Minkä ikäinen lapsi syöttötuolista tavan tuoliin ruokailemaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tyttö 3,5 v ja istuu edelleen syöttötuolissa. Tosin kyseessä TrippTrapp ja se ei ole syöttötuolina varsinaisesti toiminut, on siis ihan normi tuolina käytössä. =)

Minä kyllä olen sitä mieltä, että mieluiten silloin, kun lapsi oikeasti ylettyy kunnolla syömään tavallisesta tuolista. Ei ainakaan meidän 3v kunnolla pysty ruokailemaan tavalliselta tuolilta. Söisittekö itse ruokaa niin, että pöytä on nenän tai kainalon korkeudella... Käytössä on yhä Stokke ja jos minulta kysytään, niin vielä pitkään. Toki tavallisena tuolina.

Kyllä toki silloin tällöin syö tavalliselta tuolilta, mutta ei se ergonomista ole.

Meillä 1v10kk syö välillä tavan tuolissa. Syöttötuolissa nousee seisomaan yms. vaarallista. Tavan tuoliin osaa itse nousta ja laskeutua joten turvallisempi. On meillä vielä syöttötuoli paikoillaan ja välillä haluaa itse siihen, mutta välillä pitää saada istua tavan tuolissa. Just ja just ylettyy syömään tavan tuolilta.

Meillä tyttö vajaa 2-vuotias istuu nyt korkeammalla "lasten tuolilla" Ostettiin Ikeasta sellainen lasten kokoinen, mutta korkea tuoli. Nyt kutsuu itseään aina "isoksi tytöksi" kun menee siihen istumaan!

meillä vaihdettiin syöttötuoli 2veenä kopio-triptrappiin..oli siis vielä siinä se turvakaari muutaman kuukauden kun meinas aina pudota siitä ja ei oikein ite päässy..sit se lopulta haluskin tavalliseen tuoliin istumaan ja siinä syö edelleen..

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Minä kyllä olen sitä mieltä, että mieluiten silloin, kun lapsi oikeasti ylettyy kunnolla syömään tavallisesta tuolista. Ei ainakaan meidän 3v kunnolla pysty ruokailemaan tavalliselta tuolilta. Söisittekö itse ruokaa niin, että pöytä on nenän tai kainalon korkeudella...

Tuota, miten olisi sitten tarkoitus toimia? Pakottaa lapsi istumaan siinä syöttötuolissa, jos ei kerran halua? Minusta lapsi voi siirtyä sitten tavalliseen tuoliin, kun haluaa ja pystyy syömään. Oli se sitten ergonomista tai ei. Pakottamaan en ala, kun ei ole kyse lapsen turvallisuuteen liittyvästä asiasta.

Yhteistyössä