Minkä ikäiseksi teidän lapset on leikkineet nukeilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aapee"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aapee"

Vieras
Meidän kohta 6-vuotias tyttö ei ole koskaan ollut kiinnostunut nukkeleikeistä. Nukkeja on, mutta lojuvat kaapin perällä. Mietinkin tässä, että mahtaako niillä enää innostuakaan leikkimään. Aika ajoin kaivan ne esille ja yritän houkutella leikkiin, mutta ei kiinnostu sitten yhtään.
Pitäiskö pistää kirppikselle jo kohta myyntiin nuket ja tavarat vai odottelenko vielä mahdollista "hoivavietin" heräämistä?

[QUOTE="vieras";28329259]Meidän 6-vuotias leikkii vielä nukeilla ja välillä barbeilla.[/QUOTE]

Niin ja on tosiaan leikkinyt niillä aina. Välillä on toki enemmän ns. legokausia, mutta silloinkin touhuaa Lego Friends hahmoilla.

Omasta lapsuudesta muistan, että olin 11 kun leikin nukeilla. Äitini oli aivan järkyttynyt kun niin vanha leikkii vielä nukeilla. Muistan ikuisesti miten pilkkasi ivallisesti. Minulla on poikia, mutta jos olisi tyttöjä, niin saisivat leikkiä nukeilla ihan niin kauan kuin haluavat.

Itse olen 12 vuotias ja ostin juuri 8 kuukautta sitten Reborn nuken (jo,nka maksoin omillaitse keräämilläni rahoilla!!!), hinta 400€. :) joulukuussa 13 vuotta ja leikin nukeilla. Joo tykkään vauvvoist <3
Hakekaaa lisätietoa Reborn nukeista googlettamalla. (:i mutta kaikilla omat juttunsa ihmettelen ettei 6 vuotiaat nukeilla. : D

Menee vähän OT, mutta mä, nyt ikää päälle 30v., en ole eläissäni leikkinyt vauvanukeilla. Mulla tais pari olla lapsena, mutta en vaan tykännyt niistä. Barbeilla leikin kyllä, ja aina tonne 12-vuotiaaksi asti...:)

Että eipä tuo mitenkään normaaliin kasvuun vaikuta jos tyttösi ei nukeilla leiki, suht normaali mustakin tuli.:D Mulla vanhin tyttö, nyt 5v, ei myöskään ole pätkän vertaa kiinnostunut nukeista, muuta kun tyyliin Lego Friends -muodossa, siis niistä pikkuhahmoista...:)

[QUOTE="aapee";28329209]Meidän kohta 6-vuotias tyttö ei ole koskaan ollut kiinnostunut nukkeleikeistä. Nukkeja on, mutta lojuvat kaapin perällä. Mietinkin tässä, että mahtaako niillä enää innostuakaan leikkimään. Aika ajoin kaivan ne esille ja yritän houkutella leikkiin, mutta ei kiinnostu sitten yhtään.
Pitäiskö pistää kirppikselle jo kohta myyntiin nuket ja tavarat vai odottelenko vielä mahdollista "hoivavietin" heräämistä?[/QUOTE]

Mulla on kesällä 8v täyttävä tyttö joka ei myöskään innostunut nukkeleikeistä. Ainakin omasta kokemuksesta sanon ettei innosta myöhemminkään. Noita nukkeja lopuu enemmän ja vähemmän ja niihin kosketaan tosi satunnaisesti kun on naapurin tyttö leikkimässä.

Pehmolelut on ne jotka omiin leikkeihin pääsee. Pistä kiertoon, niin mäkin meinaan nyt tehdä vihdoin ja viimein

Mun tytöllä meni jännästi. Ei ole ollut koskaan pienempänä kiinnostunut nukkeleikeistä, mut vuosi sitten, tytön ollessa 7v, sai kavereidensa kanssa kipinän noihin hommiin. Mun tyttö osti omilla rahoilla itselleen "peipparin" ja sit ne niillä porukalla leikki, teki niille vaatteita jne. Joululahjaksi toivoi sit myös kaksosten vaunut noille.
Vähän viime kesänä häpesivät noita leikkejänsä: esim. kun lähtivät "kantoliinakävelylle" niin kuulemma jännitti tuleeko isoja tyttöjä vastaan ja haukkuuko ne : /, mut mä sanoin, että ylpeänä vaan leikkivät, eivätkä välitä muiden mielipiteistä - lapsia ovat vielä =)

4v. ei juurikaan leiki vauvanukeillaan,muutamat ovat kuitenkin hänelle rakkaita ja ne säästetään.Tyttä leikki vauvanukeilla n. 2 vuotiaaksi paljonkin. Barbeista tykkää mutta jotenkin ei "osaa" niillä leikkiä. Pienillä muovisilla polly- ja prinsessanukeilla leikkii jonkin verran.

Itsekkin leikin barbeilla 11-12v. asti,yhden kaverin kanssa salaa leikittiin.

Itse olen 12 vuotias ja ostin juuri 8 kuukautta sitten Reborn nuken (jo,nka maksoin omillaitse keräämilläni rahoilla!!!), hinta 400€. :) joulukuussa 13 vuotta ja leikin nukeilla. Joo tykkään vauvvoist <3
Hakekaaa lisätietoa Reborn nukeista googlettamalla. (:i mutta kaikilla omat juttunsa ihmettelen ettei 6 vuotiaat nukeilla. : D

Kaikkia ei nuket vaan kiinnosta. Olennaisempaa kuin tietyt lelut on se, että lapsi ylipäänsä leikkii. Lapsi voi toteuttaa nukkeleikeille tyypillisiä teemoja myös muilla leluilla. Monet lapset, jotka ei nukeista innostu, leikkivät hoiva- ja roolileikkejä esim. pehmoleluilla, ja kyllä jotkut pikkuautojakin syöttävät ja nukuttavat :D Tietysti kiinnostukset myös vaihtelee, joten saattaahan tytöllesi vielä tulla sellainenkin kausi, että nuket alkais kiinnostaa, mahdoton ennustaa.

Jos lapsi leikkii muilla leluilla eikä tunnu nukkeja kaipaavan niin itse varmaan laittaisin nuket pois.

olen 12 va ens keväänä menen ylä asteelle leikin mun yhellä hyvä kuntoisella nukella jonka olen vauvana saanyt se on sellainen että niska ja jalat ja kädet ovat lötköja ja sisällä on sellaisia kovia pieniä palloja nilkasta alaspäin ja ranteista alapäin ja kaululasta ylöspäin ovat kovia
hoidan sitä niin kui oikeaa vauvaa japuetan oikeita vauvan vaattteita ja niinku oikeelle vauvalle tehään niin teen sille samoin
kun ens syksynä meen ylä asteelle niin mua vähä jännittää kun sielä on parikpoikaa jotka viime vunna kiusas mua siitä kun leikin muta omapa on ongelmansa jos ihmistä pitää kiusata ja mun naapuri joka on yks mun bff niin sekin leikkii ja me leikitään niillä aina yhes ainakun meen munn vaavin kanssa niille niim me männään niille kylään ja pistän nukkeni rattaisiin ja kävelen niille

Yhteistyössä