Minipillerit

• Viestiketjun aloittaja Plop
  • Ensimmäinen viesti
Plop
Hei,

Lähetin äsken vastaavan kyselyn, mutta se ilmeisesti meni hukkaan matkalla. Jos tämä tulee siis kahdesti, niin anteeksi häiriö.

Olen syönyt kahdeksan vuoden ajan yhdistelmäpillereitä ja nyt minulle vaihdettiin minipillerit kohonneen sappiarvojen takia. Testailen näitä minipillereitä muutaman kuukauden verran, jotta selviää, johtuiko arvojen kohoaminen pillereistä.

Lääkäri varoitti kuukautisten muuttumisesta epäsäännölliksi. Yhdistelmäpillereiden aikana pystyin ennakoimaan kahden tunnin tarkkuudella kuukautisten alkamisen. Nyt ensimmäisen liuskan jälkeen kuukautiset ovat vajaan viikon myöhässä.

Näitä täytyy syödäkin joka päivä, ja samaan aikaan, kolmen tunnin heitto sallitaan. Jos lipsuu aikataulusta, pitää viikon verran käyttää vaihtoehtoehkäisyä....

Onko kellään kokemuksia näistä minipillereistä?

kokemusta on
Tosiaan, minipillereitä pitää syödä joka päivä ilman taukoja ja säännöllisesti 24 h välein. Ehkäisyteho heikkenee ja unohduksesta tarvitsee käyttää esim. kortsua viikon ajan.

Läpivuotoja tuli ensimmäiset kuukaudet ja iho reakoi jonkin verran.Menkat aluksi heittelivät, mutta tasaantuivat muutaman kuukauden kuluttua ja muuttuivat säännöllisiksi. Ihan samalla tavalla kuin yhdistelmäpillereitä syötäessä. Joidenkin vuosien jälkeen alkoivat päivittäiset päänsäryt ja jouduin lopettamaan minipillereiden käytön.

Tämä kaikkihan on yksilöllistä ja samat vaikutukset eivät päde jokaiseen. Ei auta muuta kuin kokeilla useamman kuukauden...

timi
Minä olen syönyt Cerazetteja reilun vuoden ja ovat sopineet hyvin. Ensimmäisenä kuukautena oli aika jatkuvaa pientä vuotoa, sen jälkeen ei ole tullut kuukautisia kertaakaan. Samoin kasvoihin tuli aluksi näppyjä tms., mutta nekin häipyivät. Nyt viimeisinä parina kk:na on kuitenkin minullakin ollut melkein päivittäistä pääkipua ja mietin edellisen nimimerkin viestin luettuna, että olisivatko pilelrit syynä.. Harmittaisi vaan jättää nämä pois, kun olen vaikka kuinka monet pillerit käynyt läpi ja nämä tuntuibvat sopivan :(

Muuten, uusissa Cerazetteissa on tuo 3h:n heitto pidentynyt, en muista kuinka monta tuntia se nyt on, mutta kuitenkaan ihan niin tunnin tarkkaa ei se pillerin muistaminen ole.

kokemusta on
Minäkin söin niitä Gerazetteja! Päänsäryt lisääntyivät niin ettei tavalliset apteekin särkylääkkeet auttaneet.

Tilasin omalle gynelle ajan ja kävelin hänen vastaanottohuoneeseen seinistä kiinni pitäen, kun oli niin kova päänsärky. Hän katsoi hetken ja sanoi, että ""Nyt kyllä lopetat noi pillerit tähän paikkaan!""

timi
hmmm, varmasti nämä säryt sitten johtuvat pillereistä minullakin.. Harmittaa vaan kun näyttivät sopivan niin hyvin, kerrankin :(

Kokemusta on, oletko kokeillut muita minipillereitä? Mitä ehkäisyä käytät nyt?

kokemusta on
Ensiksi sain ""Mini-pill"" merkkisiä pillereitä, jotka sopivat muuten täydellisesti lukuunottamatta myöhemmin ilmenevää päänsärkyä aivan samoin kuin nämä Gerazetitkin.

Olin kokeillut yhdistelmäpillereitä, kierukkaa, ehkäisyrengasta, minipillereitä ja laastaria. Kaikki aiheuttivat valtavaa päänsärkyä. Gyne sanoi, että minun kohdallani vaihtoehdoksi jäi enää kortsu tai sterilisaatio. Käytimme kortsua helmikuusta viime viikkoon asti, jolloinka kävin sterilisaatiossa. Ihana olo, kun ei tarvitse enää koskaan siitä asiasta huolehtia.

Yhteistyössä