mini disperin

Onko teille lapsettomuuslääkäri suositellut tai oletteko ominpäin kokeilleet hoidon aikana 50mg tai 100mg disperiniä/primaspania/ASA ratiopharmia? Mulla lääkäri ei oikein kieltänyt eikä suositellut, jätti vähän niinkuin vapaat kädet käyttää tai olla käyttämättä, nyt mietin kun pakkausselosteessa lukee, että saattaa vaikeuttaa raskaaksi tulemista, että olisiko kokeilusta enempi haittaa vaiko hyötyä. Kun tuntuu että vaikeaa tämä on muutenkin ilman lisävaikeuttakin. Silti tekisi mieli kokeilla ja ostinkin 50mg pakkauksen. Olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä ja kokemuksia? Aloitetaanko käyttö heti punktion jälkeen?

Mansikkainen ite otan omin päin clomien kanssa tässä kierrossa 50mg disperiiniä. Kaksi kemiallista ollut jo peräkkäin, joten uskon kiinnittymisessä olevan myös jotain vikaa. Mielenkiinnolla odotan miten käy, nyt dpo2=) ja clomit siis tukemassa omaa ovista mahdollisen endon takia.
Aloitin ihan kp1 syömään ja ajatteli syödä kieeron loppuun saakka tota disperiiniä.

Mulla oli edellisessä ICSI-hoidossa disperiini 100mg yks per päivä.

Dispriini aloitettiin mulla muistaakseni heti kierron alusta tai kiertopäivänä 2. Punktiopäivänä ja sitä edeltävänä + seuraavan päivänä disperiiniä ei saanut syödä kohonneen vuotoriskin takia. Disperiiniä pitää syödä aika pitkälle raskauden ekoilla viikoilla, jos raskaus alkaa (oliskohan ollut viikolle 12).

Disperiini on sinänsä ihan turvallista, sitä määrätään noina pieninä määrinä raskaumyrkytyksistä kärsivillekin estämään sitä myrkytystä.
Itsellä alkoi vuotelemaan verta nenästä tod.näk. tuon disperiinin vaikutuksesta :p vuotelu loppui, kun tein negatestin ja lääkitys lopetettiin.

Kiitokset vastauksista tyty ja syssy.

Keskustelin vielä tänään aiheesta toisen lääkärin kanssa, ei suositellut käyttämään disperiniä, myös mies oli sitä mieltä että ei vielä kokeilla tässä kolmannessa hoidossa sitä, ehkä sitten PASsissa jos sellaiseen päästään/joudutaan tai seuraavassa hoidossa jos vielä sellaiseen ollaan lähdössä. Itse olisinkin voinut kokeilla, mutta mennään nyt vielä tämä kerta ilman.

Mulla on kahdessa viimeisimmässä siirrossa ollut siirtopäivästä eteenpäin 50mg disperiiniä päivässä. Tällä yritettiin välttää km ja hyvin onnistuttiin - negaa tuli. Jooh. Vaan mulle korostettiin moneen kertaan, että siitä ei välttämättä ole hyötyä, mutta haittaa ei voi olla.

Mulla on ollut disperin nyt kolmessa passissa, samoin kortisooni, lääkärin määräyksestä. Molemmat aloitetaan ekana kiertopäivänä ja lopetetaan testipäivänä. Lääkkeet otettiin mukaan kun kerroin korkeasta hemoglubiinistani (sukuvika). Asia tosin ensin testattiin - hb oli 155 vielä kuukautisten kolmantena vuotopäivänä, eli kun hb laskee vuodon mukana, oli se ollut vielä korkeampi ennen kuukautisia. Kouluaikoina sain säännöllisesti lukuja 165-175, eli naisten viitearvojen yläarvoja tai yli. Toistaiseksi eivät ole mitään auttaneet, mutta pois näitä ei käsittääkseni oteta minun lääkityksestä jatkossakaan. Aiemmalle lääkärille väestöliitolla kerroin myös tästä sukurasitteesta, mutta hän piti sitä hömpänpömppänä. Nykyistä taas kovasti kiinnosti asia, erityisesti siinä valossa, että selittämättömiä ollaan, niin kaikki pienikin info ja apu on paikallaan.

Viu
Meillä oli käytössä icsi-hoidon yhteydessä disperin cardio 100 mg ja aloitin sen siirtoa edeltävänä päivänä. Lääkäri sanoi, että ennen punktiota ei kannata ottaa. Kysyin siis lääkäriltä, voiko sitä käyttää ja sain luvan, vaikkei sitä varsinaisesti määrännytkään. Jopa mietittiin, että jos itse kovasti uskoo sen apua tuovaan vaikutukseen, voi toimiaa ns. lume-efektinä. Sain myös kuulla, ettei siitä ole haittaa raskautumiselle, vaikka paketissa niin sanotaankin.

Niin tai näin, hoito toi plussan ja jatkoin lääkkeen käyttöä varhaisultraan rv 6+4 asti, jolloin lääkärin kehotuksesta lopetin. Nyt rv 10+0 :)

Ehkä se ei kaikille sovi. Itse otin ekassa hoidossa kalaöljykapseleita ja miniaspiriinia ehkä muutamana päivänä. Tuloksena oli nega ja hillitön ja loppumaton verenvuoto haavoista.
Minulle ei selkeästi sovi ohentaa verta noin. Tällä kertaa en käyttänyt ohennuslääkkeitä ja tuloksena oli kemiallinen raskaus, joten meikäläisellä lienee paremmat mahikset ilman noita troppeja.

Yhteistyössä