Minä hain töitä! Onko "kotiäidin" helppo työllistyä?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Saapa nähdä tuleeko kutsua edes haastatteluun. Olen ollut kotona monta vuotta kahden lapsen kanssa ja olen opiskellut samalla. Yliopistosta pitäsi valmistua ensi talvella. Mutta töitä en ole hakenut moneen moneen vuoteen, mutta nyt kohdalle osui sellainen paikka, että pakko oli hakea. Vähän jännää :D Olen kyllä asennoitunut, että paikkaa en saa, mutta kokeilinpahan kuitenkin.

Kuinka hyvin kotiäitiyden jälkeen työllistyy? Katsovatko työnantajat kotona vietettyjä vuosia ajan hukkana?

riippuu
Riippuu varmaan HYVIN PALJON alasta! Esim. omalla alallani 5 vuottakin poissa työelämästä ollut on niin totaalisen out ohjelmistoista ja tekniikoista että ei ainakaan ilman jotain kurssitusta olis mahdollista työllistyä. Sen sijaan lastenhoitajan työllistymisessä tuskin kotiäitinä olo tuo haittaa ;)

Olin viitisen vuotta kotiäitinä ja hyvin on töitä riittänyt sen jälkeen. Kertaakaan ei ole kotiäitivuosia pidetty huonona asiana, pikemminkin päinvastoin (onnekseni esimieheni ovat olleet pienten lasten vanhempia itsekin).

no ei tohon oikeen voi vastata. toiset työnantajat varmaan katsoo sen hukkaan heitetyksi ajaksi. ja jos ei ole työkokmusta, niin on heikoilla verrattuna siihen jolla on työkokemusta. itse olen maatalonemäntä ja suunnitellut paluuta palkkatyöhön 25 vuoden jälkeen. itse luulen, että meikäläisellä ei ole kovinkaan suuret mahdollisuudet työllistyä, kun ikääkin on jo 49 vuotta, vaikka työterveyshuolto on sitä mieltä, että maatalon emännät on haluttua työvoimaa. varmaan lomittajaksi kyllä, mutta sille alalle en ryhdy

"aloittaja"
Alasta varmasti riippuu kyllä paljon, onneksi itsellä ala ei ole tässä muuttunut mihinkään ja olen kuitenkin tosiaan opiskellut tässä samalla. Ensimmäistä kertaa oikeasti tuntuu, että nyt olisi tarjolla "oikea" paikka minulle. Onneksi tuo tutkintoni on hyvin "yleispätevä", joten sillä voi hakea moneenkin eri paikkaan.

"allukka"
Mä olen ollut 3 vuotta kotona. Toukokuusta asti olen laittanut työhakemuksia kymmeniin paikkoihin. Maanantaina kävin työhaastattelussa ja tärppäsi.

Että ei se mahdotonta ole. :)

"aloittaja"
[QUOTE="allukka";24139571]Mä olen ollut 3 vuotta kotona. Toukokuusta asti olen laittanut työhakemuksia kymmeniin paikkoihin. Maanantaina kävin työhaastattelussa ja tärppäsi.

Että ei se mahdotonta ole. :)[/QUOTE]

Onnea :)

Yhteistyössä