minä=amk-opiskelija+yksi lapsi+yh, miten käy asumistuen, jos menen vkl-töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Opiskelen amk:ssa ja saan ammattikorkeakouluopiskelijan opintorahan+opintolainan.
sen lisäksi saan tietty elarit ja lapsilisän.
koska minulla on yksi lapsi, saan yleistä asumistukea.

sossusta en saa rahaa, paitsi silloin jos tulee vähän enemmän laskuja/per kk tai jos on esim joku suurempi hammaslääkärilasku.niin voin saada muutaman kympin.eli tulot juuri niillä rajoilla, etten ihan saa toimeentulotukea.

miten kävisi jos hommaisin jonkun vkl-työn? pienenisikö asumistuki heti?vaikuttaisiko se muihin tukiin?rahat nimittäin tosi tiukilla

mietin, että kannattaako olla vielä enemmän erossa lapsesta, saati sitten kuluttaa aikaa töihin kun koulunkäynti ja lapsikin ovat joskus hankala yhtälö ajankäyttöä miettiessä.jos vielä asumistuki pienenee, niin ei todellakaan kannata mennä töihin. tarkoitan sillä sitä että plussia on vähemmän kun miinuksia.

miten siis käy jos menen vkl-töihin?vaikuittaako niin pienet tulot asumistukeen?

Siinä yleisessä asumistuessa oli kyllä joku raja minkä verran tulot sai nousta ilman,että se vaikutti tukeen,ainakin silloin kun me sitä saatiin 3 (?) vuotta sitten,kannattaa tarkistaa kelalta.

Alkuperäinen kirjoittaja ninnika:
Mites hoitomaksut? Ne varmaan ainakin nousis. Opintorahahan on kaikille sama, samoin -laina. Luulisin ettei vaikuttais asumistukeen, jos ei mene sen jonkun tietyn rajan yli.

hyvä kun huomasit tuon muksun päivähoitomaksun!en ois tajunnu ite että sekin voi nousta

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
Jos en ihan väärin muista, niin kuukausitulot saa nousta 300 euroa ennen kun asumistuki tarkistetaan.

kiitos tästäkin vastauksesta! vkl-työ ei menis tuon yli. pitää soitella kelaan, innostuin nyt tästä:)

Mä teen osa-aikaista työtä opiskelujen ohessa eikä se vaikuta mitenkään mun asumistukeen.

Kesällä tein kolme viikkoa töitä joista tuli palkkaa sille kuulle aikasta kivasti, mutta sekään ei vienyt mun asumistukea siltä kuulta. Se kun jaetaan koko vuodelle ja muutos tuloissa kuukautta kohti jää alle 300?(muistaakseni se oli tuo summa ).

Hoitomaksu mulla on 0? silti, koska tulot on kuitenkin niin pienet.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mä teen osa-aikaista työtä opiskelujen ohessa eikä se vaikuta mitenkään mun asumistukeen.

Kesällä tein kolme viikkoa töitä joista tuli palkkaa sille kuulle aikasta kivasti, mutta sekään ei vienyt mun asumistukea siltä kuulta. Se kun jaetaan koko vuodelle ja muutos tuloissa kuukautta kohti jää alle 300?(muistaakseni se oli tuo summa ).

onko sulla monta lasta?mietin, että mulla vain yksi lapsi jolloin hoitomaksut pienemmät...tulee "helppommin " maksettavaksi.
mutta jos hoitomaksu vaan vähän nousisi niin ok

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:

onko sulla monta lasta?mietin, että mulla vain yksi lapsi jolloin hoitomaksut pienemmät...tulee "helppommin " maksettavaksi.
mutta jos hoitomaksu vaan vähän nousisi niin ok

Mulla on yksi lapsi. Ihan varmuuden vuoksi kannattaa heti ilmoittaa palkkatuloista päivähoitotoimistoon ettei tule mitään ikäviä yllätyksiä.

Yhteistyössä