Minkä ikäiselle huulilävistys?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Tiina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
en minkään. Ei millään pahalla ketään kohtaan, mutta se on yks niistä lävistyksistä, mitkä ei vaan sovi kenellekään... Ja mulla ei tosiaan ole mitään noin niinkun ylipäänsä lävistyksiä vastaan. Toisaalta, jos ei yli 18-v kuuntele enää puhetta niin minkäs sitten teet...

Itse otin 13vee ja en ole katunut vaikka se on tuossa killunut lähes 15 vuotta jo :D Jos lapsesi on fiksu ja haluaa lävistyksen vielä kesän jälkeen niin itse antaisin ottaa. Silloin kun mä otin niin ei ollut ikärajoja mutta hyvä vaan kun nykyään on. Ei kaikki ajattele että 5minuutin huuma katoaa 5 minuutissa.

[QUOTE="mä";23089567]Itse otin 13vee ja en ole katunut vaikka se on tuossa killunut lähes 15 vuotta jo :D Jos lapsesi on fiksu ja haluaa lävistyksen vielä kesän jälkeen niin itse antaisin ottaa. Silloin kun mä otin niin ei ollut ikärajoja mutta hyvä vaan kun nykyään on. Ei kaikki ajattele että 5minuutin huuma katoaa 5 minuutissa.[/QUOTE]

Mietinkin, että odotetaan hetki ja otetaan, jos vielä sen haluaa. Kiitos!

[QUOTE="Tiina";23089555]Minäkään en pidä mistään lävistyksistä mutta, kun uhkana alkaa olla, että se laitetaan itse niin mielummin teetän se ammattilaisella teinilleni.[/QUOTE]

Älä anna kiristää itseäsi.

Eipä mitään, itse olisin myös aikoinaan sen siihen itse tyrkännyt jos en olisi saanut rahaa synttärilahjaksi. Parempi luvata se lapselle ja antaa siihen harkinta aika jonka jälkeen saa sen jos vielä haluaa :) Mun veli luopui tatuoinnistaan kun harkitsi asiaa 6kk. Nyt niitä tosin on jo mutta silloin ei enää halunnutkaan :)

[QUOTE="mä";23089673]Keksi oma nicki!!!! Äläkä kirjoittele mun nickillä tähän keskusteluun.[/QUOTE]

Ajattelinkin, ettei ole sama. Ei ymmärrä teinien elämästä mitään.

[QUOTE="Tiina";23089687]Ajattelinkin, ettei ole sama. Ei ymmärrä teinien elämästä mitään.[/QUOTE]

Näinpä, onnea urakkaan kuitenkin. Jos vaan pystyt niin yritä saada kirjallinen sopimus ja lupaa vaikka maksaa se jos haluaa vielä syksyllä. Konstit on monet mutta teinit on maailman vaikeimpia ihmisiä. ne kyllä onneksi kasvaa siitä ulos :D

16-vuotias saa ottaa lävistyksen ilman vanhemman suostumusta. Ja sitten kun lävistys siinä killuu niin ei sitä poiskaan saa ottaa ennenkuin reikä on kunnolla parantunut. Jos ottaa tuoreen korun samantien pois niin pahimmillaan saattaa tulla vakaviakin seuraamuksia. Eikä se yleisinkään seuraus jossa kudosnesteet kerääntyy paakuksi reiän sisälle ole kaunista katsottavaa joten yksikään fiksu vanhempi ei teiniltä ota lävistystä pois jos se on siihen kerran laitettu.

Itse otin huulikorun 16-vuotiaana ja kyllähän ne vanhemmat irvisteli ja piti niitäkin valistaa että ei sitä tuosta pariin kuukauteen edes saa ottaa pois. Olihan se siinä seitsemisen vuotta kunnes sitten otin lopullisesti pois. Ilman korua reikää ei huulen "varjosta" edes nähnyt ja nopeasti se meni umpeen. Ei jälkeäkään siitä että siinä olisi joskus koru ollut joten vaikken sitä hautaan asti pitänytkään niin eipä tuosta mitään haittaakaan ollut ja maksoi itsensä takaisin.

Älä stressaa, huulikoru ei ole mikään vakava juttu, toisin kuin tatuoinnit sen saa halutessaan otettua pois eikä siihen huuleen mitään ammottavaa monttua jää loppuiäksi.

Jokainen päättää itse omasta kehostaan. Kai nuo teini-iässä alkaa, nuo nerokkaat ideat, eli yläasteikäinen saisi kyllä lävärin ottaa. Itse saisi kyllä säästää siihen rahat.

Ei noihin kieltäminen tehoa, itsekin olen salassa ja luvatta lävistyksen skidinä hankkinut. Ja meinasi tulla huonoa jälkeä, olisi ollut järkevää olla äiti/isä mukana...

jos ne 12veenä haluaa ja löydän jonkun joka suostuu tekee niin aivan varmasti saa. lävistyksiä saa ian pois jos niihin kyllästyy. mitä mä oon sanomaan ettei saa kun on omassa naamassa muutama. :D

Kyllä me varmasti johonkin ratkaisuun päästään. Juuri tuota vain ajattelin, ettei ole pelkkä hetken huuma, että lävistys on saatava ja sitten heti kaduttais se. Kiitos kaikille vastauksista :)

[QUOTE="Tiina";23089897]Kyllä me varmasti johonkin ratkaisuun päästään. Juuri tuota vain ajattelin, ettei ole pelkkä hetken huuma, että lävistys on saatava ja sitten heti kaduttais se. Kiitos kaikille vastauksista :)[/QUOTE]

vaikka olisi hetken huuma niin saahan sen pois?

antaisin 10-vuotiaani ottaa jos tahtoisi, mutta en usko, että koskaan tahtoo. itselläni ollut huulilävistys 18 vuotta sitten, pidin sitä aika monta vuotta.

Viimeksi muokattu:
vaikka olisi hetken huuma niin saahan sen pois?

antaisin 10-vuotiaani ottaa jos tahtoisi, mutta en usko, että koskaan tahtoo. itselläni ollut huulilävistys 18 vuotta sitten, pidin sitä aika monta vuotta.

Saahan sen tosiaan pois mutta en nyt kuitenkaan halua heti antaa tehdä jotain, kun päähän pälkähtää. Kieltänyt en mutta pyysin odottamaan jonkin aikaa laittoa. Jos annan heti laittaa lävärin, kun se mieleen tuli, niin mitähän oliskaan seuraavaksi tiedossa, kun ajattelis sen heti saavansa.

Itse lähdin Helsinkiin asti 16 vuotiaana laittamaan huulikorua, kun täällä ei saa liikkeissä alle 18 vuotiaat lävistyksiä ilman vanhempien lupaa, mutta siellä laitetaan.
Sitten kun tämä esikoiseni on syntyny ja täyttäny 16v saa ottaa minun puolestani korun jos sitä haluaa, tietysti annan lapsen ensin miettiä asiaa muutaman kuukauden, ettei ihan hetken mielijohteesta laitettaisi.

sähköpaimenkoira, 16-vuotiaana saa nykyään lähes kaikkialla otettua peruslävärit ilman vanhemman lupaa, genitaalit, nännit ja erikoisemmat on k18.
itsellä on ollut huulikoru 14-vuotiaasta asti. on edelleen, tykkään kovasti, ja muitakin lävistyksiä löytyy. just nyt on esikoinen vielä masussa hautumassa, mutta jos hän joskus pyytää läväriä niin annan ottaa. kunhan varmistan, että ei ihan hetken mielijohteesta ota, ja tietää hygieniajutut. jollekin 14-15v voisin antaa. en sitä nuoremmalle.

Yhteistyössä