Minkä ikäisen olette jättänyt hetkeksi yksin mkotiin?

tää on vähän vaikee.. JOS jotain sattuis niin lapsi on aina liian pieni olemaan yksin :( meillä jäi varmaan koiran ulkoilutuksen ajaksi yksin lapset kun nuorin oli 3, isommille ohjeet et jos jotain sattuu niin naapuriin apua hakeen.. ulko-ovi jätettävä auki jossei lapsi yksin osaa sitä avata jne.
suosittelen silti ettei jätä yksin.. JOS sattuu.. se on sit iltalehden lööpeissä ja sossun tätit kolkuttelee ovella ja vankilalla uhataan..

meillä oli esikoulussa kun lapsi koki että on valmis ja halukas jäämään yksin tuollatavalla kotiin. ja hyvin meni.
en kiirehtisi, vaan ihan sen mukaan miten lapsi itse kokee asian =)

Tää on näitä aiheita, joista tulee aina mojova tappelu täällä, vastasi sitten 3v. tai 13v. Jokaisen vanhemman pitää osata itse arvoida oman lapsen kypsyys yksinjäämiseen ja arvoida riskiet että jotain tapahtuu. Ainahan voi jotain tapahtua, vaikka olisi itse paikalla ja syyllisyys on silti sama, jos..jos...jos... Josaain vaiheessa lapseen pitää vain pystyä luottamaan ja jättää yksin ja jos lapsi ei ole koskaan harjoitellut yksinolemista ennen kuin tulee tositilanne, niin ei sekään hyväasia ole mun mielestä. Meillä ainakin 3v. ottaa tosissaan eroa vanhemmista, tosin en tuota hutilusta vielä yksin kotiin jätä, mutta pihalla vähän kokeillaan miten osaa olla yksin.

Yhteistyössä