minkä ikäiselle oma lusikka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä leikkinyt lusikalla ja muilla...jopa haarukalla jo ehkä 8kk lähtien mutta vielä ei ainakaan ymmärrä pistää suuhunsa eikä laita sitä puurokuppiin esim.
kahvikuppiin laitaa lusikka ja ottaa pois muttei ruokaansa!
enkä ole kiirutta pitänyt sen opettamisessakaan! meill tosiaan poika 1v2kk....ehkä senkin kesään mennessä opetetaan...ei ole kiire ja saa sitä sotkua myöhemminkin siivota!!

Meillä neitokainen sai noin 9 kuukauden lusikan käyttöönsä ja katselin aikani hommaa ja totesin jotta ei vielä ole aika, kokeilin taas parin viikon päästä ja taas ja taas. Nyt neiti on vuosi ja 2 kuukautta ja syö hienosti ihan itse. Kokeile ja seuraa miten lusikka käyttäytyy niin siitä tiedät.

meillä on ollut lusikka kädessä 8kk asti(ihan siksi ettei syö muuten).nyt sorkkii sillä ruokaansa aina vaan vakaammin mutta 2 kertaa on onnistunut saamaan ruokaa suuhunsa.ei mulla vielä ole edes odotuksia että oppis itse syömään(11kk)mutta onneksi oppi mukista juomaan!

Meidän tyttöllä on ollut jo pidempään oma lusikka ja syö jo ihan itse kaikki ruokansa. Ikää on 1v3kk ja syöttäminen ei tule enää kysymykseeenkään tytön puolelta,äitin mielestä se vaan olisi välillä nopeampi ja siistimpi tapa :whistle:

Tyttö on kohta 1 v ja 2 kk ja rakastaa yli kaiken lusikkaansa, eikä anna pois (siis tekisi kyllä mieli ottaa parempaan talteen jäljen perusteella, vaan ehä en sittenkään hennoa, kun on toiselle sittenkin niin rakas kapistus). Eli hyvin tietää mitä sillä tehdä pitäisi, vaan tahtoo kovin usein titämys päästä unohtumaan kun on sata muutta tärkeää kiinnostuksen kohdetta samalla hetkellä.

Yhteistyössä