Miltä kuulostaisi joulu ilman...

Meillä ei ole nyt syystä tahi toisesta muutamaan vuoteen joutanut Joulupukki kiireiltään käymään, mutta aina on jätänyt lahjasäkin päälle tervehdyskirjeensä ja jouluntoivotuksensa :). Nyt on pojat (8- ja 5- vuotiaat) kovasti toivomassa, että josko se pukki tänä vuonna ehtisi edes toviksi tuvassa pyörähtämään...ja kuka tietää, jos vaikka toive toteutuisikin :rolleyes:

Meillä uskotaan joulupukkiin. Jopa se kahdeksanvuotiaskin, vaikka häntä on valistettu asian "oikeasta laidasta" luokkakavereittensa toimesta ja itsekin on puhunut ostopukeista. Mutta. Onneksi hänellä on sitä lapsenuskoa. Ja minun puolesta saa olla mahdollisimman pitkään.

Joulu merkitsee meidän perheelle lähinnä sitä ihanaa yhdessäolon aikaa. Se on meille suuri perhejuhla ja kiireettömyyden aikaa. Aina sitä odotamme yhtä jännittyneinä ja aina sitä vietämme iloiten siitä, mitä meillä jo on :).

ihan tiedoksi, en ole arvostellut... näköjään kamalaa kun tämän aloituksen teki uskovainen, olisiko ääni ollut kellossa eri jos tämän olisi aloittanut sellainen jonka henk. koht. uskoa ei tiedetä?
enkä kyllä ole missään tätä asiaa tuominnutkaan...
suosittelisin kyllä joitain tutustumaan normaaleihin uskoviin. ei kannata noin rankalla kädellä tuomita... ei mekään mitään pyhimyksiä olla. ensimmäiset ovat viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä...

"kuusipuu"
Alkuperäinen kirjoittaja Jouluäiti;27607613:
Meille joulu on niin tärkeä että ... en osaa edes selittää :D Moni pieni asia tekee meille joulun. Voisin tehdä vaikka pienimuotoisen listan mistä en luopuisi joulussa ;) Nämä siis MINUN mielipiteitäni. Mies on tyytyväinen sellaiseen jouluun kuin minä haluan ja minä valmistan mutta jos elelisi yksin niin tuskin hänellä olisi edes joulukuusta.

Meillä joulussa tärkeitä on :

- Joulukuusi ( AITO, ei muovikuusta. Koristellaan aatonaattona. )

- Jouluruoka ( Ei mitenkään rönsyilevä tarjoilu. Ihan vaan porkkana- ja perunalaatikot, kinkku, rosolli, jotain kalaa, tortut, glögi, perunat, kastike, salaatti... )

- Kaunis kattaus

- Joulukoristeet ( hillitysti tonttuja tms. tilpehööriä, jouluvaloja ei ole kuin joulukuusessa ja yhdet lastenhuoneen ikkunassa. Kynttilöitä on paljon ja ikkunoissa viininpunaiset ( tontuttomat ) verhot ja pöytäliinat harmaat/punaiset, PALJON kynttilöitä ja muutamia joulukukkia :) )

- Joulupukki ( aina on käynyt yksin, ilman muoria tai tonttuja. Mutta joka vuosi kuitenkin )

- Joululahjat ( meillä ostetaan paljon lahjoja jouluisin )

- Joululaulut ( niitä aletaan laulaa ja kuunnella jo hyvissä ajoin ennen joulua )

- Joulusiivous ( kaapit, verhot, ikkunat, matot, lattiat, lipastot, sauna, kylppäri... kaikki lattiasta kattoon... Nautin siitä - ei ole pakkopullaa vaan osta minun jouluani :) )

Hmmmm...

Tärkeää on myös saada minun vanhempani ja veljeni meille aatoksi. Sekä mieheni äiti.
Tässä oli meidän joulu <3 miinus miehen äiti ja perunat

Meillä kävi pukki eli enoni viime jouluna ekan kerran. Tänä jouluna tuskin tulee kun joulu joudutaan muutenkin viettämään ns. kaksi kertaa sekä aattona että joulupäivänä. Muutoin on aina joku perheemme koirien ulkoiluttaja nähnyt kotiutuessaan ovella pukin, joka on jättänyt lahjakassit oven eteen ja lähetellyt kovasti terveisiä.

Lapsena veljeni oli pukki ja mä olin tonttu ja myöhemmin mä olin pukkina (olin nuorin). Jossain vaiheessa sitten valkeni mullekin ettei isosisarukset, vanhemmat ja isovanhemmat oikeasti usko et oisin pukki ja tää perinne alkoi hiipumaan.

"vieras"
ihan tiedoksi, en ole arvostellut... näköjään kamalaa kun tämän aloituksen teki uskovainen, olisiko ääni ollut kellossa eri jos tämän olisi aloittanut sellainen jonka henk. koht. uskoa ei tiedetä?
enkä kyllä ole missään tätä asiaa tuominnutkaan...
suosittelisin kyllä joitain tutustumaan normaaleihin uskoviin. ei kannata noin rankalla kädellä tuomita... ei mekään mitään pyhimyksiä olla. ensimmäiset ovat viimeisiä ja viimeiset ensimmäisiä...
tajuatko sä mikä tekopyhä paska sä oot, kun hihhulointis takia haluat viedä lapsilta joulun oleellisen osan, ja samalla aivopeset heidät uskomaan johonkin yhtä typerään kun spagettihirviöön?
Ja ite sä sitä höyrähtämistäs joka saatanan paikassa tuot esille, joten älä valita!

Yhtä typerää kun joku joka antaa lapsille remmiä hurskastelis ettei ainakaan potki lapsia.

Pukiton joulu tarkoittaisi surullista, onnetonta joulua. Pukiton joulu tarkoittaisi, että isäni on kuollut tai niin huonossa kunnossa, ettei kykene enää joulua viettämään kanssamme. Asiaa on vaikea ajatella.

Geneerisiä cocacolapukkeja tai -tonttuja ei meillä juurikaan koristuksissa tai muissa joulurihkamoissa näy.

Meidän muksu sitkeästi on päättänyt uskoa joulupukkiin ja tonttuihin. Olen ihan suoraan kertonut pukin olevan satua, johon halutaan uskoa koska se tekee joulusta taianomaisen ja erityisen. Kerroin, että joulukalenteria täyttävä tonttu olen oikeasti minä. Lapsi ei uskonut... :D

Meillä joulua juhlitaan valon lisääntymisen ja vuoden taittumisen kunniaksi. Sen kummempaa uskonnollista retoriikkaa meillä ei käytetä, vaikka vuoden kuolemasta ja uudesta syntymästä saisikin mainion metaforan jälleensyntymän syklille.

peyote
[QUOTE="vieras";27610461]sorry, en ole kumpikaan. kunhan taon järkeä päähän idioottihihhulille kuka kuvittelee lasten aivopesun oikeudekseen. uskonto tuo esiin kaikkein pahimmat höyrypäät.[/QUOTE]

Oikeastaan jos ihan eehellinen olen, niin ajattelin, että sä olet kyllä erityisen hullu tapaus... Ihme keuhkoomista jostain joulupukista. Sä olet fanaatikko ja hihhuli itse.

peyote
[QUOTE="vieras";27610513]Sekaannun sen verran, mutta mitä eroa on olla fanaattinen hihhuli Joulupukin tai Jeesuksen/muiden jumalien takia? Fanaattinen hihhuli on fanaattinen hihhuli, eikö?[/QUOTE]

Niin on. Se on aina fanaattista, jos puututaan muiden päätöksiin. Esimerkiksi pakotetaan jotain tilaamaan pukki kotiinsa, vaikka ei kiinnosta.

peyote
[QUOTE="vieras";27610545]Tai jos tuputetaan omaa uskoa ihmiselle, joka selkeästi ilmaisee, ettei kiinnosta.[/QUOTE]

Kukakohan tässä taas tuputtaa... Ihme kilahtelija oot.

"vieras"
Niin on. Se on aina fanaattista, jos puututaan muiden päätöksiin. Esimerkiksi pakotetaan jotain tilaamaan pukki kotiinsa, vaikka ei kiinnosta.
Ootko sä joku samanlainen höyrypää uskonsisar tolle sekopääpoppylle? vai mikä siinä on kun ei tajua mitä sanotaan? rautalangasta vääntäen, ON TEKOPYHÄÄ hurskastelua kieltää lapsilta jouluperinteet ja samalla suoltaa suu ja silmät täyteen uskontopaskaa viattomille lapsille. tajuatko idiootti?
Ja se maaginen viesti on, että antaa lasten päättää mihin haluavat uskoa. Tämä (ihmisoikeus) on kielletty ap:n kaltaisien höyrypäiden hihhuleiden lapsilta. Aivopesua tulee päivittäin äidin suusta. yököttävä kuvatus.

peyote
[QUOTE="vieras";27610646]Ootko sä joku samanlainen höyrypää uskonsisar tolle sekopääpoppylle? vai mikä siinä on kun ei tajua mitä sanotaan? rautalangasta vääntäen, ON TEKOPYHÄÄ hurskastelua kieltää lapsilta jouluperinteet ja samalla suoltaa suu ja silmät täyteen uskontopaskaa viattomille lapsille. tajuatko idiootti?
Ja se maaginen viesti on, että antaa lasten päättää mihin haluavat uskoa. Tämä (ihmisoikeus) on kielletty ap:n kaltaisien höyrypäiden hihhuleiden lapsilta. Aivopesua tulee päivittäin äidin suusta. yököttävä kuvatus.[/QUOTE]

:D joo. Minä olen:
höyrypää,
uskonsisar,
sekopää,
tekopyhä,
hurskastelija,
aivopesijä,
idiootti,
hihhuli,
sekä yököttävä kuvatus.

Ja sinä olet arvatenkin ihan järkevä, maltillinen ja kaikinpuolin ihastuttava ja suvaitsevainen.

peyote
[QUOTE="vieras";27610726]Kyllä, niille ketkä sen suvaitsevaisuuden ansaitsee. Höyrypäät hakekoot päänsilityksensä niistä lahkoistaan tai mistä lie herätyskokouksistaan. ja jättää lapset kotiin turvaan uskontopropagandalta.[/QUOTE]

No minäpä jätän sinut sitten thän ihan itseksesi keskustelamaan suvaitsevaisesti ja sivistyneeksi ja menen hakemaan päänsilityksiö höyrypäälahkoista ja mistä lie herätyskokouksista.

Taitaa joulupukin takana olla aikamoiset henkivallat, kun näin rankkaa reaktiota tulee ihan siitä, että joku vaan kysyy, miltä kuulostais joulu ilman pukkia.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
Kyllähän se pukin käynti on must mutta viime jouluna oli ehtinyt vain lahjat levittelee pitkin asuntoa, niin oli kiire ;)
Joulun aika on rauhallista leppoisaa oleilua ilman kelloon tuijottamista, paitsi ruokaiakaan :) Lasten ilo pakettien kanssa ehkä mukavinta.

• Tykkää
Reactions: UniQuePopPy
[QUOTE="vieras";27610646]Ootko sä joku samanlainen höyrypää uskonsisar tolle sekopääpoppylle? vai mikä siinä on kun ei tajua mitä sanotaan? rautalangasta vääntäen, ON TEKOPYHÄÄ hurskastelua kieltää lapsilta jouluperinteet ja samalla suoltaa suu ja silmät täyteen uskontopaskaa viattomille lapsille. tajuatko idiootti?
Ja se maaginen viesti on, että antaa lasten päättää mihin haluavat uskoa. Tämä (ihmisoikeus) on kielletty ap:n kaltaisien höyrypäiden hihhuleiden lapsilta. Aivopesua tulee päivittäin äidin suusta. yököttävä kuvatus.[/QUOTE]

ei voi muuta sanoa, kuin että olet täysin väärässä. oletko kattonut liikaa salkkareita tai jotain?
mieti mun lapset kattoo tälläkin hetkellä tv:stä lastenohjelmaa missä on kapteenikoukkuja ja vaikka mitä satuolentoja. Sinun luulojesi mukaan minä kieltäisin nekin, eikö? ja miten sinä tämän minun vastauksen ymmärrät:

oma "uskonto" ei oikein kannata tuota pukkeilua... mutta kyllä mä siihen suostun, muiden mieliksi. Mutta haluan myös että lapset muistavat joulun oikean merkityksen..

ja on kyllä todella vakava asia, jos kertoo, että joulu on Jeesuksen syntymäjuhla :O ja en kyllä ikinä ole pakottanut lapsia mihinkään ja selvä juttu se on, että lapset saavat itse päättää kun ovat tarpeeksi vanhoja. Ketään ei voi pakottaa uskomaan, koska siihen vaikuttaa paljon muutkin asiat, ei se ole mikään harrastus tai jokin tuollainen, että sitä nyt harrastetaan ja halutaan olla erillaisia. Jokainen tekee henkilökohtaisen päätöksen, jossain vaiheessa elämäänsä.
Musta on vaan järkyttävää, että ihmiset luulee, että pakotan johonkin mun lapseni tai etten hyväksy muita sellaisina kuin ovat. Jeesuskin aterioi ja keskusteli pakanain kanssa, eikä pitänyt heitä sen huonompina kuin muitakaan.

Yhteistyössä