Miltä korvatulehdus tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulla ei ole koskaan ollut korvatulehdusta. Mutta kuvittelisin, että se tuntuu tuolla jossain oikein syvällä korvassa vihlovana kipuna?
Mietin mikä mun korvaa kiusaa, eikä se kyllä tuolta vaikuttaisi..

mun jotenkin kummasti tykyttää ja kutittaa tuonne korvaan, ei vielä ainakaan kunnolla vihlo. ja sitten tuolta korvan takaakin alhaalta on kipeä. lukossakin se oli jonkun aikaa tässä päivällä ja poksahti auki kun aivastin. hmm,voiskohan se olla tulehduksen alkua.

Mulla tulee kans ihan kamala korvakäytävän kutina ja sellainen tunne, että siellä valuu jotain nestettä, joka kohta tulee ulos korvasta (vaikka korvakäytävä kumminkin on aivan kuiva.. omituista..:D)

Sit tuskallinen paineentunne... Tuntuu, että korva, ohimo ja poski vois millä hetkellä hyvänsä räjäntää auki... Paineentunne on pahinta makuulla, mutta pystyasennossakin aivan hirveää..

Ja yleensä korva on myös tukossa, joten sillä ei kuule kamalan hyvin... ja kuuluu jakuvaa pientä "kohinaa"..

[QUOTE="a p";25115289]mun jotenkin kummasti tykyttää ja kutittaa tuonne korvaan, ei vielä ainakaan kunnolla vihlo. ja sitten tuolta korvan takaakin alhaalta on kipeä. lukossakin se oli jonkun aikaa tässä päivällä ja poksahti auki kun aivastin. hmm,voiskohan se olla tulehduksen alkua.[/QUOTE]

Mulla korvatulehdus tuntui aika lailla tällaiselta.

Mulla se ei tunnu mitenkään, lähinnä kai muista oireista pitäis päätellä. Esim. viime talvena raskaanaollessa kun olin lääkärissä kovan kuumeen ja päänsäryn takia lääkäri katsoi korvat ja ilmoitti että mulla on korvatulehdus. Eikä ollut mitään tuntemuksia korvassa.

Meidän poika on samanlainen, ei se koskaan tulehduksen ollessa päällä sano että korvissa olis kipua tai muita outoja tuntemuksia, vaikka nytkin sillä on molemmissa korvissa tulehdus. Kovasta kuumeesta ja hillittömästä yskästä voi alkaa epäilemään että pitäiskö käydä näyttään korvat...

Mulla ei ole aikuisiällä kertaakaan koskenut korviin vaikka on olleet pahastikin tulehtuneet. Viimeisimmällä kerralla menin lopulta lääkäriin kun korvat eivät yrityksistä huolimatta auenneet ollenkaan vaan pysyivät "lukossa" vaikka miten niistin ja haukottelin ja puhaltelin.

Yhteistyössä