minkä ikäiselle olette kertoneet ,että jolupukkia ei ole olemassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "anna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"anna"

Vieras
meijän 7v tuossä äsken kyseli ,et onko se pukki nyt sit olemassa,kun te ostatte niitä lahjoja...juttelin äitini kanssa eilen j. lahjasta ja tää mnei ja hokas heti mistä on kyse.

Meillä on 9v tyttö ja vasta tänä vuonna hän on hoksannut ihan itse,ettei Joulupukkia ole olemassakaan...Muutamana vuonna hän on nähnyt,että olen ostanut kummilapsille lahjoja ja olen kertonut,että lahjoja voi ostaa Joulupukin kaverina läheisille :) Kyllä lapsella kuitenkin on vielä sen verran uskoa Joulupukkiin,että aikoo kirjoittaa pukille ja minä ainakin haluaisin itsekkin uskoa Joulupukkiin ja olen sen lapselle kertonut :D

En ole kertonut, olen vaan selittänyt, että joulupukki on, tulee reellä jne.
Nyt sitte 8 vuotianaa, eli viime jouluna tajus että mokomaa oo ees olemassa. Puhun silti aina, että joulupukki on olemassa jne. vaikka tiedän , ettei se enää siihen uskokaan. Aina kun selitän lapsi vaan kikattelee ja hymyilee ettei joulupukkia oo, lahjat ostaa vanhemmat. Ja että ens vuonna nykäsee pukkia parrasta, niin se tippuu humps.

Jos sen ite hokaa, pettymystä tuskin tulee, jos kertoo saattaa lapsi pettyä kun äiti on huijannut häntä. Kuitenki minusta on järkevää kertoa joulupukista, kun kuitenkin eskarissa / tarhassa kaikki puhuu, muksu tulee kotiin, kysyy, mikä se on, vastaus, että sellasta ei edes ole, ja seuraavana päivänä eskarissa tai tarhassa kaikki lapset kattoo kieroon kun esittä tämän näkemyksen.

Taas sellanen, että lapsi tulee sieltä kerhosta, ja kysyy mikä joulupukki on, voisi vastata, että se on sellanen, jonka tontut tekee kaikille lapsille lahjat, tän näkönen, se tuo ne reellä yöllä ja sitten jouluaattona äiti antaa joulupukin tuomiset sulle.

Yks kaveri kertoi kaverinsa noin tehneen, kuulosti järkevälle.

Yhteistyössä