mutta en haluaisi veljiänikään saunaan kanssani. Ja en siis milläänlailla tuomitse keidenkään saunomisia kunhan saa jättäytyä pois jos ei huvita. :)

Ööö...
Mä istun usein tuolla meidän pihasaunassa viikonloppuisin mieheni, lasteni, äitini ja isäpuoleni kanssa.
Itseasiassa aika monesti mun isä ja äitipuolikin saattaa ilmaantua kylään, ja sitten me istutaan siellä koko porukka.
Ja mä olen nyt 27.

Ymmärrän, että perheitä ja tapoja on erilaisia. Ja jos joku meidän lapsista esimerkiksi jossain vaiheessa haluaa saunoa erikseen, niin se on mun puolesta ihan ok.

Mutta miten helvetissä se on keneltäkään muulta pois, jos toiset ihmiset sekasaunovat ihan niissä porukoissa, missä itse kullekin sopii?

Varmaan siinä vaiheessa kun se alkaa jostain osapuolesta tuntua epämiellyttävältä?

Ei kai noihin mitään ikärajoja ole, toisaalla vielä aikuiset lapsetkin saunovat vanhempiensa kanssa samalla kun jossain jo ala-asteikäiset saunovat omillaan/omans ukupuolen kanssa.

Kyllä minä voin äitini kanssa saunoa, tosin en kovin mielellään.
Isäni kanssa saunominen olisi pelkästään epämiellyttävää, en halua nähdä häntä alasti,hrrr.

En meahin tavoin istuisin isäpuoleni kanssa saunassa, eikä mieheni tulisi minun äitini kanssa saunaan. Isän kanssa en ole saunonut sitten 11 vuotissynttäreitteni, äidin kanssa voin mennä saunaan jos tulevat meille saunomaan.

Jokunen vuosi on tainnut vierähtää siitä kun olen viimeksi saunonut isän kanssa, aikuisiällä joka tapauksessa eikä ole taidettu saunoa kahdestaan viimeksi kuin joskus kun olin n.10v. Äidin kanssa olen saunonut muutama viikko sitten viimeksi.
Minulle saunominen on luonnollinen asia ja myös se että saunominen tapahtuu alasti. En mieti ikä- tai sukupuolirajoja. Jos on mukava saunoa yhdessä se on ok samoin myös se jos se jostain syystä ei sitä ole.

Niin, katsos ap kun isän lapsi on aina lapsi, jopa 18 vuotiaanakin. Jos pidät asiaa jontekin seksuaalisena että näkee nuoria muotoja, niin eiköhän normaali isä ajattele lastaan lapsena, ei panoliisana jota voi vähän tyrkätä tai katsella vehje pystyssä... Eli: lapset on lapsia, kysy ennemminkin onko normaalia jos vanhemmat eivät halua saunoa isojen lastensa kanssa; pelkäävätkö he siis poikkeavansa luonnollisesta perheestä?

Niin pitkään kunnes se alkaa jostain osapuolesta tuntua epämiellyttävältä. Mä en ole saunonut isäni kanssa sen jälkeen kun olin 4v., jolloin vanhempani erosivat. Äitini kanssa saunon muutaman kuukauden välein.

Yhteistyössä