minipillerit

• Viestiketjun aloittaja kiinnostunut
  • Ensimmäinen viesti
On kokemusta ja vain huonoa sellaista. Söin niitä(Seracette) poikani syntymän jälkeen n puoli vuotta. Menkat jäi pois...kuuluu asiaan, ja oli ainoa hyvä puoli. Mieli järkkyi, olin kuin raivohullu akka. Lapsi ja ukko kärsivät. Kun ymmärsin mistä kaikki raivo johtuu, vaihdoin hormoonittomaan kuparikierukkaan. Mutta kaikille ei kaikki sovi. Joillekkin voi sopia. Huono puoli kyllä sekin, että ne on muistettava ottaa tiuhaan tahtiin...unohduksia ei sallita.

Käytän noita Cerazetteja, kuukautiset jääneet pois kokonaan. Ei muita vaikutuksia esim. tiputteluja tms.

Hormonikierukan laittoa yritettiin kun vielä imetin, mutta kohtu oli kutistuinut rusinaksi eikä laitto tuolloin onnistunut. Ennen viimeisintä raskautta sellainen oli ja olin siihen erinomaisen tyytyväinen.

Yhdistelmäpillerit, kapselit jne. on mulla poissuljettujen listalla raskauksissa ilmenneiden hepatoosien takia...

Pullukka23
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.11.2004 klo 15:03 kiinnostunut kirjoitti:
onko kokemuksia?hyvät ja huonot puolet?Vaikuttiko kuukautisiin ja sen kiertoon?
Kokemus jäi lyhyksi, mutta näkyi miinuspuolet heti.
Elikkäs imetän ja sain siis cerazette-minipillerit.
Kuukautiseni eivät ole vielä alkaneet ja vauva on nyt 4kk.
Vain 9 päivää pillereiden aloittamisesta alkoi julmettu vuoto ja kauheat mahakivut, kovemmat kuin varsinaiset kuukautisista tulevat. Soitin neuvolaan ja terveydenhoitajani sanoi, että eivät sovi selkeästikään minulle ja että kannattaa lopettaa tältä erää. Lopetin ne 6 päivää sitten ja simsalabim- vuotokin alkaa loppua + kivut.
Onneksi en ottanut sitä ehkäisypiikkiä, olisin 100% varmana vuotanut sen 3kk \|O :whistle:

Mulla alkoi menkat n.4 vkoa synnytyksestä ja sitten jälkitarkastuksen jälkeen aloitin nuo minipillerit.Mitään normaalista poikkeavaa ei ole ollut ja menkatkin ollu ok ja alkanut n.30 pvän välein..ainakin tähän asti.Imetän edelleen.Poika nyt reilu 3kk.

iidajohanna
Käytin minipillereitä joskus...hm...5 vuotta sitten, tai saattaa siitä olla enemmänkin aikaa. En siis tiedä onko ne kehittynyt sen jälkeen. Itse kokeilin niitä kun olisin halunnut ehkäisykapselin. Ainakin silloin kapselissa on samaa hormoonia kuin minipillereissä.

Ei todellakaan sopinut! Kirjoitinkin jo oireista tuossa ehkäisypiikki kysymyksen yhteydessä... Eli:
*6 kk ilman menkkoja
* kun menkat tuli vuosin sen 6kk edestä ja olin tajuttoman kipeä
* painoa tuli reilusti, enkä saanut sitä pois minipillereiden aikana enkä sen jälkeen (siis ei ollut turvotusta, olisi kai vaatinut kunnon laihdutuskuurin sen jälkeen)
* mulla ei ollut aikaisemmin ollut näppylöitä lähes lainkaan, minipillereiden aikana sain ensimmäistä kertaa oikein finnejä. Ja paljon.

Hyvä puoli oli, että ne olivat ainakin sillon 3 kertaa halvempia kuin e-pillerit.

Yhteistyössä