Minkä ikäinen voi kulkea yksin n. 10km matkan bussissa.....?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyjä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kysyjä"

Vieras
jos lapsi saatetaan istumaan linja-autoon, istuu kuljettajan lähellä ja lasta ollaan tietenkin vastassa määränpäässä....

tilanne on siis se että lapsi käy isällään joka toinen vkonloppu ja isällä ei ole autoa lainkaan, isä tulee hakemaan bussilla lapsen ja lähtevät samantien siitä isän kotiin.... sama juttu kun lapsi palaa kotia, isä tuo linkulla ja palaa samantien likulla kotiansa....

ettei isän tarttisi matkustella ihan hirveästi edestakaisin, niin minkä ikäinen lapsi voisi mielestäsi matkustaa yksin tuon matkan..????

matkaa siis on n. 10km ja se kestää n. 25 min....

No kyllä minä varmaan eskari ikäisen uskaltaisin jo laittaa,juurikin tuolleen että istuu kuskin vieressä ja itse vielä sanoisin kuskille pysäkin millä lapsen pitää jäädä pois,ettei jostakin syystä jää aikasemmin kyydistä!

Ehkä 4 v.
Sen ikäinen, joka osaa istua paikallaan nätisti. Kuskin tehtävä ei ole toimia lapsenvahtina...eri asia on esim. Express-bussit joilla on joku lastensaattamispalvelu käsittääkseni.

10 kilsaa on kyllä niin lyhyt matka, että isäkin voisi sen helposti ajaa bussilla jos lapsi on pieni.

Meillä 6 v kulkee päivittäin bussilla yksin, ei siis saateta pysäkille tms, ja hyvin sujuu.

Ehkä eskarilainen, riippuu ihan lapsesta... Mutta on se aika kumma jos isä ei jaksa tuon vertaa kulkea bussilla että hakisi ja toisi lapsensa, tai äiti sen vertaa että veisi :|

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kysyjä;22117707:
kyseessa on siis 7 vee poika joka saa bussi matkalle mukaan puhelimen että voi soittaa isälleen tai minulle jos tulee jotain ongelmaa tms...

Kyllähän tuonikäisenä moni kulkee kouluunkin bussilla, päästäisin kyllä todennäköisesti menemään...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen kysyjä;22117707:
kyseessa on siis 7 vee poika joka saa bussi matkalle mukaan puhelimen että voi soittaa isälleen tai minulle jos tulee jotain ongelmaa tms...

Ilman muuta tuon ikäinen voi mennä yksin bussilla, kun vaan tietää tarkasti, missä jäädä pois (tai isä on vastassa). Meidän esikoinen matkusti ekaluokkalaisena bussilla tunnin matkan (n. 70 km) mummolaan. Saatoin hänet bussille, kerroin bussikuskille tilanteen ja mummo oli vastassa.

niin samaa mietin kuin as if....sanoit että isällä ei ole autoa eli ilmeisiesti äidillä on. Mikset siis itse vie lasta? 10 km ei ole niin pitkä matka, ehkäpä isä osallistuu bensakuluihin. Ethän voi vedota että olet töissä silloin, kun kerta olisit lasta saattamassa bussiin?

niin samaa mietin kuin as if....sanoit että isällä ei ole autoa eli ilmeisiesti äidillä on. Mikset siis itse vie lasta? 10 km ei ole niin pitkä matka, ehkäpä isä osallistuu bensakuluihin. Ethän voi vedota että olet töissä silloin, kun kerta olisit lasta saattamassa bussiin?

Äidillähän voi olla vaikka pienempiä lapsia, joita on hankalaa pakata mukaan tai kotitöiden tekemistä tai mitä vaan. Sitä paitsi, tuon ikäisestä lapsesta on varmasti hienoa osata matkustaa ihan yksin. Ei aina tarvitse saattaa perille asti kädestä pitäen.