R
Ritva 48v
Vieras
Minusta tuli viime viikolla isoäiti ensimmäisen kerran elämässäni, kun 23 vuotta vanha tyttäreni synnytti esikoisensa. Kaikki on muuten ihan hyvin, mutta minä olen todella pettynyt, kun lapsenlapseni onkin poika eikä tyttö, kuten toivoin. Olin aivan varma, että vauva tulisi olemaan tyttö, koska näin monta kertaa untakin kuinka tyttäreni pitää sylissään pientä, suloista, vaaleanpunaiseen prinsessamekkoon puettua tyttöä ja nyt hänelle sitten syntyi poika. Sitäpaitsi koska tyttäreni raskaus oli 2 viikkoa yliaikainen, niin oletin senkin vuoksi, että lapsi olisi tyttö, koska kaikki tuntemani poikalapset ovat syntyneet viimeistään laskettuna aikana ja kaikki tuntemani tytöt ovat syntyneet yliaikaisista raskauksista. Olen itse synnyttänyt 3 poikaa ja 4 tytärtä ja joka raskaudessa meni niin, että poika syntyi 1-3 viikkoa etuajassa ja tytöt taas syntyivät noin 1-2 viikkoa lasketun ajan jälkeen. Minä vain olisin niin kovasti toivonut, että lapsenlapseni olisi ollut tyttö, koska en voi millään kuvitella tytärtäni pojan äitinä. Sitäpaitsi ostin tyttärelleni tämän raskausaikana paljon tyttövauvoille tarkoitettuja vaatteita, jotka kaikki menevät nyt hukkaan, kun lapsi on poika. Minä olen viime päivät itkenyt kovasti tätä asiaa, sillä en voi mitään sille, että minä en saanutkaan ensimmäiseksi lapsenlapseksi tyttöä, kuten olen aina toivonut. Kukaa ei varmasti ymmärrä, että kuinka kamalan raskas ja vaikea asia tämä on minulle :-(