Minä joka en itke koskaan

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
niin eilen illalla tunsin itseni niin väsyneeksi kun vauva heräsi taas heti kun itse pääsin nukahtamaan, varmaan vartin kerkesin nukkua. Ja minä siis itkin väsymystäni. Sanoin miehelleni että olen vaan niin väsyny, että jos yhden yön saisi kunnolla nukkua. Sanoin jopa suoraan että sopisiko hänelle että minä nukkuisin yhden yön kokonaan ja hän vuorostaan heräisi vauvan kanssa. Olin siis tuossa välissä syöttänyt vauvan ja laittanut sen takaisin nukkumaan. Mies sanoi "nuku nyt kun vauvakin nukkuu", käänsi selkänsä minulle ja kävi nukkumaan. :( En varmaan taas hetkeen edes itke. Sen kerran kun tuntui että olisin hänen tukeaan tarvinut. :snotty:

tiedän tunteen... olin valvonut 3 kk putkeen (vauva herätti koko yön 20 min välein) yöt vauvan kanssa ja päivät esikon kanssa, pyysin mieheltä, että saisin nukkua yhden yön, niin sanoi, ettei voi, kun ei voi väsyneenä ajaa työmatkoja (puolen tunnin matka)

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No jos mies on pettymys, niin käänny seuraavaksi jonkun sukulaisen tai ystävän puoleen. Ei väsymystä tarvitse häpeillä, eikä yksin hammasta purren pärjätä.

Tiedän olevani väsynyt. Mutta en haluaisi sitä myöntää. Vauva nyt 6½kk ja yhden yön vastasyntyneenä nukkui kokonaan. Nykyään heräilee ½-3h välein. Jos kolme tuntia nukkuu putkeen niin tuntuu että olen elämäni vedossa :/ Kyllä se silti jossain tuntuu ettei saa öitä kokonaan nukuttua :/ Mies on aina sanonut että sitä ärsyttää kun kaiken aina koitan hoitaa itse enkä kehtaa pyytää apua jos tarvitsen. Nyt kun pyysin niin ukko se vaan kääntää selkänsä ja käy nukkumaan. |O :headwall:

Onko teillä koskaan mies valvonut yötä vauvan kanssa? Kuinka se onnistuu käytännössä kun tuo mies ei herää vauvan ääniin ja minä herään todella herkästi. Eli kun vauva yöllä herää niin minä kuitenkin herään siihen ja joudun herättämään miehen :/ Eli se olisi melkein sitten se ja sama että nousenko itse samalla vaivalla vauvan kanssa.

Mun mies on hoitanu lapsia siinä missä minäkin. Käytännössä oon ite hoitanu suurimman osan yöheräilyistä, kun minunkin mies nukkuu aika sikeesti :D MUTTA me on aina erikseen sovittu jos oon ollu väsy ja halunnut kokonaisen yön, sillon mies on nukkunu joskus sohvalla (olohuone on lastenhuoneen vieressä, meidän oma makkari kauempana) niin se on heränny itkuihin ennen kuin minä ;)

Toki mun mies kyllä oma-aloitteisesti nousee jos herää, mä nyt vaan oon äitimäiseen tapaan herkkäunisempi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Jonteri:
Mun mies on hoitanu lapsia siinä missä minäkin. Käytännössä oon ite hoitanu suurimman osan yöheräilyistä, kun minunkin mies nukkuu aika sikeesti :D MUTTA me on aina erikseen sovittu jos oon ollu väsy ja halunnut kokonaisen yön, sillon mies on nukkunu joskus sohvalla (olohuone on lastenhuoneen vieressä, meidän oma makkari kauempana) niin se on heränny itkuihin ennen kuin minä ;)

Toki mun mies kyllä oma-aloitteisesti nousee jos herää, mä nyt vaan oon äitimäiseen tapaan herkkäunisempi :whistle:

Minäkin olen PALJON herkkäunisempi kuin mieheni. Tuntuu vaan että kaipaisin sen YHDEN yön, ei tarvitsisi jatkossa heräillä kun vaan yhden yön viitsisi että saisin nukkua pikkasen pidemmän pätkän kuin sen max. 3h. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Onko teillä koskaan mies valvonut yötä vauvan kanssa?.

On herännyt vauvojen kanssa silloin kun ovat vielä heräilleet.

Mies on aina nukkunut pinnasängyn puolella, koska on halunnut ja sitä kautta herännyt nopeammin vauvan kitinään kuin minä ja syöttänyt/laittanut tutin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Onko teillä koskaan mies valvonut yötä vauvan kanssa?.

On herännyt vauvojen kanssa silloin kun ovat vielä heräilleet.

Mies on aina nukkunut pinnasängyn puolella, koska on halunnut ja sitä kautta herännyt nopeammin vauvan kitinään kuin minä ja syöttänyt/laittanut tutin.

Oooo... Ihanan huomaavainen mies sinulla =)

:hug: Ihan ekaksi voimia!
Meilläkin mies on tosi sikeäuninen, että ite oon melkeinpä vauvan yöheräilyt hoitanut. Tosin meijän vauvat on olleet suht hyviä nukkujia,1-max 2 heräämistä/yö.. en voi edes kuvitella mitä on heräillä muutaman tunnin välein, saatikka pienemmällä välillä.
Toivotaan että jos ap:n mies ei tajua, niin joku sukulainen tms. auttais vauvan hoidossa että saisit nukkua.

Alkuperäinen kirjoittaja Mumpsi:
:hug: Ihan ekaksi voimia!
Meilläkin mies on tosi sikeäuninen, että ite oon melkeinpä vauvan yöheräilyt hoitanut. Tosin meijän vauvat on olleet suht hyviä nukkujia,1-max 2 heräämistä/yö.. en voi edes kuvitella mitä on heräillä muutaman tunnin välein, saatikka pienemmällä välillä.
Toivotaan että jos ap:n mies ei tajua, niin joku sukulainen tms. auttais vauvan hoidossa että saisit nukkua.

Äidilleni olen sanonut että "pikkasen väsyttää" mutta äitini on niitä ihmisiä joiden mielestä mistään ei saa valittaa ;) Eli en ole valittanut, enkä pyytänyt apua. Anopilla on energiaa ihan hirveästi ja kerran viikossa esikoinen onkin hänen luonaan aamusta iltaan :heart: Mutta vauvaa ei kukaan ole halunnut "hoitoon" edes päivisin pariksi tunniksi. :/

Mä suosittelisin että puhut asiasta miehen kanssa aikasemmin, ei sillon kun jo olette nukkumassa. Sovitte että mies valvoo yhden yön sen minkä tarttee ja voi sitten vaikka viikonlopulla(?) nukkua päiväunet. Ja sinä laitat korvatulpat korviin ja menet sohvalle/vierashuoneeseen nukkumaan, varmana siitä että mies herää niin voit rauhassa nukkua syvää unta.

Sano selvästi että sun on pakko saada nukkua yksi kokonainen yö kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Mä suosittelisin että puhut asiasta miehen kanssa aikasemmin, ei sillon kun jo olette nukkumassa. Sovitte että mies valvoo yhden yön sen minkä tarttee ja voi sitten vaikka viikonlopulla(?) nukkua päiväunet. Ja sinä laitat korvatulpat korviin ja menet sohvalle/vierashuoneeseen nukkumaan, varmana siitä että mies herää niin voit rauhassa nukkua syvää unta.

Tästä on kyllä vähän puhuttu aiemminkin. Tai olen puhunut siitä unelmasta että saisi nukkua useamman tunnin putkeen. Miehen mielipide asiaan on ollut se että "viedään lapset johonkin hoitoon ja nukutaan". Ja minä en halua lapsia laittaa hoitoon sen takia. |O Kun viitsisi mies sen yhden yön heräillä :headwall:
En pysty enää täysin nauttimaan tästä vauva-ajasta mikä on jo pian päättymässä kun pikkasesta tulee jo taapero :'( En vaan jaksa. Täytyy tehdä vaan ne pakolliset ( lapsille ruokaa, esikoisen harrastukset, lasten päiväunet, pukemiset, vaatehuolto... ) en itse edes syö enää mutta se johtunee viime viikkoisesta riidasta ystäväni kanssa. Mutta en edes jaksaisi syödä :snotty:

Tästä on kyllä vähän puhuttu aiemminkin. Tai olen puhunut siitä unelmasta että saisi nukkua useamman tunnin putkeen. Miehen mielipide asiaan on ollut se että "viedään lapset johonkin hoitoon ja nukutaan". Ja minä en halua lapsia laittaa hoitoon sen takia. |O Kun viitsisi mies sen yhden yön heräillä :headwall:
En pysty enää täysin nauttimaan tästä vauva-ajasta mikä on jo pian päättymässä kun pikkasesta tulee jo taapero :'( En vaan jaksa. Täytyy tehdä vaan ne pakolliset ( lapsille ruokaa, esikoisen harrastukset, lasten päiväunet, pukemiset, vaatehuolto... ) en itse edes syö enää mutta se johtunee viime viikkoisesta riidasta ystäväni kanssa. Mutta en edes jaksaisi syödä :snotty:

:hug:
Koita vielä selittää että nyt ei enää ole mistään kauneusunista kyse, vaan siitä että sun on ihan pakko saada oikeesti nukkua. Voisitko päivällä nukkua, siis koko päivän? Laita mies lasten kanssa ulos leikkimään tai kyläilemään.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Puhu asiasi ystävän kanssa kuntoon. Ja toisekseen, mikset voisi viedä lapsia hoitoon yöksi? Jos se on ainoa keino saada nukuttua?

Asia on sovittu jo, maanantaina jo mutta ei silti maistu ruoka :/
Minusta miehenkin pitäisi viitsiä yhden yön verran hoitaa vauvaa, liikaa en ole pyytänyt. Siksi en viitsisi keltään kysyä että huolisivatko lapset hoitoon :/

Koita vielä selittää että nyt ei enää ole mistään kauneusunista kyse, vaan siitä että sun on ihan pakko saada oikeesti nukkua. Voisitko päivällä nukkua, siis koko päivän? Laita mies lasten kanssa ulos leikkimään tai kyläilemään.

No sitäkin olen ehdottanut mutta ei se sovi kun mies ei kuulema tykkää kyläillä
:/ Ulkoilusta välittää vielä vähemmän. Vaikka me kyllä ollaan lasten kanssa toisinaan poissa kotoa et mies sais töiden jälkeen päiväunet tai katsoa formulat rauhassa. :snotty:

:/ Ulkoilusta välittää vielä vähemmän. Vaikka me kyllä ollaan lasten kanssa toisinaan poissa kotoa et mies sais töiden jälkeen päiväunet tai katsoa formulat rauhassa. :snotty:

Voi, ei.
Vie ihmeessä lapset hoitoon, niin saat nukkua. Saman tien voit sitten kysyä mieheltä eikö häntä isänä hävetä että pitää lapset viedä muualle hoitoon että vaimo saa nukkua. Mun mielestä ei pitäis olla kyse siitä tykkääkö ulkoilusta vai mistä, nyt on kyseessä sun terveys/hyvinvointi.

Mä muistan niin selvästi vieläkin kuinka väsynyt olin sillon kun heräsin joka yö. :/ Mutta mä en ees tajunnu kuinka väsynyt olin kun sain mukamas nukuttua... Heräsin joka yö, mutta en joutunu nuosemaan, niin en ajatellu mikä ero on nukkua putkeen eim 7 tuntia. :headwall: Eikä tietty mieskään sitä sillon ymmärtäny.

Voi, ei.
Vie ihmeessä lapset hoitoon, niin saat nukkua. Saman tien voit sitten kysyä mieheltä eikö häntä isänä hävetä että pitää lapset viedä muualle hoitoon että vaimo saa nukkua. Mun mielestä ei pitäis olla kyse siitä tykkääkö ulkoilusta vai mistä, nyt on kyseessä sun terveys/hyvinvointi.

Kyllä miehen mielestä saan torkahtaa jos se on kotona ( ja mielellään vauva nukkumassa ). Viihtyy kyllä esikoisen kanssa mutta ei siinä hälinässä kauheasti voi nukkua. Tunnin sillon tällön torkahdan. Mutta nekin tosiaan viikonloppuisin kun mies on kotona, arkipäivät on töissä 7-15 tai 12-20 + matkat.

Mä muistan niin selvästi vieläkin kuinka väsynyt olin sillon kun heräsin joka yö. :/ Mutta mä en ees tajunnu kuinka väsynyt olin kun sain mukamas nukuttua... Heräsin joka yö, mutta en joutunu nuosemaan, niin en ajatellu mikä ero on nukkua putkeen eim 7 tuntia. :headwall: Eikä tietty mieskään sitä sillon ymmärtäny.

Viime vkl.na vauva nukku vajaa 5h putkeen alkuyöstä. Seuraavana iltana mies oli ihan onnessaan ja kyselin että mikä häntä niin hymyilyttää. Sanoi että "kun sinä niin hehkut. Hehkut ihan eritavalla ku pitkään aikaan". =) Eli kyllä se tekee kummia sekin =)

mun mies hoiti tyttöä vauvanaki öisin jos olin väsynyt.. sanoin sille heti ku alettii vauvaa yrittämään,että se on sit YHTEINEN lapsi, ja YHTEISET heräilyt,siis mä tietenki syötän sillo ku imetän,mut mulla ei tullu maitoa ku reilu kk..
en ymmärrä miks naisen pitäis äitinä jaksaa kaikki hommat vauvan kanssa öisin..

Alkuperäinen kirjoittaja miiuska84:
mun mies hoiti tyttöä vauvanaki öisin jos olin väsynyt.. sanoin sille heti ku alettii vauvaa yrittämään,että se on sit YHTEINEN lapsi, ja YHTEISET heräilyt,siis mä tietenki syötän sillo ku imetän,mut mulla ei tullu maitoa ku reilu kk..
en ymmärrä miks naisen pitäis äitinä jaksaa kaikki hommat vauvan kanssa öisin..

No meillä vauva syö edellenkin tissiä mutta ei öisin tarvitse sitä nälkäänsä. Kai. Lähinnä kai tavanvuoksi eikä se aina edes kelpaa. Sillon laitetaan yövalo hetkeksi päälle, tutti suuhun ja keinutellaan hetki sylikkäin. Sitten valo pois, hetki keinuttelua ja vauva sänkyyn. Ei siis nukahda syliin. Tarvitsee vaan hetken läheisyyttä. Sinne sitten taas itsekseen nukahtaa :heart:

Yhteistyössä