Minäkin kysyn yhtä nimijuttua :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kippuravarvas

Vieras
Sanotaan että mun kummitytön nimi olis Liisa Anneli...ja se Liisa on sen eka nimi mutta sitä kutsutaan toisella nimellä, eli Anneliks.

Me ollaan mietitty nyt nimeä pikkukakkoselle ja mun mielestä sen kummitytön eka nimi sopis meille toiseks nimeks..

Eli, miten reagoisit jos lapsesi kummitäti kysyisi että saako teidän lapsen ekaa nimeä( eli sitä Liisaa) käyttää hänen lapsen toisena nimenä?

Olipas sekavaa :snotty:

Minä aikoinaan olisin halunnut laittaa tytölleni toiseksi nimeksi kummityttömme ekan nimen, mutta mies ei suostunut, hänen mielestään se olisi ollut tökeröä eikä asiaa tarvinnut edes kysyä. Niin ja mitäs tuohon sitten vastais, kuitenkin joutuu vastaamaan, että sopiihan se, vaikka oikeasti ois toista mieltä.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Minä aikoinaan olisin halunnut laittaa tytölleni toiseksi nimeksi kummityttömme ekan nimen, mutta mies ei suostunut, hänen mielestään se olisi ollut tökeröä eikä asiaa tarvinnut edes kysyä. Niin ja mitäs tuohon sitten vastais, kuitenkin joutuu vastaamaan, että sopiihan se, vaikka oikeasti ois toista mieltä.

Joutuuko? Kummitytön äiti on mun sisko ja aika suorapuheinen ihminen...luulisin että sanois jos ei halua että annetaan se nimi..luulisin.

Mutta kukaan ei siis loukkaantuisi tuollaisesta kysymyksestä?

Meidän tytön ja kaverin tytön etunimessä eroa vain yksi kirjain eikä haittaa kumpaakaan.
Samoin meidän tytön toinen nimi on sama kuin serkkuni toinen nimi.
Isäni siskon tyttö laittoin tyttönsä nimeksi saman etunimen kuin minulla eikä haittaa.

Antaisin käyttää toisena nimenä, eihän siinä ole mitään miksei tuo voisi olla muillakin nimenä. Lähinnä itse ajattelen aina ettei ole samaa etunimeä ihan lähellä muttei muista nimistä tulis mieleen edes kysyä että käykö.

Sinuna ensin kyllä keskustelisin kummitytön vanhempien kanssa.Eipäsitten tule mitään sanomista jälkeenpäin.Kummityttö kun on kuitenkin kysessä,eikä naapurin tenava

Sisaruksillakin saa olla samoja nimiä kunhan ei ole kutsumanimenä! Ehkä kertoisin kummitädille halustani antaa sama nimi, mutta luulen, ettei hän pahastuisi vaan pikemminkin ilahtuisi. Näin ainakin minä reagoisin.

Kyseessä siis siskosi lapsi.Itse en samaa nimeä laittaisi omalle tytölle edes toiseksi nimeksi mikäon jo siskon lapsella.Samaa sukua kun on.Mutta kukin tyylillään

Itse ainakin ilahtuisin jos joku haluais laittaa esim. oman nimeni lapselleen, samoin jos muunnelta lapseni nimistiä. Täysin samaa nimeä en haluaisia laitettavan. Tai siis sitä millä me lasta puhutellaan.

Kyll me voitaisiin mun systerin kanssa vauvojen nimiä jakaa. Mä olen varannut jo yhden sen lemppareista mun tulevalle pojalleni toiseksi nimeksi: hän haluaa sen saman nimen omalleen ekaksi.. :D

Minä antaisin lapselle juuri sen nimen mikä itsestä hyvältä tuntuu. Viis siitä mitä joku on jollekin joskus antanut. Jokaisella oma elämä ja kukin käyttäköön sen niin kuin tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja elli:
Tottakai voi antaa, näin muuten meilläkin meni, eikä edes kysyneet =) EIkä tullu mieleen pahastua, päinvastoin =)

Niin, mä aattelin kummiskin kysyä..ettei sit turhaan napista..ja voi sitten siskokin sanoo jos tykkää kyttyrää :whistle: :D

Meidän tytön kummitädillä on samanniminen tyttö kuin meidänkin tyttö.

Kysyin kyllä mitä mieltä hän asiasta on ennenkuin nimi virallistettiin. Ei ollut mitään asiaa vastaan ja tämä tuleva kaima oli oikein ihastunut kun sai pikku kaiman. Ikäeroa heillä on 10v.....

Kohteliastahan se on kysyä :D

Mä olin päättänyt jo 15-vuotiaana, et mun tytöstä tulee Jenna
Sisko sai sit lapsen, mulla ei perheestä ollu vielä tietoakaan,
niin sisko soitti ja varmisti, saako hän laittaa lapselle nimeks Jenni-******

Tuo oli kyllä musta niin herttanen teko

Mulla on harvinainen nimi ja olin tosi otettu kun yksi tuttava nimesi tyttonsa minun mukaan. Kerran sitten bongasin pienesta aluelehdesta etta vauva oli kastettu ja molemmat nimet samat kuin minun. Kyse varmaankin sattumasta mutta toisaalta ajattelen etta olisihan se kiva jollei olisikaan, kyseessa siis kuitenkin pienehko kotipaikkakuntani.

Kysäise, kohteliaisuus syistä. Minäkin kysyin isältäni tykkääkö kyttyrää, jos otan hänen etunimensä meidän nuorimmalle toiseksi nimeksi :D Hän oli ainakin innoissaan ajatuksesta.

Miehen siskon tyttö (synt. 2002) on Melike Ilayda, kutsuvat Ilaydaksi.
Meidän tyttö (synt. 2003) on Melike Aleyna Maria, kutsumme Melikeksi ja joskus Aleynaksi.

Ei kysytty lupaa, vaan annettiin juuri se nimi joka haluttiinkin antaa.

Miehen sisko kyseli multa aikoinaan top 3-nimiä tytölle, siis mitkä antaisin omalleni.
Vastasin että Aleyna, Melike ja Ilayda. No, heidän tytöstä tuli siis Melike Ilayda ja ensin paperissa luki että Melike Aleyna :whistle: eli siskolla ei taida olla omaa nimimakua...tai sitten meillä sattumoisin on tismalleen sama nimimaku :xmas:

Yhteistyössä