Minä en kyllä ymmärrä kuinka jotkut voivat oksentaa joka päivä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Yökkö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

"Yökkö"

Vieras
Siis ihan tahallaan, ja vielä monta kertaa päivässä :x siis ne jotka sairastavat bulimiaa.

Söin kauheassa nälässä töistä tultuani tortillaa, jossa oli tuollaista täytettä joka sisälsi jauhelihaa. Tuo täyte oli ilmeisesti ehtinyt mennä vanhaksi, koska minulle tuli aivan järkyttävä olo hetken kuluttua syömisestä.
Vaistomainen ajatus oli, että maha on pakko saada tyhjäksi, ei muuta kuin sormet kurkkuun. Huono olo helpotti, mutta aivan kamala olo jäi muuten tuosta oksentamisesta :x Koko päätä jotenkin pakottaa, naama turposi ja johonkin sylkirauhasiin tai mihin lie tuossa kaulalla koskee :(

Jos tuota pitäisi "harrastaa" joka päivä niin nuppi sekoaisi, hyi.
Paljon helpompaa on oksentaa esim. mahataudissa kun se oksennus vain tulee, mutta tuollainen pakotettu oksentaminen on aivan kamalaa...

Mä luulen että esim bulimiaa sairastavilla se oksennus tulee suht helposti,siis luulen että se henkinen pahaolo oksettaa.

Mutta joo,oksentaminen on ehkä yks kamalimmista asioista mitä olen joutunu tekemään. Mahataudissa(+mulla on ruoka-aine-allergia missä reaktiona on oksentaminen)kin oksentaminen saa mulla aikaan just ton kipeän kaulan,turvonneen naaman ja silmät,päähän sattuu jne.. Olen niin kiitollinen kun olen selvinnyt 2 raskaudesta 1 oksennuskerralla (ja sekin oli aamulla ennen aamupalaa joten maha oli jo valmiiksi tyhjä.

[QUOTE="vieras";26623616]Mä luulen että esim bulimiaa sairastavilla se oksennus tulee suht helposti,siis luulen että se henkinen pahaolo oksettaa.

Mutta joo,oksentaminen on ehkä yks kamalimmista asioista mitä olen joutunu tekemään. Mahataudissa(+mulla on ruoka-aine-allergia missä reaktiona on oksentaminen)kin oksentaminen saa mulla aikaan just ton kipeän kaulan,turvonneen naaman ja silmät,päähän sattuu jne.. Olen niin kiitollinen kun olen selvinnyt 2 raskaudesta 1 oksennuskerralla (ja sekin oli aamulla ennen aamupalaa joten maha oli jo valmiiksi tyhjä.[/QUOTE]

Niin, olen myös kuullut, että bulimikot ilmeisesti jotenkin oppivat ajan kanssa oksentamaan suht helposti... mutta silti :x
Ja nyt tuolta tv:stä vielä tulee jotain duudsoneita kun ne tunkevat jotain nenään/kurkkuunsa ja yökkivät! o| ihan kuin ei olisi tarpeeksi aklö olo muutenkin :x kanava vaihtoon....

Siihen tottuu aika nopeasti. Aluksi piti laittaa sormet kurkkuun, mutta jonkun ajan päästä jo siihen pöntön viereen kyykähtäminen ja vatsalihasten puristaminen sai aikaan oksennusrefleksin. Ja myös osaa syödä myös niin, että se oksentaminen tunnu niin kamalalta. Tietyt ruoat ovat maultaan ja koostumukseltaan helpompi oksentaa.

Sitähän sää kysyit..

Bulimialle on tyypillistä voimakas lihavuuden ja lihomisen pelko. Ihmisen ajatukset pyörivät syömisessä ja hän saa pakonomaisia ahmimiskohtauksia useita kertoja viikossa. Ahmimista seuraa moraalinen krapula ja pelko lihomisesta. Välttääkseen lihomisen ihminen oksentaa tahallisesti tai käyttää ylenmäärin ulostuslääkkeitä. Muita keinoja painonnousun välttämiseksi voivat olla runsas liikunta tai paastoaminen.
Ahmimiskohtausten ja (tavallisimmin) oksentamisten välillä oleva aika vaihtelee runsaasti. Vakavammin sairastuneilla sitä saattaa esiintyä päivittäin; yleensä kohtaukset koetaan häpeällisinä ja pyritään pitämään muilta salassa, ja muiden seurassa syödään normaalisti. Olennaista on pyrkimys päästä ahmitusta ruoasta eroon. Tämä tapahtuu useimmiten itse aiheutetulla oksentamisella, mutta myös laksatiivien käyttö on yleistä. Lihomista saatetaan yrittää estää myös runsaalla liikunnalla tai paastoamisella. Ruoka, jonka buliimikko ahmii, on tyypillisimmin kaloripitoista ja helposti sulavaa.Esimerkkejä ovat makeiset, keksit, jäätelö ja sipsit.

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä