Minkä hintaisia ja montako lahjaa ostatte lapsille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Mä olen nyt ostanut 2-vuotiaalle tytölle 6 lahjaa, n. 60€ yhteensä. Kun olin ostanut 4, hinnaltaan yhteensä n. 45€, mies sanoi että siinä on liikaa. Ei kuitenkaan sanonut mitään kun kerroin noista kahdesta viimeisimmästä. Ja suunnitteli itsekin ostavansa tytölle jotain. Mietin uskallanko vielä ostaa jotain.

Veljen 1,5v lapselle ostin yhden lahjan, n. 20€, koska veli valittaa aina jos ostellaan paljon. Siskon vauvalle ostin 3 lahjaa, yhteensä n. 30€. Ajattelin vielä jotain pientä siskon vauvalle.

Varmaan vielä lähempänä joulua tulee ostettua lisää. :D

Mä oon ostanut kummitytölle lahjoja n. 65 euron edestä (tosin itse en oo maksanut niistä kuin vähän päälle 50e, koska käytin ale-koodin kahteen juttuun) Noiden lisäksi oon ostanut vielä kirpparilta kaksi pussia vaatteita n. 30 eurolla. Vähän innostuin…Mietin tässä että pitäiskö osa säästää vaikka synttärilahjaksi, mutta toisaalta en osaa millään päättää että mitkä säästäisin sitten, että annan varmaan nuo kaikki....:D

10 lahjaa / saaja???
Me ostetaan miehen kans toisillemme yhdet tai sitten 1 iso yhteinen. Lapsille ostetaan 1-2 pakettia ja sit tulee mummeilta ja kummeilta paketteja jos tulee.

Kummilapsille 1 lahja / lapsi, ja joulunviettopaikkaan kaikille sukulaisille pieni paketti (arvo ~5 per pää), ajatuksen vuoksi.

2-vuotias saa keppihevosen ja muumitalon hahmoineen, huonekaluineen ja härpäkkeineen. Kolmisen kymppiä ollaan noihin käytetty. Tuskin ostetaan itse enempää lahjoja kun isovanhemmat ja kummit muistaa senkin edestä.

2-vuotias saa keppihevosen ja muumitalon hahmoineen, huonekaluineen ja härpäkkeineen. Kolmisen kymppiä ollaan noihin käytetty. Tuskin ostetaan itse enempää lahjoja kun isovanhemmat ja kummit muistaa senkin edestä.

Mistä ootte saanu muumitalon hahmoineen ja huonekaluineen alle kolmeenkymppiin? Justiin tänään kattelin kaupassa että kun raaskis sen joskus tytölle ostaa (on joku 80e tavarataloissa..)

Oisko noin 100e arvosta per lapsi. 3 ja 4 vuotiaat. Ongelma on se että on jotain tiettyjä leluja/kirjoja/pelejä joita haluan ostaa lapsille. Sitte on niitä mitä lapset ite toivovat. Ja molempia tietysti pitää ostaa.
Esim nyt olen ostanu 4vuotiaalle pikkulegoja pari aloituspakettia kun tiedän että niistä jo innostuu muttei osaa niitä itse tietty toivoakkaan kun ei ole moisia juuri edes nähnyt. tyttö toivoo itse
Radio-ohjqttavaa autoa jne joten sellainenkin on nyt sitten ostettuna.

Jos olisi järkevä niin delegois noita toiveita isovanhemmilla ja kummeille mutta kun eivät koskaan kysy niitä toiveita ja jos niille sanoo niin niistä ei tiedä ostavatko kuitenkaan sitä mitä on toivottu enkä halua että ne suurimmat toivet jää toteutumatta. Noilta siis tule vielä reilusti lisää sellaista tavaraa mitä ei ole edes toivottu..

Toisinsanoen lahjoja tulee tänäkin vuonna ihan liikaa. Minkäs teet..

parille kummilapselle pitäis vielä jotain keksiä, muut lahjat on jo ostettuna.

Mä haluisin ostaa tytölle vielä sellasen "ensi"nukkekodin mutta uusi nukke tarvii vaatteita ja niihin menee rahaa jos niitä ostan.

Ei kukaan sattuis tietämään mistä saa halvalla 40cm nuken vaatteita? :D

lapsilleni ostan 4-5lahjaa per nenä, hintaa kertynee 200-300/lapsi. mukana yksi vaatelahja. mummuloista tulee sitten 1-2/lapsi, ei muuta. isovanhemmillens aostan lahjat ja kummilapsille (jotka ei vielä aikuisia) jotain pientä.

meillä 3 lasta, kukin saa meiltä n.5 pakettia, pari lisää mummeilta ja kummeilta mutta alle 10 pysytään ja noistakin osa vaatteita joten tuo 5 pakettia sitten leluja on minusta ok.
meillä saa leluja vain synttäreillä ja jouluna joten käyttöönhän ne tulevat...
kuopus 3v. saa duplon paloaseman, jonkun pienen lisäosan brion junarataan ja varmaan kirjan, muovailuvahaa tai vastaavaa, en vielä noista pikkujutuista tiedä mitä olisivat.
keskimmäinen neiti 5-v. on toivonut nuken vaatteita ja koska nuken sänky hajosi kesällä niin sit saa semmoisen uuden. ehkä joku lego-paketti tai my little pony lisäksi...
ja esikoinen (tässä lahjansaajista hankalin) saa varmaan lego-paketin ja jotain muuta mutta öö, niin mitä, ei vielä aavistustakaan.

kokonaissumma per tenava pysyy alle 100:ssa.

miehen kanssa ei osteta mitään toisillemme, kummilapsille varmaan n.20 paketit ja siskontytölle samoin. sisaruksilleni ostan astioita, mummoille shamppoota ja hoitoainetta tms. tylsää mutta tarpeellista (kampaamoista ostettuna maksavat paljon).

Mistä ootte saanu muumitalon hahmoineen ja huonekaluineen alle kolmeenkymppiin? Justiin tänään kattelin kaupassa että kun raaskis sen joskus tytölle ostaa (on joku 80e tavarataloissa..)

Käytettynä ostettiin eksän siskolta parilla kympillä. Tai siis eksä osti. Siitä tosin puuttuu yks ikkuna, mutta kummitäti lupas että hänen muumitalostaan saa käydä ottamassa varaosan ennen kun laittaa omansa eteenpäin.
Huuto.netissäkin oli hiljattain pari edullisesti.

Yksi 190e lahja, sit muumitalo käytettynä ja ehkä 5-10 euron keppiheppa.

Mitä nuo lahjat muuten on, mitä olet ostanut 2-vuotiaallesi?
Mietin vaan, että saako 60 eurolla mitään järkevää ostettua, jos tosiaan kuusi lahjaa sillä ostanut, eli keskimäärin 10e per yksi lahja.
Tai tietty, jos mukana on käytettynä ostettuja. Niitähän saa halvalla. :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä