minimi äitiyspäiväraha ja lapsilisät nousee vuoden alusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Lapsilisät siis nousee kolmannesta lapsesta eteenpäin.
tietääkö kukaan paljonko?
Entäs tuleeko se äitiysrahan korotus myös niille jotka alkaneet saamaan sitä jo tämän vuoden puolella?

Mä luulen. Siis en tiedä.Mutta aina on menny niin että ei nouse niillä tuo äippäraha jotka on jo jääny ennensitä äitiyslomalle.
Muusta korotuksesta en tiedä.Mutta ihan kivalta kuullostaa :)

no onpas aika kökkönen homma jos ei nouse niillä, jotka jo alkaneet sitä saamaan. (eli mulla ;) )
Se ois kyllä väärin, on kumminkin aika isosta korotuksesta kyse. 130 e tietääkseni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no onpas aika kökkönen homma jos ei nouse niillä, jotka jo alkaneet sitä saamaan. (eli mulla ;) )
Se ois kyllä väärin, on kumminkin aika isosta korotuksesta kyse. 130 e tietääkseni.

Juup ei se minullekkaan vaikuta :( Mutta jospa se edes joitakin auttais

Mulle tuli äitiyspäivärahapäätös ja saan koko kauden sitte tätä vanhempaa äitiysrahaa... vaikka oon äitiyslomalla vielä ensi vuonna, eli minua ei koske se korotus vielä kun jään äitiyslomalle jo syyskuussa. Niin, ja lapsilisä nousee kolmannesta lapsesta 10? ellen väärin muista.

160? se korotus kai on. Onneks se on _vaan_ rahaa, mutta ois se silti mullekin kelvannut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :

Vähintään reilua olisi sitten, että hoitomaksutkin nousevat VASTA KOLMANNESTA LAPSESTA ETEENPÄIN:

paitsi että vuosi-pari takaperin se kymppi lisättiin siihen ekaan lapseen ja muut jäi ilman. mihinkäs se kakkosen korotus on unohtunut?

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotikissa:
Mistä nuo tiedot ovat peräisin?Linkkiä, kiitos.En ole korotuksista ajantasalla...menny ihan ohi multa

siittä oli viimeviikolla kalevassa ainakin juttu

Ja taloussanomien sivullakin oli jotain mun mielestä...
Mä katoin sen yhden ohjelman missä kansanedustajat keskustelivat, siitä ovat minun tietoni peräisin.

Alkuperäinen kirjoittaja äippä:
sattupas hyvin jos näin on, meitin kolmas lapsi syntynee joulu-tammikuussa=)

ei varmaan sullekaan tuu sitä korotettua, koska sunkinhan äippäloma alkaa silloin jo joulukuun alusta.

lapsilisää tarkotin, äippäraha tulee kakkosen perusteella

tietääkö kukaan paljonko?
Entäs tuleeko se äitiysrahan korotus myös niille jotka alkaneet saamaan sitä jo tämän vuoden puolella?

10e nousee :whistle:

Kotihoidontukikin 20e :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja tässä :
http://www.iltalehti.fi/talous/200807298016284_ta.shtml

Lapsilisä

Lapsilisää on luvassa kolmannesta lapsesta kymmenen euroa enemmän kuussa.

- Lähinnä naurettavalta kuulostaa. Siitä on niin kauan, kun indeksikorotuksia on viimeksi tehty. Muutaman litran maitoahan sillä saa, oululaiset Jaana ja Aulis tuumaavat poikiensa Einon, Eemelin ja Veetin kera.

Vanhempainrahat

Pienimpiä vanhempainrahoja ollaan korottamassa 160 eurolla.

Hoitotuet

Sekä lasten kotihoidon että yksityisen hoidon tukia ollaan nostamassa noin 20 eurolla.

siis.mulla on laskettu helmikuussa,niin muhun ei vaikuta tuo korotus :o minimiäippärillä mennään sit. aika reilua. tuonkin ku oi tienny ni ois parilla kuukaudella lykänny lasten tekoo :D

Alkuperäinen kirjoittaja jenni87:
Mulle tuli äitiyspäivärahapäätös ja saan koko kauden sitte tätä vanhempaa äitiysrahaa... vaikka oon äitiyslomalla vielä ensi vuonna, eli minua ei koske se korotus vielä kun jään äitiyslomalle jo syyskuussa. Niin, ja lapsilisä nousee kolmannesta lapsesta 10? ellen väärin muista.

Voihan tuo vielä muuttua ensi vuonna?

Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Mä luulen. Siis en tiedä.Mutta aina on menny niin että ei nouse niillä tuo äippäraha jotka on jo jääny ennensitä äitiyslomalle.
Muusta korotuksesta en tiedä.Mutta ihan kivalta kuullostaa :)

Tämä "?":lle

Yhteistyössä