Minä haluan lapsen, mies ei.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Rimppa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

"Rimppa"

Vieras
Tuossapa tuo tilanne lyhykäisyydessään. Minä haluaisin vielä lapsen, mies ei. Meillä on koululainen ja esikoulululainen, eli jo vähän isommat lapset ja elämä sillä tavalla "helpompaa", kuin vaippa-ikäisten kanssa. Mies haluaisi enemmän kahdenkeskistä aikaa ja muutenkin "nauttia elämästä", mitä se sitten tarkoittaakin.

Minulle vauva-aihe on noussut nyt kovasti tapetille, biologinen kello raksuttaa. Vielä ehtisi, olen alle 35, mies jo yli 40. Urat on tottakai siinä vaiheessa, että työelämästä ei voisi olla poissa, mutta niinhän ne oli näidenkin lasten kohdilla...

Toisaalta itsekin olen samaa mieltä kuin mies, että nyt on jo helpompaa ja pitäisi nauttia niistä asioista joita on ja tehdä ja mennä niitä asioita, joita ei ihan pikkuvauvan kanssa tehdä. Eli, onko tämä vain biologisen kellon aiheuttamaa hedelmöittymispakkoa ja meneekö tämä ohi, vai kadunko vanhana, jos en kolmatta saa?

Millaisia näkökulmia teillä on?

Tuossa tilanteessa on aika vaikea tehdä kompromissia. Jos painostat miehesi lapsen tekoon saattaa mennä lopulta hopiat jakoon. Ymmärrän hyvin ettei enää tuossa iässä ja jo tuon ikäisten lasten isä halua aloittaa rumbaa alusta.
Meillä suurin piirtein samanikäisiä lapsia eikä mitään meininkiä enää lisääntyä.

Meillä oli vähän sama tilanne. Mä tein surutyöni ja on jatkettu eteenpäin. Toisaalta helpottavaa, että vauvakuume saa tulla ja mennä ihan rauhassa. Mies on katkaissut piuhat, joten ratkaisu on selkeä ja lopullinen. Elämässä ei lopulta saa ihan kaikkea, en usko katuvani, koska tän miehen ja perheen kanssa haluan elää ja ""EI" on musta kuitenkin vahvempi kuin "kyllä. Pakottaakaan kun ei voi.

No ei kai sille mitään voi jos mies ei suostu :( Meillä oli sama tilanne ja pitkien keskustelujen jälkeen mies suostui. Ymmärsi, mitä asia mulle merkitsee ja on niin kultainen, et antoi periksi. Nyt tuo pienin on puolitoista vuotias ja aivan älyttömän rakas silmäterä miehelle. Itseaisassa, meillä meni niin onnekkaasti et mies halusi vielä samanikäisen kaverin tuolle pienimmälle eli raskaana ollaan.

Yhteistyössä