Minkä ikäiselle leikkikehä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kehätön
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kehätön

Vieras
Harkitsen leikkikehän hankkimista vauvalleni ajoiksi, jolloin esim. teen ruokaa enkä ehdi valvoa niin hyvin. Vauvani on nyt 6 kk. Minkä ikäiselle vauvalle leikkikehä mielestänne on käyttökelpoinen? Minkä ikäisenä siis viihtyy siellä vielä ilman suurempaa tappelua?

Tohon en nyt osaa sanoa kun meillä ei muksuilla ole ollut leikkikehää mut tuli mieleen lapsuuden joulu....Systeri oli pieni vissiin pari vuotias. Aina oli härppimässä joulukuusta joten loppujen lopuksi kuusi oli leikkikehässä ja systeri vaelteli "vapaana"

Alkuperäinen kirjoittaja d u m b o:
Puolesta vuodesta reiluun vuoteen lapsesta riippuen. Mielestäni ihan hyvä keksintö, juuri esim. keittiössä, jossa on pienelle paljon vaaran paikkoja.

mitäs vaarallista keittiössä noin pienelle on??

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Puolesta vuodesta reiluun vuoteen lapsesta riippuen. Mielestäni ihan hyvä keksintö, juuri esim. keittiössä, jossa on pienelle paljon vaaran paikkoja.

Siinä vaiheessa kun oppii itse liikkumaan niin joka paikassa on vaaroja mutta varsinkin keittiössä. Veitset,pannut kaikki. nimimerkillä kokemusta on

No joo, mutta nyt en kaipaa mielipiteitä niiltä, jotka eivät koe sitä tarpeelliseksi, vaan niiltä, joilla on kokemuksia leikkikehästä. Itselläni on sellaiselle tarve, eikä minua auta se, jos joku muu tekee ruuan vauvan nukkuessa.

Kiitos asiallisia vastauksia antaneille ja lisääkin saa tulla.

Peri aatteessa kun ajattelee niin systeri oli yli 2v ja helpompi oli laittaa kuusi kehään eli varmaan yläikäraja on siinä vaiheessa kun lähtee juoksemaan.
Minun ja kaverin muksut viihty hyvin retkisängyssä kun olivat n 6kk. Näkivät kuitenkin mitä tapahtu mut eivät päässy mihinkään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Etkö itse keksi yhtään? Meillä on lapset ainakin 6kk täytettyään ollut sellaisia tutkimusmatkailijoita, että kaikki mahdollinen on pitänyt tutkia ja maistaa. Heti perään on alkanut kiipeily kausi ja kokoajan on saanut olla silmäkorvana katsella mihin asti tänään pikkuiset tassut ylettyvät. Meillä noi on kuitenkin jo 1,5v kiipeillyt siihen malliin, etteivät olisi ainakaan siinä iässä kehässäkään pysyneet. Meillä ei tälläistä kehää ole ollut, mutta joskus esim. ruokaa laittaessani olisin kovasti sitä kaivannut.

Yhteistyössä