Minä perun tämän tulevan synnytyksen. :(

  • Viestiketjun aloittaja Odottaja
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Odottaja:
Siksi pelottaa, kun pelkään, että jään sairaalassa hoidotta. :(
:hug: En usko että jäät/ kukaan ei jää; hoidotta. Sitä en sitten osaa sanoa, että onko hoidon laatu samanlaista kuin aiemmin, jos siis lakko toteutuu, mutta varmasti jollain tavalla pyritään järjestämään potilasturvallisuus.
 
aijaa...no etkä jää. olin kuulevani uutisista, että synnytysosastot kuitenkin pyörii ja onhan siellä lääkäreitä. porisepa neuvolassa kuitenkin, jso tosissan pelottaa. raskausaikaan valitettavasti kuuluu mitä ihmeellisimmät pelot, joita ei voi kuin ite ihmetellä jälkikäteen.
 
Lapsi syntyy kun on syntyäkseen, et voi enää perääntyä. Pelko on ihan normaalia, varsinkin kun nykyään saa niin paljon infoa siitä mikä voi mennä pieleen.

Jos kuitenkin sinusta tuntuu että pelkosi menee hysterian puolelle niin keskustele asiasta neuvolassa.

Hyvin se menee, ihan varmasti! =)
 
no neuvolathan tekee yhteistyötä (ainakin tässä kaupungissa) synnärin kanssa, niillä on joka vko palaveri. pakkohan niitten on tietää, pelaako synnärillä palvelu. sitä vain tarkoitin. että siis, otat selvää miten asia tulee olemaan.
 
Myös pian synnyttävä.
Mä ymmärrän sua. Mutta, ei kaikki synnärit mene kiinni. Eikös niitä suunnitelmia ole, että kiinni olevista siirretään muualle synnyttämään. Ja on siellä ainakin lääkärit. Ja esim. Mun viime synnytyksessä oli lähihoitaja auttamassa ja se oli ihan yhtä hyvä kuin se kätilökin. Itseasiassa mies sanoi että se oli neuvonut kätilöä...Eli pitkään synnärillä olleet osaa kyllä vaikkei kätilöitä olisikaan.
 
Maria
Kauhea tilanne olisi. Minusta tässä aiheutetaan taas kovasti huolta viattomille ihmisille. En voi tajuta! Olen itse sairaanhoitaja ja kieltäydyin irtisanoutumasta! Ei tämä voi näin mennä. Huolta ja murhetta muille ihmisille rahan takia. Ymmärrän sinua. Koita jaksaa ja ole miettimättä asiaa liian pitkälle. Lääkäreitä on varmasti apuna ympäri vuorokauden ja viimeisen vuoden opiskelijoitakin löytyy varmasti apuun. Kaikki sairaanhoitajat, kätilöt jne. eivät kuulu Tehyyn tai eivät halua irtisanoutua. Meitä on yllättävän monta. Yritä rauhoittua ja nauti raskauden loppuajasta!
 
luulisin
Alkuperäinen kirjoittaja MinnaS:
Kuka siellä synnärillä sitten todella hoitaa ne hommat, jos Tehyläiset on lakossa ja lääkäreitähän siellä ei näy muutenkaan kuin tosi hädässä.
Lääkärit hoitaa. Silloin laitetaan muut hommat syrjään, elimitään poliklinikka tmv. juttuja ei tehdä! sieltä revitään viimeisetkin lääkärit vaikka synnärille.
 
Maria
Ottakaa huomioon, että kaikki sairaanhoitajat, terveydenhoitajat, kätilöt eivät kuulu Tehyyn, joten työskentelevät normaalisti. Moni on myös kieltäytynyt irtisanomasta itseään.
 
Kuunvalossa
Voi sinua, ei pitäisi joutua stressaamaan odotuksen aikana mistään :(
Ota neuvolassa puheeksi, et varmasti ole ainoa joka tuota pelkää. Varmasti saat asianmukaista hoitoa. Menethän kuitenkin neuvolaan juttelemaa, he ovat siellä sinua varten. Jaksamista ja rauhallista sekä ihanaa raskautta sinulle :hug:
 
.Mil
Hei, huomatkaa, että jos tulee lakko niin ei mitään hätää. Lakon aikana tietyt sairaalan osastot pidetään auki, se on pakko olla niin. Jos taas se irtisanottuminen tulee niin silloin synnärit esim. Pyörii lääkäreiden ja tehyyn kuulumattomien voimin. Mutta jokatapauksessa, jossain te saatte synnyttää ja ihan varmasti ette yksin joudu siihen hommaan, vaan siellä on lääkäri tai joku hoitaja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla laskettu aika 21.11 siis nyt rupes mietityttämään tuo lakko!!!
Täällä kans LA 21.11.. Ei auta muu kuin luottaa siihen että kun sairaalaan lähtö tulee, siellä on joku vastaanottamassa ja synnytykset asianmukaisesti hoitamassa. Stressiä kai tässä on turha ottaa, kun asian laita on miten on. :/
 
Eikö eilen uutisissa sanottu just että just nämä synnytysosastot ja ensiapu ovat ne tärkeimmät ja etusijalla olevat , mihin hankitaan työvoimaa.Se täti siellä haastattelussa sanoi että ne palvelut sitten ostataan esim. yksityisiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Riikkaa-:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla laskettu aika 21.11 siis nyt rupes mietityttämään tuo lakko!!!
Täällä kans LA 21.11.. Ei auta muu kuin luottaa siihen että kun sairaalaan lähtö tulee, siellä on joku vastaanottamassa ja synnytykset asianmukaisesti hoitamassa. Stressiä kai tässä on turha ottaa, kun asian laita on miten on. :/
Täällä on LA 18.11.!! Ei naurata jos synnärillä on talonmies vastassa...
 

Yhteistyössä