Minä olen niin pettynyt :-(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ritva 48v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Ritva 48v

Vieras
Minusta tuli viime viikolla isoäiti ensimmäisen kerran elämässäni, kun 23 vuotta vanha tyttäreni synnytti esikoisensa. Kaikki on muuten ihan hyvin, mutta minä olen todella pettynyt, kun lapsenlapseni onkin poika eikä tyttö, kuten toivoin. Olin aivan varma, että vauva tulisi olemaan tyttö, koska näin monta kertaa untakin kuinka tyttäreni pitää sylissään pientä, suloista, vaaleanpunaiseen prinsessamekkoon puettua tyttöä ja nyt hänelle sitten syntyi poika. Sitäpaitsi koska tyttäreni raskaus oli 2 viikkoa yliaikainen, niin oletin senkin vuoksi, että lapsi olisi tyttö, koska kaikki tuntemani poikalapset ovat syntyneet viimeistään laskettuna aikana ja kaikki tuntemani tytöt ovat syntyneet yliaikaisista raskauksista. Olen itse synnyttänyt 3 poikaa ja 4 tytärtä ja joka raskaudessa meni niin, että poika syntyi 1-3 viikkoa etuajassa ja tytöt taas syntyivät noin 1-2 viikkoa lasketun ajan jälkeen. Minä vain olisin niin kovasti toivonut, että lapsenlapseni olisi ollut tyttö, koska en voi millään kuvitella tytärtäni pojan äitinä. Sitäpaitsi ostin tyttärelleni tämän raskausaikana paljon tyttövauvoille tarkoitettuja vaatteita, jotka kaikki menevät nyt hukkaan, kun lapsi on poika. Minä olen viime päivät itkenyt kovasti tätä asiaa, sillä en voi mitään sille, että minä en saanutkaan ensimmäiseksi lapsenlapseksi tyttöä, kuten olen aina toivonut. Kukaa ei varmasti ymmärrä, että kuinka kamalan raskas ja vaikea asia tämä on minulle :-(

Nooo, minun neljä poikaani ovat syntyneet viikoilla 41-42 + monta päivää päälle. Eli ei se yliaikaisuus vauvaa tytöksi muuta...

Mutta hassultahan tuo vähän kuullostaa. Koeta päästä yli ja ole ylpeä pienestä reippaasta tyttärenpojasta!

Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Voi Ritva raukka, en tiedä mitä sanoisin jotta olosi kohenisi :hug:

Saako täällä ehdottaa ranteiden aukiviiltoa vai tuleeko siitä bannia? *kyselee*
En tiedä, mutta mä en saanut bannia kun neuvoin erästä tyyppiä vetämään itsensä jojoon. :saint:

Törkeää!
Antaa nyt tommosesta bannia!

Taitaa olla provo koko kirjoitus;)

Tosin olihan minukin ex- anoppii hehkuttanut pitkin kyliä kuinka minä saan tytön,osti jopa vaaleanpunaisia vaatteita jota meille kantoi :D
Suuttui kun vaan poika tuli,sillä hän olisi itse aikoinaan tytön halunnut eikä hänellä ollut kun vain poika,oli jopa miettinyt meidän tulevalle lapsellemme nimenkin joka olisi pitänyt antaa kun hän ei omaa tytärtä saanut,
että onhan näitä sekopäitä

Olisit onnellinen että on terve lapsi ei sillä sukupuolella ole niin merkitystä jotkut toivoo poikaa ja jotkut tyttöö mutta ei aina saa haluamaansa... Olisit onnellinen tyttäresi puolesta etkä valittaisi kun et saanu sitäö mitä SINÄ toivoit!!! :)

siis ei vaan voi olla :o
tollasta mummia ei lapsi tarvi joten jatka vaan omaa elämääsi ja unohda koko poika. joo mäki toivoin vähä tyttö ku raskaana olin ja ihanan tytön sainkin, mut helvetti sentään en olis pojasta pettyny enkä poikaa yhtää sen vähempää rakastanu. sä et edes tajua kuinka onnellinen saat olla, ku viittit tollasesta marista.

jos äitini ajattelisi noin. Toivottavasti tyttäresi ei saa ikinä tietää siitä. Tai ainakaan vielä hyvin pitään aikaan, voisi loukkaantua syvästi. Vielä enemmän toivon, että teille voisi pojankin kanssa kasvaa kunnollinen isoäiti-tyttärenpoika suhde.

Että sinulla on jokin muu ongelma kuin tuo vauvan sukupuoli. Ymmärräthän itsekin, että tuollaisen asian itkeminen on sen verran kummallista, että kannattaa varmaan käydä mielenterveystoimistossa puhumasta asiasta. Puhumattakaan, että nuo syyt joiden vuoksi kuvittelit vauvan olevan tyttö (uni ja yliaikaisuus), ovat vähintäänkin outoja ja kuulostavat isoäiti-ikäisen suusta ennemminkin mielensairauden kuin pettymyksen merkeiltä. Tsemppiä, hae apua, ja opettele iloitsemaan kallisarvoisesta lahjasta -uudesta ihmisestä.

Yhteistyössä