Minkä hintaiset tavarat kirppiksellä yleensä varastetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kirippikselle vai ei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kirippikselle vai ei

Vieras
En oo ikinä myynyt kirppiksellä mitään, mutta oon kuullut että sieltä varastetaan tosi paljon etenkin kalliimpia tuotteita. Mikähän mahtaa olla sitten se hintaraja, minkä hintaisia ei kannata myydä siellä? Mietin tässä että jos veisin kirppikselle esim. ihan uuden ja käyttämättömän mustan villakangastakin ja pistäisin sille hinnaksi 30e niin pöllittäisiinkö se aika varmasti? Katsoin ettei tuossa meidän lähikirppiksellä myydä edes mitään hälyttimiä niihin vaatteisiin. Tuntuu vähän tyhmältä alkaa myymään jossain huutiksessakin, kun villakangastakin lähettäminenkin vaatisi tosi isoa pahvilaatikkoa ja sitten siitä tulisi lisäkuluja. Lisäksi tuntuu tosi vaikealta yrittää arvioida postituskuluja huutis-tuotteisiin ja se kai pitäisi osata aina tehdä. Toisaalta huutiksesta saisi varmaan paremman hinnan, kirppiksellähän kun ihmisten mielestä kaikki pitäis maksaa vaan pari euroa korkeintaan. Se vaan mietityttää kun mulla on myös paljon sellaisia pienempikokoisia vanhempia vaatteita, joita ei oikein ole järkeä myydä huutiksessa että mitä niille sitten tekisin. Tosin noita käyttämättömiäkin on kyllä useampia.

Käsitykseni mukaan varkaita eniten kiinnostaa tuotteet, joissa myyntiarvoa ja statusta. Eli muodissa olevat merkkivaatteet ja astioista esim. muumimukit. Toisaalta esim. romanikerjäläiset näyttää varastavan halpoja tavisvaatteita, joita myyjä ei välttämättä edes muista tuoneensa myyntiin.

Kyllä sieltä lähtee kävelemään kaikenlaista.
Ite karvain kokemus kun opiskellessa myin tarpeeseen tavaroita kirpalla.
Muistan vieläkin sen naisen kasvot..2-3vhs kasettia "varasti". Olin just hinnottelemassa siinä niitä ku otti ne ja kyseli toiminnasta mutta eipä näkyny tilityksessä :( toinen mikä on hiukan huvittavaa..semmonen vauvojen kylpyamme!!!
Se lähti kävelemään semmonen muovinen perus..

Kyllä sieltä lähtee kävelemään kaikenlaista.
Ite karvain kokemus kun opiskellessa myin tarpeeseen tavaroita kirpalla.
Muistan vieläkin sen naisen kasvot..2-3vhs kasettia "varasti". Olin just hinnottelemassa siinä niitä ku otti ne ja kyseli toiminnasta mutta eipä näkyny tilityksessä :( toinen mikä on hiukan huvittavaa..semmonen vauvojen kylpyamme!!!
Se lähti kävelemään semmonen muovinen perus..

Voi elämä... voihan tietty olla, että kassa mokailee... lyö vahingossa väärän pöydän numeron.

[QUOTE="hmm";25525591]Voi elämä... voihan tietty olla, että kassa mokailee... lyö vahingossa väärän pöydän numeron.[/QUOTE]

Joo voi olla .Mutta kyllä niitä tommosiakin lähtee yllättävän paljon kävelee.
Ammekkin esim hämätään kassaa "kulta mä vien tän autoon" tyylillä..
Tosin toi oli semmosessa paikassa että sitä trafiikkia oli koko ajan niin sinänsä helppo varastaa.

(kuopiossa kun oli ennen se iso kirppis missäs himskatin kaupunginosassa lähellä keskustaa ja tokassa kerroksessa).

Lähtee ihan muutaman kymmenen sentin tuotteista lähtien mukaan.

Mitä ihmeen lisäkuluja joku iso pahvilaatikko tuo huutiksessa myyntiin. Kaupoista saa pahvilaatikoita ilmaiseksi, kunhan niitä vaan käy pyytämässä, ei sitä varten tarvitse ostaa. Painonkin pystyy varmaan vaikka henkilövaa'alla arvioimaan pakkauksensa kanssa, onko yli 2 kg vai ei, vai meneekö yli viiden kilon.

[QUOTE="hmm";25525591]Voi elämä... voihan tietty olla, että kassa mokailee... lyö vahingossa väärän pöydän numeron.[/QUOTE]

Harvemmin tulee tuolla lailla mokailtua, jos on hintalapputarrat, missä on viivakoodi. Kummasti sitä tavaraa kuitenkin hävisi.

Riippuu varmaan paikkakunnasta. Mulla on ollu pöytä monta kertaa tos paikallisella kirppiksellä enkä oo koskaan huomannu että mitään ois varastettu. Kirppiksellä on pöydätkin niin että osasta ois tosi helppo varastaa. Ei myöskään myyjät oo sanonut että ois mitään tollasta ongelmaa eikä kukaan käytä hälyttimiä.
Toisaalta täälä ei mikään 30€:n takki menis kaupaksi, vaatteet menee yleensäkin huonosti.

[QUOTE="vieras";25525637]Harvemmin tulee tuolla lailla mokailtua, jos on hintalapputarrat, missä on viivakoodi. Kummasti sitä tavaraa kuitenkin hävisi.[/QUOTE]

Meidän kirppiksellä on nuo viivakooditarrat. Tilityslistauksessa oli muutama tavara jotka näkyi siellä myytynä niinkuin pitikin mutta hinta oli 0 euroa. Enpä tiedä mistä tuo johtui mutta en kyllä ollut mitään ilmaiseksi hinnoitellut. Muuten en ole hävikkiä noteerannut, en tosin arvokkaita tavaroita kirppikselle viekään. 15 euron haalarit taisi olla kalleimpia ja niistä sain kyllä rahani :)

[QUOTE="vieras";25525632]

Mitä ihmeen lisäkuluja joku iso pahvilaatikko tuo huutiksessa myyntiin. Kaupoista saa pahvilaatikoita ilmaiseksi, kunhan niitä vaan käy pyytämässä, ei sitä varten tarvitse ostaa. Painonkin pystyy varmaan vaikka henkilövaa'alla arvioimaan pakkauksensa kanssa, onko yli 2 kg vai ei, vai meneekö yli viiden kilon.[/QUOTE]

Tarkoitin postikuluja. Mitä isompi paketti sen enemmän niitä menee. Tai ainakin olen ymmärtänyt että painon lisäksi myös paketin mitoilla on väliä.

Mä hälytän kaikki yli 7€ maksavat tuotteet. Niiden katoamisen saattaisin huomata ja istten vatuttais. Halvempien tuotteiden katopamista en huomais, joten ei harmittais.

Multa on kerran yksi 8€ tuote varastettu, muuta en ole huomannut. Kaverilta vietiin Ticketin puku, vaikka siinä oli häly.

Kalliimmat kannattaa laittaa Huutikseen, niistä saa paremman hinnan sittenkin, vaikka lähetys maksaa.

Postin sivuilta www.posti.fi löytyy pakettien lähetyshinnat. Ja Huutiksessa on nykyään se Huutopaketti-lähetysmahdollisuus, joka maksaa 6,99€/7,99€ aina 35 kiloon asti, huutiksen sivuilta löytyy lisätietoa.

[QUOTE="aloittaja";25529510]Tarkoitin postikuluja. Mitä isompi paketti sen enemmän niitä menee. Tai ainakin olen ymmärtänyt että painon lisäksi myös paketin mitoilla on väliä.[/QUOTE]

Jos et saa yhtä takkia pakattua enintään 60 cm x 60 cm x 100 cm laatikkoon, niin sitten on syytä maksaakin enemmän :laugh: Ja aina voi pakata vaikka pariin päällekkäin laitettuun muovikassiin tai laittaa muovikassin päälle paperikassista päälisen. Kunnon pakkausteippiin kannattaa investoida.

Yhteistyössä