Minkä ikäiselle lapselle oma passi?

08.07.2005
243
0
16
passin hommaamisessa on vaihtoehdot 1v. tai 10vuoden passi,onko järkevää ottaa oma passi 2-vuotiaalle ja mielummin se 10-vuoden kun se että maksais enemmän 1-vuoden passista,mutta 2-vuotias lapsi ei taida oikeen olla itsensä näköinen enää 12-vuotiaana??? Mitä mieltä ja miten teillä muilla???

Selkkausten takia olisi hyvä että lapsella olisi oma henkkari kuin se että on vanhemman passissa!?!?

meillä hankittiin 10v passi tytölle joka oli sillon alle 1v passinhan saa heti ku lapsen nimi on rekisteröity maistraattiin ja mieluummin me vähemmän maksetaan pidempi aikasesta passista ku hankitaa uus vuoden välein ja maksetaan jo kerrasta enemmän.

Meillä asia oli ajankohtainen jokin aika sitten, lapset 1, 3, 6 ja 7. Lapset merkittiin minun passiini, koska mitä suurimmalla todennäköisyydellä olen reissuillaan mukana lähivuosina ja esim. Yhdysvaltoihin, jonne tarvitsee lapsikin oman passin, emme liene lähdössä.

Jos meillä olisi 1-2 lasta (kuinka pieniä tahansa), kuvittelisin hankkivani lapsille omat passit ja 10 vuodeksi luonnollisesti.

Hinnallisesti on ihan sama otatko 10 vuoden passin vai kirjautatko omaasi. Voihan passin uusia vaikka viiden vuoden kohdalla jos tuntuu siltä... Näin itse ajattelin tehdä. Jos passi kuitenkin tarvitaan, niin järkevintähän on ottaa lapselle oma passi!? Ja muistelin minäkin, että nykyään se jopa vaaditaan!

Esikoinen löytyy minun passistani, kun oli aika uusia se, kun asia oli ajankohtainen. Seuraavalla on oma passi ja nuorimmaisella ei vielä ole. Kohta loppuu tuo ihmetteleminen, kohtapuoliin siirrytään niinhin biotunnistepasseihin, jolloin ei voi merkitä enää vanhempien passiin ja passin kestoksi tulee 5 vuotta. Hintakin tulee nousemaan. Jos juuri nyt joutuisin hankkimaan passia lapselle, niin ottaisin tuon 10 vuoden halvemman passin, kyllä sillä yli sen vuoden pääsee matkustamaan.

Meidänkin nappuloilla on omat passit, piti hommata US-matkan takia. Jos ette aio hankkia lapsille omia passeja ja molemmilla vanhemmilla on passien uusimisen tarvetta, niin laittakaan ihmeessä kaikki lapset molempien passeihin. Jos toiselle sattuu reissussa jotain (joutuu sairaalaan tms), niin toinen vanhempi voi tuoda lapset kotia.

Niin, mitenkäs on, vielä lapset pääsevät vahmepien passiin merkittyinä (paitsi USAssa), mutta muuttuuko touhu piakkoin? Kohtahan ainakin passien hinta nousee, kun tulee se siru käyttöön (muunlaisia passeja ei enää kohta myönnetäkään).

Mun laps oli n. 9 kk:n ikänen, kun hankin sille oman passin kymmeneks vuodeks. Kysyin poliisilaitoksella että kauanko tämmösellä kaksihampaisen kuvalla saa matkustaa ja sanoivat että niin kauan kun eivät tullissa valita.

Tytöllä on kaksoiskansalaisuus, joten hällä on oma olikohan 5 vuoden passi ja sit on mun passissa. Kysyin kerran tullivirkailijalta et miten he tunnistaa vaikka 8 vuotiaan jonka passikuva ja passi on otettu joskus 1 veenä niin hän sanoi et kyllä he on yleensä silmistä huomannu yhtäläisyyden.
Jos omaa passia ei ois mun tarttenu uusii niin olisin kyllä hankkinu 10 vuoden passin tytölle

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 18:47 jessicanmami kirjoitti:
meillä hankittiin 10v passi tytölle joka oli sillon alle 1v passinhan saa heti ku lapsen nimi on rekisteröity maistraattiin ja mieluummin me vähemmän maksetaan pidempi aikasesta passista ku hankitaa uus vuoden välein ja maksetaan jo kerrasta enemmän.

Samoin tehtiin me,poika oli 9kk.kun sai oman passin :heart: :heart:

Yhteistyössä