Minipillerit ja alkoholi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja johanna k
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

johanna k

Vieras
Olen syönyt puolisen vuotta cerazette minipillereitä. Vaikuttaako alkoholi jotenkin pillereiden ehkäisytehoon? Kortsu petti viime yhdynnässä ja humalassa olin. Olen lukenut paljon että cerazettet ovat pettäneet säännöllisestä syömisestä huolimatta. Nyt raskaus pelottaa..

Olen syönyt puolisen vuotta cerazette minipillereitä. Vaikuttaako alkoholi jotenkin pillereiden ehkäisytehoon? Kortsu petti viime yhdynnässä ja humalassa olin. Olen lukenut paljon että cerazettet ovat pettäneet säännöllisestä syömisestä huolimatta. Nyt raskaus pelottaa..

Alkoholilla ei ole vaikutusta minkään laisiin ehkäisypillereihin ei siis minipillereihinkään. Alkoholi voi vaikuttaa siten, että humalassa tai kankkusessa unohtaa ottaa pillerin. Kankkusessa voi myös oksentaa pillerin. Silloin alkoholilla on jo muitakin haittavaikutuksia.

Se, että on käytetty kortsua lisänä uuden tai satunnaisen kumppanin kanssa, jotta saataisiin ehkäistyä sukupuolitaudit, on huolestuttavampaa juuri sukupuolitautien leviämisen takia kuin raskauden ehkäisyn takia. Sen raskaudenehkäisynhän sinä olet hoitanut pillereillä.

Mitkään pillerit eivät lupaa 100 prosenttista ehkäisytehoa raskauden varalta, mutta kun tyytyy 99 prosenttiseen ehkäisyyn, asiat ovat kunnossa.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä