Minipillereiden lopetus, onko siitä seurannut mitään ihmeellistä/ongelmaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avopuoliso
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avopuoliso

Vieras
Olen nyt käyttänyt minipillereitä reilu 8kk, ovat sopineet todella hyvin minulle. Oikeastaan niistä ei ole tullut mitään sivuoireita. Nyt olenkuitenkin lopettamassa ne koska seksiä on todella harvoin, enkä keksi miksi mun pitäisi syödä hormoni pillereitä päivittäin kun seksiä saattaa olla vain 2-3kk välein. Mietin vaan että onko minipillereiden lopetuksessa odotettavissa mitään ihmeellistä? Mielipidettä saa toki antaa siihenkin kannattaako ylipäätänsä lopettaa mun tilanteessa vai jatkanko?

No mulla ei kuukautiset enää alkaneet toimia kun jätin minit pois (toivottiin lasta) . Kuukautiset olivat vain 3 kertaa (ensimmäiset 3 kk minien lopetuksesta) eivätkä koskaan enää palanneet. Todettiin ennenaikaiset vaihdevuodet, toki olinkin silloin jo 38 v, joten tuskin tää on yleistä.

Minä lopetin käytön, koska menetin niiden takia normaalin seksuaalisen halun. Meni siis himot ihan täysin ja tuntui, etten ollut enää oma itseni. Lopettamisen jälkeen ei millään meinannut menkat tulla. Pillereiden lopettamisen jälkeen meni puoli vuotta ennen ensimmäisiä menkkoja. Sitten tulinkin raskaaksi heti ensimmäisestä kierrosta eli lapsettomuutta ei siitä seurannut. Oli silti huolestuttavaa, että meni niin tolkuttomasti aikaa ennen kun sain normaalin kierron takaisin.

Mulla käytössä Mini-pill merkki. Ne ei ole vaikuttanut mitenkään mun kuukautiskiertoon, kierto pysynyt siis ihan luomuna kuin ilman pillereitäkin.

Ennen kuin aloitin minit mulla oli joitakin pco-tyyppisiä oireita. Oireet hävisivät kun aloitin minipillerit. Ehkä vähän nyt sitten pelkään että ne tulis takaisin jos lopetan..

Yhteistyössä