minkä hintainen OK talo teillä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja oma taloko?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

oma taloko?

Vieras
siinäpä se tulikin, eli minkä hintainen omakotia talo teillä on? niin ja minkä kokoinen :D ollaan tässä katseltu taloja ja perjantaina pitäisi mennä pankkiin porisemaan laina summasta ym, joten siksi tälläinen kysymys:)

Tää on jo ihan vitsi palstallakin, mutta välittäjä arvioi meidän talon hinnaksi viime syksynä 65 000.

Enää puuttuu ulkoverhous, listanpätkiä ja pihatyöt, tuolloin sisähommat oli vaiheessa. Mutta me muutettiin kotiimme 2 kk kiinteistövälittäjän arvion jälkeen!

Haja-asutusalueella ollaan, mutta kunnallistekniikassa, kaikki palvelut 4 km:n päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja lehmu:
Tää on jo ihan vitsi palstallakin, mutta välittäjä arvioi meidän talon hinnaksi viime syksynä 65 000.

Enää puuttuu ulkoverhous, listanpätkiä ja pihatyöt, tuolloin sisähommat oli vaiheessa. Mutta me muutettiin kotiimme 2 kk kiinteistövälittäjän arvion jälkeen!

Haja-asutusalueella ollaan, mutta kunnallistekniikassa, kaikki palvelut 4 km:n päässä.

no ei tuo musta ole vitsi :)

kukin asuu missä tykkää asua.

meillä maksoi talo 80 000?, mutta koska kaikki laitettu uusiksi, hinta-arvio on noin 125 000?. Arvioijaa emme ole vielä käyttäneet, koska sisätilat vielä kaipaavat loppusilausta. Koko on 129/205 m2, 5h, keittiö, 2 vaatehuonetta, autotalli ja lämmin varastotila. Rakennettu 1979, laajennettu 1994 ja peruskorjattu 2006. Lainaa lyhennämme 950?/kk. Molemmat olemme töissä. Mie lähihoitsu ja mies rekkakuski. Arvioijan käytämme siksi, että saamme takaajat pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttöni Tuulispää:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
paljon teillä on sitten kuukausi erät lainoissanne? kun talotkin ovat mun mittapuulle ainakin kalliita kun kotiäippänä olen ja mies vaan töissä.

Meillä on lainaa jäljellä n. 145000e ja kuukausierä on jotain 900e kieppeillä.

:o :o niin halpa kuukausi erä vaikka talon hinta on tuota luokkaa? kauan otitte makus ajaksi?

saanenko myöskin udella joiltakin että jos talo on maksanut n 100 000 kun se rakennettiin niin miten siittä voi pyytää sitten 200 000e kun se myydään vaikka talo ei edes ole sen arvoinen.

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:
meillä maksoi talo 80 000?, mutta koska kaikki laitettu uusiksi, hinta-arvio on noin 125 000?. Arvioijaa emme ole vielä käyttäneet, koska sisätilat vielä kaipaavat loppusilausta. Koko on 129/205 m2, 5h, keittiö, 2 vaatehuonetta, autotalli ja lämmin varastotila. Rakennettu 1979, laajennettu 1994 ja peruskorjattu 2006. Lainaa lyhennämme 950?/kk. Molemmat olemme töissä. Mie lähihoitsu ja mies rekkakuski. Arvioijan käytämme siksi, että saamme takaajat pois.

kerro mulle miten se arviointi liittyy takaajiin? tyhmä olen vissiin.. meillä kun ei ole takaajia ollu koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Verokarhu:
Ihan mielenkiinnosta kysyn miksi arvioitatte uudet talot? Tekis kyl mieli vähän itsekin ;)

Ihan mielenkiinnosta! Arvaappa houkuttelisko laittaa myyntiin? ;)

onks talo maksettu?
¨
voihan sen myydä ilman että olisi maksettu esim jos hinta arvia on tuon 320 000e ja maksamatta on 145 000e niin hyvinhän sen voi myydä maksaa vaan pankille tuon mitä on vielä velkaa ja pitää itellä loput ;)

paljon teillä on sitten kuukausi erät lainoissanne? kun talotkin ovat mun mittapuulle ainakin kalliita kun kotiäippänä olen ja mies vaan töissä.

Meillä on lainaa jäljellä n. 145000e ja kuukausierä on jotain 900e kieppeillä.

:o :o niin halpa kuukausi erä vaikka talon hinta on tuota luokkaa? kauan otitte makus ajaksi?

saanenko myöskin udella joiltakin että jos talo on maksanut n 100 000 kun se rakennettiin niin miten siittä voi pyytää sitten 200 000e kun se myydään vaikka talo ei edes ole sen arvoinen.

rahan arvo vaihtelee ja jos on pulaa taloista, melkein mitä vaan voi myydä hinnalla millä vaan.

saanenko myöskin udella joiltakin että jos talo on maksanut n 100 000 kun se rakennettiin niin miten siittä voi pyytää sitten 200 000e kun se myydään vaikka talo ei edes ole sen arvoinen.[/quote]

Asuntojen arvot vaihtelee koko ajan, ja nousussahan ne on siis olleet jo hyvin pitkään. Joku on rakentanut talon 100 000 eurolla mut myyntihinta (perustuu sen hetken myyntihintoihin) onkin vaikka 200 000e.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt nikitön:
Meillä siis talon (06 valm.) arvo jotain 300 000e, neliöitä 200.
Lainaa on vain 80 000e ja lyhennys 500e.

voiko tuohon hintaan oikeesti rakentaa talon? siis että sen hinta arvio olisi tuota luokkaa?

Yhteistyössä