MiniMax Soija

Onkos kellään maitoallergisella tuota MiniMax Soija-erityiskorviketta käytössä? Onko "hyvän" makuista ja oletteko saaneet vauvelin äkkiä tottumaan makuun? ...varsinkin imetyksestä siirtyminen tuohon?

Meillä on käytössä ja ei ole kovin hyvin makuista. Just ja just saadaan 5 dl päivittäin syötettyä puuroissa ja tuttipullossa. Tyttö tahtoo välillä irvistelläkin inhalle maulle. Totutteluun meni pari päivää ja aluksi sekoittelimme Neocatea eli ennen käytettyä maitoa joukkoon.

Minkä ikäinen teillä tyttö on? MIelenkiinnosta kyselen, kun tässä on kolmatta kuukautta menty omaan piikkiin neocatella, johon haetaan yhä edelleen korvattavuutta ja nyt olisi uusi soijaaltistus edessä..

Elättelen toiveita, että jospa se jo pojalle sopisi... Itse olin soijavauva aikanaan.....

Alkuperäinen kirjoittaja Jonnakar:
Minkä ikäinen teillä tyttö on? MIelenkiinnosta kyselen, kun tässä on kolmatta kuukautta menty omaan piikkiin neocatella, johon haetaan yhä edelleen korvattavuutta ja nyt olisi uusi soijaaltistus edessä..

Elättelen toiveita, että jospa se jo pojalle sopisi... Itse olin soijavauva aikanaan.....
mielenkiinnolla kyselen,että miks teillä nuin kauan kestää tuo korvattavuuden haku neocatelle? kamala aika odottaa :eek:

Meillä on 10kk ikäinen tyttö. Ensin oli käytössä Almiron Pepti, sitten Neocate ja nyt Minimax soija Kokeiltiin me välissä Nutrisoijaakin, mutta se liukeni huonosti veteen eikä uponnut tytölle millään ilveellä. Minimax on helppokäyttöisempää. Meillä on ollut korvattavuus Neocateen jne. jo muistaakseni 6kk ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja krisu:

mielenkiinnolla kyselen,että miks teillä nuin kauan kestää tuo korvattavuuden haku neocatelle? kamala aika odottaa :eek:
Niin, no meillä on vaan kaikenlaisten sattumien summa, että tämä homma on näin viivästynyt.. Ensinnäkin hoidetaan poikaa kunnallisella puolella, ja sieltä mua on pompoteltu soittoajalta toiselle, ja sitten ollaan oltu kipeinä ->ei olla voitu maitoja altistaa ja sitten lähti lekuri lomalle, eikä kukaan muu voinut meille (mukamas) tuota lausuntoa kirjoittaa, ja sitten olen kokeillut muutamia kiinteitä tässä välissä ja toipumisaikaa... Että niin se vaan on aika ja raha hupenevaista kulumaan.. Ja nyt vihdoin ja viimein kun lausunto saatiin, se kiersi siellä paikasta A, paikkaan B ja kieltävä päätös tuli kahden viikon jälkeen. Eli nyt uusi soijaaltistus sairaalaoloissa, vaikka lääkärin mukaan piti riittää tuo kotona tehty, koska olen ollut häneen yhteydessä ja pitänyt oirepäiväkirjaa.. Mutta eipäs sitten ollutakaan niin helppo nakki.

Jos olisin tiennyt, että tämä menee tähän, niin olisin käynyt tämän tien yksityisen kautta. Nyt en enää neocatekorvattavuuden takia viitsi mennä, se kun varmasti on pian plakkarissa...

Ärsyttävää kaiken kaikkiaan, rahaa on palanut tuhansia euroja, mutta onneksi poika on edes ollut suht kunnossa, meillä kun on noita muitakin allergioita tosi laajasti..

Alkuperäinen kirjoittaja Smirtsu:
Meillä on 10kk ikäinen tyttö. Ensin oli käytössä Almiron Pepti, sitten Neocate ja nyt Minimax soija Kokeiltiin me välissä Nutrisoijaakin, mutta se liukeni huonosti veteen eikä uponnut tytölle millään ilveellä. Minimax on helppokäyttöisempää. Meillä on ollut korvattavuus Neocateen jne. jo muistaakseni 6kk ajan.
Teille on siis alunperin käynyt myöskin vain neocate? Ja nyt sopii jo tuo soija?

Voi kun meillekkin sopisi..... :/

Meillä on maisteltu Mimimaxia jonkin verran. Se ei oikein uppoa enää, mutta meni aikoinaan paljon paremmin kuin Nutri-Soija, jota kokeillaan tällä hetkellä. Puuroihin sekoitettuna saan Nutri-Soijaa menemään kyllä, mutta muilla keinoin en. Se ei maistu omaan suuhunkaan makealta, kun olen testannut.. Kai sitä pientä inhottaa, kun on äidinmaidossakin makeaan tottunut. Meilläkin parhaillaan imetystä lopetellaan.

Minimax meni alussa alas kuin olisi ollut hyvääkin, mutta enää ei maistu. :headwall: Anoppi tosin kerran vielä sai menemään jonkin verran sekoittamalla 2 osaa vettä ja 1 osan korviketta. Liekö maku sitten ollut miedompi.

Ei kai vaan kyse olisi siitä, ettei sitä soijaa oikein sittenkään siedä, kun sitä ei halua syödä....

Tai sitten vaan on makuasia... =)
Minulleko tarkoitit tuon? =) Nyt on alkanut maistumaan Nutri-Soijakin tuttipullosta ihan hienosti. Taisi olla tottumiskysymys, kun samalla tässä olen lopettanut imetyksen. :)

Meillä alkanut soija-altistus tänä aamuna, vielä ei pahemmin oireita, toivottavasti ei vain tulisikaan.... Ensimmäisen 100ml:n jälkeen tuli sellainen pieni "ventti" suun viereen, ja niskaan muutamia näppyjä, mutta rauhoittuivat siitä sitten, vaikka annettiin vielä 50ml lisää kun piti jo lähteä kotiin testailemaan..

Joten täällä nyt kitataan tuo Nutri-soijaa.. Pitäkäähän tännekkin peukkuja! =)

Ja onneksi Nenni teilläkin alkoi juomaan sitä "nätisti". =)

Joo näin on, että nyt käy Minimax ja Neocatesta on luovuttu kokonaan. Itse asiassa luulen, että Neocate ei vuoden vaihteen jälkeen enää sopinutkaan tytölle, vaan se aiheutti ripulia. Tai siten meillä oli vain tosi pitkittynyt ripuli, jota kesti kolmisen viikkoa ja loppui, kun jätimme Neocaten pois. Tiedä häntä. Ainakin soijamaito on halvempaa. Nyt kyllä tyttö on kieltäytynyt juomasta sitä viikkoon. Hänelle puhkesi hampaita samaan aikaan, joten toivottavasti tuo johtuisi uusien ylähampaiden ihmettelystä :) Onneksi sentään puuroon saadaan upotettua pari desiä soijamaitoa. Nyt aloitettiin myös soijajugurttien antaminen. Saas nähdä, miten ne sitten sopivat herkälle vatsalle.

Yhteistyössä