minipillerit ja lähes jatkuva vuoto.

• Viestiketjun aloittaja "Moonbell"
  • Ensimmäinen viesti
"Moonbell"
Onko muilla mennyt miten nuo vuodot minipillerien kanssa? Syön nyt microluton nimisiä pillereitä.

Mulla siis on siitä 6kk mitä oon syönyt noita niin vuotanut yli 3kk. Menkkojen kesto ollut 10-30pv ja kierrot 14-37pv vuodon pituudesta riippuen eli vuotojen välillä on ollut yleensä semmoiset 4-15pv ilman vuotoa. Puolet vuodosta on semmoista normaalin menkkojen tyylistä ja loput on sit kunnon lorahtelua. Ärsyttää vaan niin vietävästi tuo. Mulla on myös satunnaisesti ollut lieviä alamaha/alaselkä kipuja, paitsi nyt on kolme päivää särkenyt kunnolla ja ollut myös pääkipeä. Mulla myöskin on rinnat kipeät melko usein ja puhkesi ibuprofeiini yliherkkyys. Ainoa sivuvaikutus mikä on ollut tosi jees on ollut laihtuminen. Paitsi etten saisi nyt laihtua enää yhtään lisää.

Joko mun kroppa on hankala tai sit naisille on melkosen huonot ehkäisyvaihtoehdot vaan tarjolla.

Mutta kokemuksia eri minipillereistä kiitos.

viuh!
Oon itse syönyt vielä niin vähän aikaa minipillereitä etten osaa kauheesti vielä kertoa, mutta sinuna mä olisin jo lakannut syömästä pillereitä jos sivuvaikutukset on nuo! Mulla on ollu nyt yhdet runsaat kuukautiset ja neljännen päivän kohdalla jo harkitsin että lopetan pillerit... :/

"Vierailija"
Minä olen syönyt kahden ensimmäisen synnytyksen jälkeen minipillereitä. Kyseessä oli eri merkit.

Kummallakin kerralla kuukautiset pysyivät pitkään poissa. Kun ne alkoivat, kierroksi vakiintui kaksi viikkoa. Siis viikkoa vuotoa, viikko ilman, viikko vuotoa. Hulluksihan siinä meinasi tulla.

Nyt kolmannen lapsen (imetyksen) kohdalla olen päättänyt, että en huoli pillereitä. Ehkäisyvaihtoehtoja vain on aika rajallisesti. Koska pillerit vaikuttuvat noin, ei uskalla ottaa mitään muutakaan keltarauhashormonivalmistetta. Ja (kupari)kierukka on ajatuksena liian kuvottava.

"juup"
Viikon verran kuukaudessa oli vuodotonta aikaa, kolme vuotta sitä odottelin että kierrot tasaantuisivat ja lopulta lopetin ne pillerit.Seksikään ei enään onnistunut kuivalla naisten tavaralla eli todellinen ehkäisy pilleri. Ei enää hormoni ehkäisyä tähän naiseen kiitos...

"xXx"
Samanlaisia kokemuksia kuin muillakin, eli lähes aina 2 viikkoa vuotoa, viikko taukoa, taas kaksi viikkoa vuotoa. Joo puolisen vuotta jaksoin.

Kyllähän noi minipillerit on ihan saatanan keksintöä. Tosin aika hyvinhän se selibaattikin ehkäsee kun ei kerkiä missään välissä peittojen alle kun koko ajan vuotaa kun härän kurkusta.

Mä oon syöny parivuotta minejä(cerazette) eikä suuremmin sanomista. Aluksi oli päänsärkyä jne mut meni ohi. Kierto on jotakuinkin pysyny vakiona, ei iho-ongelmia tms. En oo lihonu. Joskus jotain vuotohäröä mutta loppuu nopsaa.

Ehkä se pitäis soitella sit sinne e-neuvolaan et heitän hel*ettiin noi pillerit. Alkaa itelläkin palaa käämi ja niin tuntuu et miehelläkin. Tosiaan tehokkaat on pillerit kun ei näillä vuodoilla paljoa hommailla. :D Ja sit kun ei vuoda niin on noi pirun tissit kipeet.

Yhteistyössä