Minä voin rehellisesti tunnustaa, että olen melkein kateellinen

• Viestiketjun aloittaja jepsane
  • Ensimmäinen viesti
jepsane
ja vihainenkin sossunelätti tutulleni, jonka hampaat hoituvat ilman maksua, on valmis sitoumus olemassa eli lompakkoa ei tarvitse avata.

Samoin lapset harrastavat ilman, että vanhempien lompakko kevenisi - vanhemmat ovat muka eronneet, ettei isän tulot vaan sotkisi hienoa kuviota, jossa äiti lypsää rahat kaikkien elämiseen sossusta tai yhteiskunnalta joka tapauksessa muodossa tai toisessa.

dd
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Texas Flame:
Minkä takia kateellinen tuollaisesta kaksnaamaisuudesta ?
Kateellinen ilmaisesta hammashoidosta :) se on kallista huvia, jos sen itse maksaa kuten moni muukin asia.
Sossu ei maksa mitä tahansa hammashoitoa.
Ja aina voit ilmoittaa että käyttävät tukia väärin / lähteä itse sossuun.

--
Alkuperäinen kirjoittaja jepsane:
ja vihainenkin sossunelätti tutulleni, jonka hampaat hoituvat ilman maksua, on valmis sitoumus olemassa eli lompakkoa ei tarvitse avata.

Samoin lapset harrastavat ilman, että vanhempien lompakko kevenisi - vanhemmat ovat muka eronneet, ettei isän tulot vaan sotkisi hienoa kuviota, jossa äiti lypsää rahat kaikkien elämiseen sossusta tai yhteiskunnalta joka tapauksessa muodossa tai toisessa.
mun kaveri on ihan samanlainen. muaki ärsyttää. mun mielestä se on epäreilun epäreilua että 'me' maksetaan täysin niiden eläminen koska ne on vaan laiskoja.

mut tavallaan säälin koska ne ei ite tajuu miten se muita ärsyttää.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Kateellinen ilmaisesta hammashoidosta :) se on kallista huvia, jos sen itse maksaa kuten moni muukin asia.
Ei tietenkään maksa esteettistä hammashoitoa, mutta perushoidon maksaa.

Mitä se ilmoittaminen hyödyttäisi, eivät virallisesti asu yhdessä, naimisissa sen sijaan ovat :)

--
Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Ei tietenkään maksa esteettistä hammashoitoa, mutta perushoidon maksaa.

Mitä se ilmoittaminen hyödyttäisi, eivät virallisesti asu yhdessä, naimisissa sen sijaan ovat :)
mun tuttuni on niin etevä sossupummi että pelkkä esteettinnekin vaiva korjattiin...

e
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Mikset tee ilmiantoa tuosta perheestä? En minä ainakaan vierestä katselisi, kun joku varastaa itselleen verorahani.

Ai oikeen sun verorahat? :D Voi jestas, että tää on kulunu juttu. No meneekö mun verorahat sitten sun kotihoidontukeen, tai ehkä päiväkodissa kasvaneiden lastesi ruokiin?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja de:
kaikki pääsevät kunnalliseen hammashoitoon, oli sossun tuilla tai ei, kunnallisen puolen laskut ei päätä huimaa, vaikka ne jotuisi itse maksamaan.
Pääsevät, mutta sossunelätti ei avaa lompakkoonsa sen käynnin vuoksi ollenkaan.

saakutti
Kyllä tälläinen tosiaan ketuttaa. Ei jumankekka Suomessa kyllä kannata töitä tehdä, varsinkaan mitään sijaisuuksia yms. Heti kun vähän yrität töissä olla niin heti rokotetaan. Paras olla vain loisena, niin elämä on helppooooo.

En ole kateellinen
Mutta mulla kans samanmoinen kaveri ja ärsyttää moinen tukien väärinkäyttö!!

Tää ystäväni on kotiäitinä, nuorin vajaa 3v, isä työttömänä ollut 3 vuotta. Saavat kaikki tuet elämiseen ja sossu maksaa vielä virkistysviikonloppuja pariskunnalle, jossa pysyy psyyke kunnossa. (äidillä masennusta ollut) Heil on pari heppaa ja niittenkin kustannuksiin saavat sossusta apua.

Nyt keväällä kaverini oikein kehuskeli että täytyy nyt hyödyntää sossun apua ja tehdä kunnon remontti suukalustoon (käynyt ainakin 8 kertaa hammaslääkärissä kevään aikana) ja sossu maksaa koko lystin!

Ja tää pariskunta ihan oikeasti pakoilee työelämää. Isälle on tarjottu monenlaista työtä, mutta ei ota vastaan liian pieneen palkkaan vedoten, oli aikaisemmin todella hyvä palkkaisessa työssä. Ja äidillä on työpaikka odottamassa hoitovapaan loputtua. Ihan hyvin olis isä voinut jäädä koti-isäksi ja äiti palata töihin, mutta ei - Molemmat on ollut 3 vuotta kotona tukien ja sossun varassa eläen. PRKL

niin
kaikki pääsevät kunnalliseen hammashoitoon, oli sossun tuilla tai ei, kunnallisen puolen laskut ei päätä huimaa, vaikka ne jotuisi itse maksamaan.
no ei se halpaakaan ole pienipalkkaiselle, viidellä kympillä taitaa just saada reiän paikattua

vierailija
Pienituloiselle nekin maksut ovat isoja. Yhden hampaan paikkaaminen maksaa helposti 40 euroa, ja minullakin on paikkausta odottamassa useampia hampaita, koska kotiäitinä ei ollut varaa käydä hammaslääkärillä. Nyt olen eronnut, 3 lapsen yh ja opiskelen, ja pääsen vihdoinkin hoidattamaan hampaani koska saan rahat sossusta. Eikä hävetä, sillä hammasterveys on tärkeä asia ja vaikuttaa moneen asiaan. Olen jo riittävän monta vuotta kärsinyt hammassärystä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja e:
Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Mikset tee ilmiantoa tuosta perheestä? En minä ainakaan vierestä katselisi, kun joku varastaa itselleen verorahani.

Ai oikeen sun verorahat? :D Voi jestas, että tää on kulunu juttu. No meneekö mun verorahat sitten sun kotihoidontukeen, tai ehkä päiväkodissa kasvaneiden lastesi ruokiin?
:LOL: niin, en mä halua maksaa kenenkää kakaran päiväkotiruokia. pitäkää lapset kotona ja ruokkikaa ne ihan ite. mun verorahoista tarvi maksaa sun kakaroiden hoitajien palkkaakaan :LOL:

Yhteistyössä