Minkä ikäiseksi synttärijuhlat lapsen kavereille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuhkimo81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tuhkimo81

Jäsen
15.06.2009
962
0
16
Tuossapa otsikossa jo se tulikin jo ilmi, että minkä ikäiseksi te muut vanhemmat olette järjestäneet tai ajatelleet järjestää lapsen kavereille synttärijuhlat?

Meillä tyttö täyttää 10 vuotta syyskuussa ja olin vähän aatellut, että ne oli sitten viimeiset lastenkutsut joita järjestän. Varmaan kuitenkin sukulaisille tulee järjestettyä joku kahvitus seuraavinakin vuosina, mutta ei mitään isompaa synttärispektaakkelija.

En nyt vaan oo ihan varma mitä tässä pitäisi lapselle luvata ja sanoa. Kun serkkutyttölle just järjetettiin vielä oikein kunnon lastenjuhlat ja täytti 11 vuotta.

Niin että mites muilla?

Meillä esikoinen täyttää joulukuussa 11v ja olen jo sanonut, että saa lähteä hampurilaiselle/pizzalle parhaiden kavereiden kanssa ja minä kustannan. Kotona syödään sitten kakkua ihan perheen kesken.

Olin ajatellut minäkin, että ne ns. lasten kutsut ( kaverisynttärit) meillä ei muita tosin vietetäkään, voisivat loppua 10v.synttäreihin. Mutta monille 11v. synttäreilleni sai tytär kutsun ja sellaisia itse kovasti mielittelisi. ( minä en:ashamed:)

Niin siis siitä tää ajatus nyt lähinnä lähti, että mulle itselle ja meillä kotona viimeiset synttärit oli 10 vuotiaana. Sitten sai kyllä kutsua kavereita kylään, jos halusi, mutta mitään erikoisempaa ei äiti tehnyt.

[QUOTE="vieras";24378830]Meillä esikoinen täyttää joulukuussa 11v ja olen jo sanonut, että saa lähteä hampurilaiselle/pizzalle parhaiden kavereiden kanssa ja minä kustannan. Kotona syödään sitten kakkua ihan perheen kesken.[/QUOTE]

Meillä oli kanssa tähän tyyliin 10-synttärien jälkeen. Sai valita kylpylää, leffaa, ravintolaa tms. ja kustannuksista riippuen kavereita sai olla 1-4.

Niin siis siitä tää ajatus nyt lähinnä lähti, että mulle itselle ja meillä kotona viimeiset synttärit oli 10 vuotiaana. Sitten sai kyllä kutsua kavereita kylään, jos halusi, mutta mitään erikoisempaa ei äiti tehnyt.

Erikoisempaa tarkoittaa mitä?Tarjottavaa?Ohjelmaa?

Ois se kaamee jos synttäreitä ei vietettäs enää sen jälkeen kun ihminen täyttää 10, vielä pitkä elämä edessä..monta juhlaa juhlittavana.
Eihän sitä nyt hirveitä kekkereitä tarvii järjestää, mutta synttärit ny aina on synttärit...

Yhteistyössä