Minä en ymmärrä että miten joku uskaltaa mennä metsään.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Olin juuri päivän metsässä, eikä siellä sitten mitään muita häiriköitä näkynytkään.
Ja ainoat, jotka metsässä käyvät kimppuuni, ovat hyttyset sun muut ötökät kesäisin ja hirvikärpäset syksyisin. Näillä keleillä ei niistäkään ole suuremmin haittaa.
Että jos metsään haluat mennä nyt... niin ala laputtaa.
Kyllä on ihanaa olla metässä syksyisin, keväisin ja talvisin kun täällä pohjosella pallolla ei öttiäiset kiusaa koko vuotta!❤
 
Hanki kesäksi valkoisia vaatteita, saat olla rauhassa. Musta on niille uhka (karhu esim)
Hiki houkuttelee kärpäsiä, joten semmosta rauhallista kuljeskelua vaan
Ensiksikin, jos haluan päästä hyttysistä ja muista verenimijöistä, jotka niitä uhkaavimpia elukoita ovat, en missään nimessä pistä päälleni mitään vaaleaa.
Toiseksi, en kovinkaan usein jouda vain kuljeksimaan metsässä, olen siellä yleensä työssä.
Ja kolmanneksi, yleensä siitä työstä lähtee sen verran ääntäkin, että kaikki täysjärkiset pedot sun muut otukset siivoavat itsensä rauhallisemmille maisemille jo paljon ennen kuin minä niitä edes näenkään.
 
Joutsenia kyllä varoisinkin (kovat on siiven iskut!) etenkin pesimäaikoina/kun tällä on poikaset, samoin muita suuria eläimiä tällaisina aikoina. Pääsääntöisesti elukat ovat jo kaukana siinä vaiheessakun sinä saavut vaikka eläinten suosimalle ruokailupaikalle, etenkin jos tuuli on suotuisa. Olen huomannut, että eniten kontaktiin eläinten kanssa pääsee kaupungeissa. Minä olen ollut Ruutinkoskella perhostamassa ja parin metrin päästä minusta hele-vetin iso hirvi ui joen yli ja nousi vierestäni maalle. Silloinen poikaystäväni heitti vavan jonkkaan ja läks karkuun, minä pällistelin paikoillani silmät suurina ja monttu auki - oli kuulkaa upea näky!

edit. Ruutinkoski sijaitsee Helsingin keskustan tuntumassa (n. 15 min päässä keskustasta).
Tapahtuma paljasti sinulle, millainen "prinssi rohkea" oli kierroksessa....

Kyllä eläimiin törmää niin maaseudulla kuin kaupungeissakin. Mutta jos ei ole tottunut liikkumaan kaupngeissa aamuöisin (selvin päin ja yksin = metelöimättä), saattaa elänten määrä todellakin yllättää. Korona-aikana on kaupunki-alueella tullut bongattua erilisten pikkulintujen lisäksi mm. kettuja, rusakoita, metsäkauriita, valkohäntäkauriita, hirviä, mäyriä, supikoiria, minkkejä, lumikko, huuhkaja, merikotkia ja jopa susi (kaupunkia en kerro koska palstalla on susihysteerikoita).
 
Tapahtuma paljasti sinulle, millainen "prinssi rohkea" oli kierroksessa....

Kyllä eläimiin törmää niin maaseudulla kuin kaupungeissakin. Mutta jos ei ole tottunut liikkumaan kaupngeissa aamuöisin (selvin päin ja yksin = metelöimättä), saattaa elänten määrä todellakin yllättää. Korona-aikana on kaupunki-alueella tullut bongattua erilisten pikkulintujen lisäksi mm. kettuja, rusakoita, metsäkauriita, valkohäntäkauriita, hirviä, mäyriä, supikoiria, minkkejä, lumikko, huuhkaja, merikotkia ja jopa susi (kaupunkia en kerro koska palstalla on susihysteerikoita).
Juu, suurin osa noista tuttuja eläimiä tässäkin kaupungissa asuvalle, mutta tarkoitin sitä, että metsässä en ole päässyt näkemän näitä eläimiä niin läheltä, koska lähtevät ilmeisesti hanakammin hatkaan ihmisen hajua kuin kaupungissa. Hirvi mikä vierestäni nousi vaikutti siltä kun kuka tahansa olis ihan muina miehinä noussut vedestä ylesellä uimarannalla!:D Ovat varmaan tottuneita ihmisiin?
 
Tapahtuma paljasti sinulle, millainen "prinssi rohkea" oli kierroksessa....

Kyllä eläimiin törmää niin maaseudulla kuin kaupungeissakin. Mutta jos ei ole tottunut liikkumaan kaupngeissa aamuöisin (selvin päin ja yksin = metelöimättä), saattaa elänten määrä todellakin yllättää. Korona-aikana on kaupunki-alueella tullut bongattua erilisten pikkulintujen lisäksi mm. kettuja, rusakoita, metsäkauriita, valkohäntäkauriita, hirviä, mäyriä, supikoiria, minkkejä, lumikko, huuhkaja, merikotkia ja jopa susi (kaupunkia en kerro koska palstalla on susihysteerikoita).
Missä päin mailmaa ” valkohäntäkauriita” on?
 
Juu, suurin osa noista tuttuja eläimiä tässäkin kaupungissa asuvalle, mutta tarkoitin sitä, että metsässä en ole päässyt näkemän näitä eläimiä niin läheltä, koska lähtevät ilmeisesti hanakammin hatkaan ihmisen hajua kuin kaupungissa. Hirvi mikä vierestäni nousi vaikutti siltä kun kuka tahansa olis ihan muina miehinä noussut vedestä ylesellä uimarannalla! Ovat varmaan tottuneita ihmisiin?
Tuossa vaikuttaa ehkä paradoksi: kaupungissa eläimet ovat pääosin turvassa metsästykseltä ja oppivat pitämään ihmiskontakteja turvallisena. Mutta kyllä hirven rohkeus yllättää - ihan vierestä olen minäkin kerran katsonut ja on mahdottoman suuri. Tilanteessa oli riskejäkin, hirvilehmän vasa kun mulkoili siinä vieressä. Vihaiset äidit ovat arvaamattomia, kuten palstalaisistakin tiedämme.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Tuossa vaikuttaa ehkä paradoksi: kaupungissa eläimet ovat pääosin turvassa metsästykseltä ja oppivat pitämään ihmiskontakteja turvallisena. Mutta kyllä hirven rohkeus yllättää - ihan vierestä olen minäkin kerran katsonut ja on mahdottoman suuri. Tilanteessa oli riskejäkin, hirvilehmän vasa kun mulkoili siinä vieressä. Vihaiset äidit ovat arvaamattomia, kuten palstalaisistakin tiedämme.
Sulla oli tilanne tyyliin hirveä, kun tuo vasa mukana. :eek:
 
  • Haha
Reactions: m1es
vierailija
Eräs entinen tuttavani oli kerran metsässä ja jätti lapset hetkeksi kivelle käydessään kakalla puun juurella. Hirvi oli syönyt ne. Nenäliinoja oli onneksi taskussa pyyhkimiseen. Tai saattoivat ne olla lapasetkin - en muista niin tarkkaan.
 
vierailija
Metsään ei uskalla mennä metsästäjien vuoksi. Voivat ampua sinut. kun luulevat peuraksi tai vaikka joksikin kanalinnuksi. Ampuvat myös toisiaan. Eläimistä ei ole mitään vaaraa. Ne pelkäävät ihmisiä.
 

Yhteistyössä