Minkä ikäiselle oma kännykkä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja iipa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

iipa

Aktiivinen jäsen
03.05.2007
3 987
0
36
eilen illalla jutteln kaverin kanssa aiheesta ja ilmoitti, että ostavat pojalle oman kännykän (täyttää 6v loppu kesästä).
Ehtii oppia käyttämään sitä ennen koulun alkua perusteli.
Jäin siinä sit miettimään asiaa tarvitseeko tuon ikäinen vielä oman kännykän?
Itse olen miettinyt, että oman puhelimen saa sitten kun joutuu koulun jälkeen olemaan yksin kotona eikä yhtään aikaisemmin ja sittenkin saattaa olla että ostetaan kotiin kännykkä jolla voi ilmoittautua ja soittaa kun hätä tulee.
Enkä yhtään epäile etteikö tuo teknikkan ihme oppisi sitä käyttämään hetkessä. Jos sen hommaisi hyvissä ajoin niin johan tuo sen leikin huumassa hävittäisi tai rikkoisi.

Tyttö sai 5 vuotiaana mun vanhan kännykän prepaid liittymällä.Eskari-ikäsenä sit ostin hänelle uuden puhelimen ja sitä opetteli käyttämään,nyt ekalla ja edelleen sama prepaid käytössä ja osaa tekstiviestiäkin kirjoittaa =)

Meillä ostettiin ekaluokalla kun oppi lukemaan, laitettiin kanssa se prepaid liittymä ettei tule laskuylläreitä. On vaa kuiteskin nii et ei poika muista ikinä pitää kännykkää mukana, eikä edes latailla sitä, et aika turhalta tuntuu välillä...

mun mielestä silloin on hyvä ikä hankkia kännykkä, kun lapsi joutuu olemaan ja kulkemaan yksin...ja varsinkin silloin jos kotona ei ole lankapuhelinta. Ei ole mitään järkeä hankkia noinkin kallista kapistusta lapsen leikkeihin...

me ollaan ajateltu että ostetaan kun poika täyttää jouluna 7v. ja ihan sillä kun ei oo kotipuh. jos joutuu olemaan hetken yskin kotona. saadaan kiinni ja tiedetään että kaikki on hyvin!
eli on ns.kotipuh.

Meillä sai 6v lahjaksi.Nyt on sitten kahden päivän kännykän käyttö kielto.Kaverin äiti laittoi viestiä, että meidän tyttö oli eilen aamulla soittanut klo 6.40 kaverilleen ja herättänyt koko poppoon :ashamed: Ollaan käyty keskustelua kännykän käytöstä.Tää on eka kerta, kun meillä känny joudutaan ottamaan pois....asiallista ollut käyttö tähän asti

meillä sai 7 v:nä,koulun alkua edeltävänä kesänä..edelleen herää yksin kouluaamuisin ja lähtee kouluun,niin saan pidettyä yhteyttä ennen koulun alkua töistä käsin..ja onhan se kätevä,jos on jollain kaverillaan,niin saa tarvittaessa yhteyden..

8 vuotiaana poika sai synttärilahjaksi kännykän ja prepaidin.Ei kulettele koulussa mukana ,koska mie oon kotona.Ei miullakaan ollut pienenä kännyä ja hyvin pärjäsin.Tuntuu ,että nykyisin vouhkataan liikaakin kännyköistä.Hyvä jos taapero osaa ees puhua niin heti mennään ja ostetaan kamerapuhelimet kaikilla mausteilla!
Poika ottaa kännynsä mukaan jos menee kaverin luona käymään tai kirjastoon.Siis on nyt 10 vuotias.

kakkonen sai ekaluokalla kun joskus joutui olemaan iltapäivällä tunnin pari yksin ja kulki yksin harrastuksissa. Nuorimmalle hankittiin tokaluokalla.
koulussa kulkee mukana molemmilla ja joskus tekstarilla sovitaan iltapäivän ohjelmasta eli lähinnä sitä kuka on kotona kun nuorin tulee iltapäiväkerhosta kotiin.
peruskännyt molemmilla, kamerallisia ei lapsille meillä tule niin kauan kuin eivät itse sitä maksa. puhelinlaskut erittäin hyvin hallinnassa, kympin verran tai yleensä aika paljon allekin.

6v ostin kuopukselle kännyn ,koska jäi kotiin ekaluokalla. Oli joku mistä saa kiinni.Meillä ei ollut silloin enää lankapuhelinta.Tyttö luki ja kirjoitti 6v joten tämä oli myös yksi syy miksi sai kännyn.Ekalla luokalla kun tuli koulusta kotiin lähetti viestin että oli saapunut kotiin.

Yhteistyössä