Minkä ikäiselle ostaisit korkokengät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KevätKenkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

KevätKenkä

Vieras
Tulipa tossa tyttöjen kevätkenkiä katsellessa mieleen että minkä ikäiselle tyttärelle ostaisit korkokengät? Onko eroa jos on juhlakengät tai arkikengät?

En siis tarkoita mitään "oikeita" aikuisten korkkareita vaan ihan lasten malleja joissa on kuitenkin korkoa. Esimerkkeinä vaikka nämä:
http://www.dinsko.fi/imagesShoes/Large/232993.jpg

Toinen kuva samassa osoitteessa on 234760.jpg

Ulkomailta ja ulkomaisista nettikaupoista (vaikka Zappos) tietysti löytyy vähän korkeampiakin korkoja kuin noissa oli.

Tuohon en osaa vastata että minkä ikäiselle ostaisin.

Yks päivä Cittarissa kummastelin lastenosastolla kun sinne tullut korkokenkiä ihan pikkutytöille....Ihan oli aikuisten korkkareitten näköisiä mutta en nyt ihan pikkutytölle sellaisia ostais!

Alkuperäinen kirjoittaja Snif:

Yks päivä Cittarissa kummastelin lastenosastolla kun sinne tullut korkokenkiä ihan pikkutytöille....Ihan oli aikuisten korkkareitten näköisiä mutta en nyt ihan pikkutytölle sellaisia ostais!

Kuinka pieniä ne oli? Koko?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Snif:

Kuinka pieniä ne oli? Koko?

Isoin oli 35-36 ja pienin saattoi olla ehkä 31-33 en kyllä muista. Ihan nättejä oli mutta itseäni hämmästytti kovin että pienille tytöille "aikuisten" korkkareita.

Toi alotuksessa oleva ei mun mielestä ole mikään korkkari.

Ihan oikeat korkokengät voisin ostaa 10-12 vuotiaalle juhlakäyttöön, jos se opettelis niillä sit käveleen, eikä laahustais polvet koukussa.

Mä ku en haluis neidille korkkareita eikä hän niitä itekään haluu vielä, mut ku jalan koko on 37-38 niin eipä tahdo kauniita matalia hänelle löytyä :ashamed:

Arkikäyttöön en ostaisi, ennenkuin lapsen kasvu on pysähtynyt, mutta juhlakäyttöön voisin jo kouluikäiselle ekä 10 vuotiaallekin, jos hän haluaisi. En ole sitä aiemmin ajatellutkaan kun toi tyttö on vielä pieni.

Ihan oikeat korkokengät voisin ostaa 10-12 vuotiaalle juhlakäyttöön, jos se opettelis niillä sit käveleen, eikä laahustais polvet koukussa.

Meillä neiti sanos et ei oo hyvä kävellä ku kokeili vastaavia mitä tos alotuksen kuvassa oli.
Ikää neidillä rapiat vajaa 10 nyt.

Mun 9-v ois halunnu viime vkonloppuna pidettyihin häihin korkkarit. Ne oli sellaset kiilakorolla olevat remmi kengät. Korko oli sellaista korkkia. En ostanu :ashamed: Niissä oli mun mielestä liian korkea korko. Huomattavasti korkeampi kun tuossa ap:n laittamassa kuvassa. Mun mielestä tyttö on sellanen resuaja et nyrjäyttää vaan nilkkansa niillä, niinpä sain puoli väkisin hälle ballerinat juhliin :D

Täytyy laittaa vinkkiä teille että jos olette käymässä torniossa ja haaparannalla niin hapitsulla on ikanossa kenkäkauppa missä on aina tarjous ota 3 maksa 2. Lasten kengät on n17e pari. Viime vkolla kävin ja siellä on aivan ihania kenkiä niin lapsille ku aikuisille. Piti jo ostaa yksi kolmen satsi, mulle pari, vanhimmalle pari ja nuorimman kengät sai sit ilmaseks :D Tietysti aina se edullisin pari on se ilmainen.

Juu, niinku sanoin niin ei olekaan "oikea". Mutta ulkomailla myydään paljon korkeampiakin pienten tyttöjen kokoa, kuten vaikka nämä Zapposilla myytävät:
http://www.zappos.com/images/740/7403258/8246-603709-p.jpg

10-12v ikäsillä varmaan ihan tavallista, mutta mietin just että miten joku 6-8v, jolle tollanen 31 koko yleensä kai sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja KevätKenkä:
Juu, niinku sanoin niin ei olekaan "oikea". Mutta ulkomailla myydään paljon korkeampiakin pienten tyttöjen kokoa, kuten vaikka nämä Zapposilla myytävät:
http://www.zappos.com/images/740/7403258/8246-603709-p.jpg

10-12v ikäsillä varmaan ihan tavallista, mutta mietin just että miten joku 6-8v, jolle tollanen 31 koko yleensä kai sopii.

Mä haluun tollaset kengät!
Missä on Zappos? :ashamed:

rippijuhliin! en kasvavaa jalkaa lähtisi rasittamaan korkkareilla.
Ja joku sanoi että 37 jalkaan ei siroja kenkiä löydy. voin sanoa että löytyy kun jaksaa hakea kun itselläni on tuonkokoinen jalka enkä korkokenkiä edes kahden sentin korolla pidä.

Yhteistyössä