Miltä lampaanliha maistuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naurukohtaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Naurukohtaus:
Jos pitää verrata johonkin? Mä en yhtään muista ja mulla on kauheita ennakkoluuloja :ashamed: Tai sitten se johtuu siitä että tiedän sen olevan lammasta :snotty:

tuu huomenna maistaan! vanha lammas maistuu hielle, villalle yms.. karitsa oikeen mietoa, oikeestaan aika mautonta.. :/

Täysikäsen lampaan valmistaminen on haasteellista, jos ei halua sitä villan/sukan makua mukaan. Mut niin karseelta kun se kuullostaakin niin karitsan sisäfilee valkosipulin kynsien marinoimana, pannulla nopeasti paistettuna on oikeasti hyvää..

Meidän naapurissa oli synttärin kunniaks laitettu lammasta, kun perheessä ei syödä sikaakaan. Olin kyllä kummissaan kun kehuivat makua ja kyselivät multakin mielipidettä. Ihan en viittinyt sanoa, että villasukalle maistuu, vaikka siltähän se maistu.

Lisäks luulin, et kun tulin vähän myöhässä niin kaikki lampaat oli syöty kun vaan luut oli pöydällä. Mutta niitä luita olikin tarkoitus kaluta! Niissä oli hivenen jotain sitkeetä villasukanmakusta lihaa ympärillä.

Mie taas olen kuullut et on tärkeetä et teurastuvaiheessa lihat eivät pääse kosketuksiin villan kanssa jolloin sitä villan makua ei tartu. Kerran olen maistanut kun anoppi oli laittanut lampaanlihaa hernekeittoon ja täytyy kyllä sanoa et maku oli karsea. Sen verran vieraskorea kuitenkin olin et söin vaikka maistu kyllä aika pahalle.

Suomalainen lampaanliha on melkein kokonaisuudessaan sitä karitsan lihaa, joka ei ole läheskään niin "lampaan" makuista (voimakasta), kuin vanhan lampaan liha.

Eli satsatkaa ja ostakaa hyvää karitsan lihaa, niin maistuu hyvältä. =)

Yhteistyössä