Miltä se supistus tuntuu ?

  • Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti
huolissaan
Ensimmäisestä lapsestani jouduin sektioon enkä ehtinyt kokemaan yhtään supistusta. Nyt tässä toisessa raskaudessa on menossa viikko 22 ja mulla on parina päivänä tuntunut sellasia outoja tuntemuksia vatsassa. Nyt mietinkin, että miltä se tuntuu, kun supistaa ? Ettei tämä vaan ole sitä :/
 
r
Harjoitussupistuksia? Koko maha menee pinkeäksi muutamaksi sekunniksi, ei käy kipeää eikä vaikuta kohdunkaulaan.
Oikeat avaavat supparit tuntui mulla taas siltä kuin joku olisi rautanyrkkiin puristanut keskikehon.
 
LeLu
mulla supistukset otti ristiselkään. ihan ku joku ois taivuttanu mun selkää taaksepäi rajusti ja tuntu et kaarella pitää olla kokoaika.. mut sulla varmaan harjotus supistuksia.. nippailee mut ei satu, ainaki näin terkka mulle sano. mulla itellä ei ole ollu harjotus supistuksia, tai jos on niin en ole niitä huomannut ollenkaan sillä mun supistukset alko ku vauva synty... sillee kerralla ja kunnolla ;)
 
vieras
Ensin vaan kiristykseltä niin kuin harjoitussupistukset. Sitten kun s käynnistyi, tuntui sellaiselta hiljalleen pahenevalta poltteelta mahassa ja osin selässäkin. Ihan vikat avaavat supparit salissa tuntui siltä kuin olisi sellainen V:n muotoinen rauta polttanut mahaa, vaikea selittää. Mutta siis molemmin puolin mahaa poltti ja lujaa sivuilta ja alaspäin.
 
äiti ja poika 3,5 kk
mulla supparit alkoi alaselästä ja kiersi alavatsaan. Mulla supistukset ei oikeestaan tuntuneet kuukautiskivuilta. En oikein osaa selittää. Harjotussuppareita mulla oli tosi paljon puolesta välistä eteenpäin; vatsa kovettui ja tuntui kuinka kohtulihas supistuu, mut ei satu mihinkään. Synnytyssupparit kun alkoivat, niin en eka edes uskonut, että niistä on kyse kun ne alkoi niin lievinä. tunti tunnilta sitten voimistuivat ja lopulta kipulääkettä kyllä kaipailin ja kyllä helpotti kun epiduraali alko vaikuttamaan :)
 
Kannattaa käydä neuvolassa tarkistuttamassa, pienetkin kivut voivat tehdä tekosiaan kohdunsuulle. Parempi olla liian huolissaan kuin katua jälkeenpäin... Tuskin tuo on mitään vaarallista, mutta tosiaan parempit tsekata kuin katua.
 
jepo
Mulla harjoitussupparit tuntuivat sellaisilta, kun vauva olisi punkenut itseään mun vatsanahkaani päin pari sekunttia. Alkoivat noin viikolla 20
Ja kunnon synnytyssupparit sitten kyllä huomasi todella. Mullakin ne alkoi vasta samana aamuna, kun vauva illalla syntyi. Varsin epämiellyttävät, piti pysähtyä, tuntui kun koko vatsaa olisi kovasti polttanut ja joku kiristänyt keskikehoa...
 
unikuu108
harjoitussupparit voivat alkaa kyllä aikaisemminkin. mulla joskus 14-15 paikkeilla tunsin ekan keran sen kovettumisen.. toka tulossa.veikkaan et sen vaan tajuaa paremmin.
 

Yhteistyössä