minkä ikäisellä lapsella käytätte rattaissa hyttysverkkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti myös
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti myös

Vieras
minkä ikäisellä käytätte hyttysverkkoa rattaissa. mä en nyt tarkota vauvaa vaan lasta. Näin tänään hassun näyn kun varmaan 3v piti nenää kiinni hyttysverkossa kun istui rattaissa. näytti huvittavalta. onneksi en itse oo enää tuos iäs käyttäny verkkoa saati sitten rattaita.

No meinasin jo vastata, et en oo tainnu ikinä käyttää hyttysverkkoa enkä rattaissa taatusti. Harsoa pidin joskus vaunun aukolla, lähinnä auringon tai tuulen vuoksi.

Mut ehkä toi näkemäs lapsi oli yliherkkä hyttysille tai vaikka siitepölylle?

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Vauvoille pidän kesäisin aina kun vauva on ulkona, isommilla lapsilla vaan silloin, jos nukahtaa rattaisiin.

Näin minäkin, tosin jos olen jättänyt vauvan talvella itsekseen nukkumaan ulos niin olen viritellyt hyttysverkon vähän isompaa ötökkää vastaan, eli kissat eivät pääse ainakaan ihan niin helpolla vauvan lämpöön nukkumaan :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No meinasin jo vastata, et en oo tainnu ikinä käyttää hyttysverkkoa enkä rattaissa taatusti. Harsoa pidin joskus vaunun aukolla, lähinnä auringon tai tuulen vuoksi.

Mut ehkä toi näkemäs lapsi oli yliherkkä hyttysille tai vaikka siitepölylle?

tuli kyllä tuo yliherkkyys mieleen :( mutta kumminkin..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuviteltaa oikeesti kolme vuotias tai vanhempi rattaissa ja hyttysverkko nenässä kiinni kurkkii miltä mahtaa verkon toisella puolella näyttää.. hassua =) :D

Ehkä se vain oli hirveän hauskaa tuon lapsen mielestä ja oli itse pyytänyt sitä verkkoa siihen?

no kyllä mä laitan aina kun lapsi nukahtaa rattaisiin. poika 2v ja tulee olemaan rattaissa vielä kauan, koska tykkään liikkua kävellen pitkiäkin matkoja joita lapsi ei itse jaksa kävellä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kuviteltaa oikeesti kolme vuotias tai vanhempi rattaissa ja hyttysverkko nenässä kiinni kurkkii miltä mahtaa verkon toisella puolella näyttää.. hassua =) :D

No kuule jos lapsi on vaikka hyvinkin allerginen hyttysenpistolle tai ampiaisenpistolle ja halutaan suojata siltä.
Itsellä 1v lapsi nukkuu päiväunet ulkona ja aina on hyttysverkko päällä ettei ylimääräiset kevään hullaannuttamat pörriäiset mene naamalle.

Itse pidin niin kauan kun lapsi nukkui rattaissa esim. mökillä.
Eli periaatteessa, jos nyt kesällä (2v) nukahtaa rattaisiin niin laitan verkon.

Kuopus on allerginen joten en halua koittaa millaisen reakstion hän sais ampparin tms. pistosta. Hyttyset kestää kyllä, mutta ikävä sekin kutina on.

Lapsen hereillä ollessa pidin ihan vauvana kopassa verkkoa, en juuri muuten...

ja meillä täälä maalla ei pidetä rattaissa hyttysverrkoa JOS ollaan liikkeessä,mutta kyllä ehdottomasti laitan verkon visusti kiinni kun jätän 1vuotiaan nukkumaan pihaan rattaisiin! sinnehän voi hyökätä ties mikä orava,kissa tms. iljettävä karvakasa tai vaikka lintu lentää...ei taatusti oo kovin mukava herätys lapselle ja muutenki kissat yöks!!!

Pidin verkkoa vain, kun lapsi nukkui vaunuissa/rattaissa ja minä en ollut vieressä. Meillä käytettiin lähinnä ekana kesänä, lkun apsi oli max 4kk.

Mutta kyllä niittasin kiinni lapsen huoneen tuuletusikkunaan hyvttysverkon ja se kyllä pysyy siellä pitkään ;)