Miltä aikataulu kuullostaa, että ehditään ajoissa päiväkotiin ja töihin?

• Viestiketjun aloittaja "Manna"
  • Ensimmäinen viesti
"kii"
Meillä menee 20 yhden lapsen amutoimiin. Olen laittanut lapsen vaatteet valmiiksi vessaan. Hampaittenpesun jälkeen samalla istumalla päivävaatteet päälle, niin ei ehdi välissä karata minnkän. Muki maitoa ja ulkovaatteet ja menoksi. Ei mitään ylimääräistä. Itse nousen hieman enne lasta, niin ehdin meikata, pukea ja syödä.

noooo
Kyllä onnistuu tuo että yksi leikkii ja muut syö pienten ryhmässä. Ei meilläkään ihan aina kaikki aamiaisaikaan syö ja ne leikkii sitte siinä jotain rauhallista. Se ei onnistus että pakko olla pöydässä vaikkei syö.
Nämäkin on niin päiväkotikohtaisia. Meillä on yli sadan lapsen pk. Kaikki ryhmät käyvät vuorollaan ruokailemassa ruokasalissa, jonne menevät siis kaikki. Ei ole mitään resursseja jättää yhtä tätiä yhden lapsen kanssa leikkimään. Kaikki, jotka tulevat klo 8 mennessä tulevat ruokailemaan.

viieras
Meillä lapsi aloitti 1,5 v. hoidossa ja oppi nopeasti hoitamaan aamutoimet reippaasti, aikansa yritti vitkastella varsinkin ulkovaatteiden kanssa ja halusi leikkiä. Ei tarvitse hoputtaa koko ajan, mutta tehdä odotukset heti selväksi ja kyllä se alkaa siitä sujumaan, kunhan tottuu. Nyt vajaa 3 v. käy reippaasti itse vessassa, pesen pyllyn suihkussa ja olen ottanut illalla vaatteet valmiiksi ja lapsi pukee ne olkkarissa itse. Pesen ja kuivaan itse aamulla hiukset ja meikkaan, aamupalan syön töissä. Laitan lapsen valmiiksi tarhan jne. ja koko prosessissa menee aika tasan tunti.

sofgi
Meillä:

06.00herään minä ja oma valmistautuminen
06.30 lapset ylös ja heidän laittaminen valmiiksi
07.30 lähetään tarhaan
07.50 olen työpaikalla

Työpaikkani on kylläkin tarhasta 1km kauempana

"ulkomamma"
meillä näin:

6:30-6:45 herään ja käyn suihkussa, laittelen eväitä valmiiksi
7:00 herätän lapset, aamupalaa, pukeminen
7:30 koululainen lähtee kouluun, minä meikkaan ja laitan hiukset
8:00-8:15 lähdetään kävellen tarhaan
8:35 metrolla työpaikalle
9:00 perillä töissä

"niin"
Ihme hyysäämistä. Aamupala kasilta on aivan riittävä ja hyvä. EI hampaidenkaan takia suositella syömään tunnin välein jotakin. Ihmeellistä, että aamulla enenn päiväkotia syötetään jokin helppo juotava jukurtti tai makea purkki sellainen. Ihmetellään sitten, miten puurö ei maistu.

Ei ihme, että on tosi paljon lihavia lapsia.

Yhteistyössä