minen enää ikinä mene mihinkään julkiseen paikkaan tuon lapsen kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai te käytte jossakin jossa saatte apua tuohon kasvatukseen, se tuntuu olevan aika hukassa. Joko pojalla on jotain käytös/tarkkaavaisuus/tms. -häiriötä tai sitten hän oireilee esim. perhetilanteen tai muun takia.

nope, neuvolasta juuri totesivat että mitään vikaa ei ole syytä epäillä (siis sen 30min perusteella) katsotaan nyt saako elto järjestettyä meille puoltavan lausunnon perhekouluun..
vilkas tuo on aina ollut, mutta en tiedä onko se vika vaiko ominaisuus, ja kovapäinen tuo on myös (tosin sitä olen minäkin)

Meillä on tuollaine 3v (tyttö) useasti olen sanonut että ikinä en ota mukaan kauppoihin. Ja kun kieltää niin alkaa huutamaan kurkku suorana "mene äiti pois" ja sitten juoksee pakoon minkä kintuistaan pääsee.

[QUOTE="vieras";23773336]Meillä on tuollaine 3v (tyttö) useasti olen sanonut että ikinä en ota mukaan kauppoihin. Ja kun kieltää niin alkaa huutamaan kurkku suorana "mene äiti pois" ja sitten juoksee pakoon minkä kintuistaan pääsee.[/QUOTE]

Niin ja neuvolakin tuplattiin kun ei ollut yhteistyö haluinen. totesi hoitaja että erittäin omaehtoinen ja tahtoinen lapsi

[QUOTE="vieras";23773284]Kuinka kädettömiä te olette jos ette yhtä 4v saa pidettyä sylissä niin ettei se pääse lattialle pyörimään tai tavaroita heittelemään, menkää nyt punttisalille ennenkuin se lapsi on vielä isompi. Ja kyllä se poika oppi että pääsee autoon kun huutaa tarpeeksi, meillä ei ainakaan lähsetä mihinkään vaan ostokset suoritetaan loppuun ja jompikumpi huolehtii huutavasta lapsesta ja ostosreissu kyllä lapsen tietämättä lyhenee huomattavasti, mutta kaikki yhdessä poistutaan kaupasta.[/QUOTE]

Hmmm... Joo tuota noin, sä et oo tainnu koittaa pitää sylissäs venkoilevaa, potkivaa, huitovaa, kiljuvaa lasta? :whistle:

[QUOTE="vieras";23773284]Kuinka kädettömiä te olette jos ette yhtä 4v saa pidettyä sylissä niin ettei se pääse lattialle pyörimään tai tavaroita heittelemään, menkää nyt punttisalille ennenkuin se lapsi on vielä isompi. Ja kyllä se poika oppi että pääsee autoon kun huutaa tarpeeksi, meillä ei ainakaan lähsetä mihinkään vaan ostokset suoritetaan loppuun ja jompikumpi huolehtii huutavasta lapsesta ja ostosreissu kyllä lapsen tietämättä lyhenee huomattavasti, mutta kaikki yhdessä poistutaan kaupasta.[/QUOTE]

sie meinaat että on helppo tehdä niitä ostoksia kun kantaa sitä rimpuilevaa ja huutavaa lasta sylissä? on helppo esim sovittaa jotain vaatetta, tai ylipäätään katsella niitä ja kahvilaanhan on aina niin mukava mennä sillä tyylillä..
nyt katsottiin parhaimmaksi lähteä pois kun se lapsi ei asettunut varoituksista huolimatta, koska en todella lähde kahvilaan sillä tavalla käyttäytyvän lapsen kanssa, vaikka se oli se yksi suurin syy miksi kyseiseen paikkaan lähdettiin (siis kaveri perheen kanssa)
ajomatka on kuitenkin niin pitkä että kyllä viimeseen asti koittaa saada tilanteen aisoihin ennenkuin sieltä joudutaan lähtemään.
noin yleensä kun mä kauppakeskukseen menen niin se tapahtuu syystä, ja silloin pyrin sen asian siellä hoitamaan.

mielestäni tuon ikäisen ei tarvitse osata käyttäytyä vielä kunnolla, on keskenkasvuinen ja opettelee vasta käyttäytymään ja nyt kävi näin. Tiesi varmaan että tulee kaverin perhe mukaan ja pientä jännitystä ja kokeilua sitten siellä tullut. Ei hätää, kasvattaminen vaatii kärsivällisyyttä. Toisella kertaa varmasti sujuu paremmin. Vaikka itse en lähtisi tuon ikäisen kanssa shoppailemaan, lapsen ei jaksa, eikä ole kiinnostunut shoppailusta.
Itse ostan vaatteet lapsille ja itselleni yksin tai nopeasti ruokaostosten lomassa jos jotain tarvii sellaista mitä ei saa sitten kun on lapsenvahti.
Aikuinen meillä päättää mitä lapsille ostetaan ja puetaan päälle, kaupassa on turha kysyä haluatko tätä ja tätä..

Sun aloitukset on aina pelkkää valitusta :(

itseasiassa ei ole, tänäänkin olen tehnyt hyväntuulisen aloituksen heti aamusta ;)
se vaan tuppaa olemaan niin että ne mun hyväntuuliset aloitukset painuvat tuonne muiden ketjujen joukkoon saamatta paljoakaan kommentteja.. ja sille taasen en voi mitään..
jos harmittaa niin sitten kerron sen että harmittaa, ja tänään nyt sattui harmittamaan tämä asia

mä oon varma että tuun saamaan just tommosia lapsia ihan universumin tasapainon takia :D oon meinaan itte ollu (ja oon edelleen) sellanen luupää ettei rajaa... nimim. oltiin lähdössä jonnekin kun olin pieni, ja mä en ollu kovin yhteistyöhaluinen. huusin sit täysiä että "en lähde enkä jää, enkä mene seinän väliin!!!". ja jos ei ostettu sitä jätskiä mitä halusin, niin en sitten halunnu mitään jätskiä... vaikka tietty sit valitin kun muut söi omiaan...

en ehkä uskalla hankkia lapsia ollenkaan... :P

Kuulostaa mun mielestä yliväsyneeltä lapselta.... Ehkä olis syytä tehdä kauppareissut ilman lasta, että toinen on kotona. Ainakin kun tilanne näyttää siltä, että raivareita saattaa tulla. Tai oltava parempi ajoitus esim. heti aamulla virkeänä ja vatsa täynnä kauppaan =)

[QUOTE="ammattilainen";23773637]Kuulostaa mun mielestä yliväsyneeltä lapselta.... Ehkä olis syytä tehdä kauppareissut ilman lasta, että toinen on kotona. Ainakin kun tilanne näyttää siltä, että raivareita saattaa tulla. Tai oltava parempi ajoitus esim. heti aamulla virkeänä ja vatsa täynnä kauppaan =)[/QUOTE]

no tuohon asti päivä oli mennyt suht siedettävästi, ja kun tarkoitus oli tosissaan perheenä tavata toista perhettä.. mutta joo, kyllä mä yleensä pyrinkin siihen että jos ihan shoppailemaan lähden niin menen yksin tai lapsivapaana aikana..
päivällä mentiin ja lapsi oli saanut purkaa energiaansa naapurin pojan kanssa leikkiessä koko aamupäivän. mutta selkeästi ei ollut suotuisa päivä tuolle reissulle :D

[QUOTE="ammattilainen";23773637]Kuulostaa mun mielestä yliväsyneeltä lapselta.... Ehkä olis syytä tehdä kauppareissut ilman lasta, että toinen on kotona. Ainakin kun tilanne näyttää siltä, että raivareita saattaa tulla. Tai oltava parempi ajoitus esim. heti aamulla virkeänä ja vatsa täynnä kauppaan =)[/QUOTE]

vois aatella joo näin, mutta ei kyllä päde kaikkien lasten kohdalla. Esim. meidän napero saa niitä raivareita, oli sit nälkänen tai väsyny tai just heränny ja syöny. Se saattaa alkaa vaikka sellasesta että mennään kauppaan missä ei oo sitä lasten lelupaikkaa. Sen takia on pariinki kertaan maannu kaupan lattialla.

tai jos ei saa pastillirasiaa. Tai ostetaan vääränvärisiä viinirypäleitä. Tai tai tai.. mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Vauvasta asti ollut ns. vaativa ja todella voimakastahtoinen lapsi, ja näitä kasvatustilanteita ja valtataisteluita on meillä ihan päivittäin, paikasta riippumatta.

Välillä kyllä meinaa oikeasti hermot loppua mutta se ei oo mikään keino että antaa periksi, tai pitää väkisin kiinni, niinku joku ehdotti.

Kai te käytte jossakin jossa saatte apua tuohon kasvatukseen, se tuntuu olevan aika hukassa. Joko pojalla on jotain käytös/tarkkaavaisuus/tms. -häiriötä tai sitten hän oireilee esim. perhetilanteen tai muun takia.

Omalla 8v pojallani on ADHD ja keskittymishäiriö, eikä se ole ikinä käyttäytynyt kaupungilla noin huonosti. on kyllä ollut välillä hankaliakin kauppareissuja mutta ei kyllä ikinä mitään tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23773712:
HEI, ne on tenavia- keskeneräisiä vielä.

:attn:

Kirotun ärsyttävästi toisinaan käyttäytyviä, mutta....... :D

näinhän se on.. mutta saahan se silti vähän harmittaa kun on silmät päästä sitä käytöstä hävennyt ja sitten kesken kaiken kotio sieltä joutunut lähtemään.. : /
kyllähän tuo on mitä ihanin ja rakkain poika noin yleensä.. ja onhan se vielä vähän pieni.. mutta tossa päivällä se kyllä ärsytti aika tavalla :D

Vaikuttaa musta ihan normi käyttäytymiseltä ton ikäiselle. Päätän useasti kauppareissun jälkeen, ettei enää ikinä mukaan ja me käydäänkin yhdessä vaan ruokakaupassa, ei ns. shoppailemassa. En yleensäkään ymmärrä tätä nykypäivän tapaa lahteä pienten lasten kanssa hengailemaan kauppakeskuksiin. Niissähän on ihan mahdottomasti ärsykkeitä jotka saa villimmän lapsen ihan seinille. Kuuluuko teistä oikeasti muksun osata kävellä noissa paikoissa niinku koulutettu koira vieressä?

Semmoiset työnnettävät häkkikärryt kauppoihin, vähän niiku nää ärsyttävät autokärrit mutta häkillisellä versiolla :)
Olisin varmasti juuri sen kaupan ehdoton vakioasiakas, jossa olisi tälläiset häkkikärryt apinoille :D

Myötätuntoni on ap:n puolella.

Yhteistyössä