Minkä ikäisenä aikaisintaan kerrossänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtija

Vieras
Eli tarkoitus ois jossain vaiheessa lastenhuoneeseen hankkia ainakin toiselle lapselle semmoinen kerrossänky,jossa alapuolella laatikoita tms,eli sänky ois jotain 1,5m korkeudella.Sais vähän tilaa muuten tosi ahtaaseen huoneeseen.Minkähän ikäisen semmoiseen uskaltaa laittaa nukkumaan?Laitoja siinä on enemmän kuin jatkettavassa,eikä ole kyllä tavis sängystäkään tippunut...Ja voishan siihen jonkun irrotettavan laidan väsätä kiinni?Minkä ikäisenä teillä on siirrytty/uskaltaisitte siirtyä tuollaiseen?

Me hankittiin pojille kerrossänky, kun esikko oli melkein viis ja nuorempi täytti kaksi. Sopeutuivat nopeasti ja nythän tuo hra 2.5-v. kiipeilee yläsänkyyn itse, joten kait ajan kysymys, milloin alkaa kinat yläsängyn herruudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Tanja:
Me hankittiin pojille kerrossänky, kun esikko oli melkein viis ja nuorempi täytti kaksi. Sopeutuivat nopeasti ja nythän tuo hra 2.5-v. kiipeilee yläsänkyyn itse, joten kait ajan kysymys, milloin alkaa kinat yläsängyn herruudesta.

Meillä olis nyt vanhempi 4,5v.Jokohan uskaltais harkita? Ei olis semmoinen korkea,missä on alasänky alla,vaikka sehän olisi ihan ihanteellinen tilansäästäjä.Meillä vaan on niin matalat huoneet,ettei semmoinen sovi =/

Itse on miettiny parvisänkyä pojulle, mut jotenkin kun poju pyörii ku helikopteri sängyssään öisin ja välillä tippuukin sieltä, ni en oo uskaltanu enempää sitä miettiä. Nyt kesän on toisessa tarhassa ja ekan päivän jälkeen kun menin hakemaan, ni ilmoitti iloisena, et oli päikkärit nukkunu yläsängyssä ja siitä asti on nyt nukkunu joka päivä ja hyvin menny. Ikää reilut 3v

Kiitos vastauksista! Pitääkin sitten lähteä pojan kanssa testaileen sänkyjä ja kysyä mitä ite tykkäis (tykkäis varmasti ä) ) Ehkä sitä uskaltais harkita,aika rauhallinen nukkuja kuitenkin jo nykyään on.

Jos noin pienelle niin todella korkealla reunalla eli teette itse reunan sänkyyn, jos kaupoista ei korkeaa löydy.
Tiedän monia koululaisiakin, jotka ovat yläsängystä pudonneet, onneksi ovat selvinneet aivotärähdyksellä ja käsien murtumilla. Siis ihan nukkuessaan eivätkä leikkien touhussa.

Alkuperäinen kirjoittaja aamu:
Jos noin pienelle niin todella korkealla reunalla eli teette itse reunan sänkyyn, jos kaupoista ei korkeaa löydy.
Tiedän monia koululaisiakin, jotka ovat yläsängystä pudonneet, onneksi ovat selvinneet aivotärähdyksellä ja käsien murtumilla. Siis ihan nukkuessaan eivätkä leikkien touhussa.

Juu,tarkoitus onkin että korkeat reunat,lapsen yks koulukaverini tippui yläsängystä ja sai aivotärähdyksen =/ että en uskalla kyllä ilman reunoja edes kuvitella.Lähinnä ajattelin,että muistaakohan tuonikäinen herätessään,että on yläpetillä,ettei sitten vaan astu lattialle niinkuin tavissängyssä?

Alkuperäinen kirjoittaja pohtija:
Alkuperäinen kirjoittaja aamu:

Juu,tarkoitus onkin että korkeat reunat,lapsen yks koulukaverini tippui yläsängystä ja sai aivotärähdyksen =/ että en uskalla kyllä ilman reunoja edes kuvitella.Lähinnä ajattelin,että muistaakohan tuonikäinen herätessään,että on yläpetillä,ettei sitten vaan astu lattialle niinkuin tavissängyssä?

Siis lapsena yks minun koulukaveri...

Yhteistyössä